Bakalářská práce je zaměřená na problematiku sociálně patologických jevů, rizikového chování a prevenci sociálně patologických jevů nejen v prostředí základní školy.Teoretická část se věnuje vymezení sociálních patologií a rizikového chování ve společnosti a působení jednotlivých prostředí na člověka. Praktická část zkoumá přítomnost preventivních programů na škole a jejich zaměření. Dotazníkovým šetřením je provedena komparace upřednostňované formy preventivního programu žáků šestých a devátých tříd na základních školách.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the issue of socially pathological phenomena, risk behaviour and prevention of socially pathological phenomena not only in the environment of elementary school. The theoretical part deals with definition of social pathology and risk behaviour of the individual in society, and the environment on humans. The empirical part examines the presence of preventive programmes at the school and their focus. A comparison is made to the investigation are the preferred forms of preventive programme for students of the sixth and ninth grades at primary schools.
Klíčová slova
Sociologie, sociálně patologické jevy, konformita, nonkorfomita, rizikové chování, závislosti, agrese, homofobie, rasismus, intolerance, záškoláctví, sexuální rizikové chování, rodinné prostředí, školní prostředí, mimoškolní prostředí, primární prevence, specifická prevence, nespecifická prevence,preventivní program.
Klíčová slova v angličtině
Sociology, socio-pathological phenomena, conformity, nonkorfomita, risky behavior, addiction, aggression, homophobia, racism, intolerance, truancy, sexual risk behavior, family environment, school environment, school environment, primary prevention, prevention, prevention of non-specific,preventive program.
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku sociálně patologických jevů, rizikového chování a prevenci sociálně patologických jevů nejen v prostředí základní školy.Teoretická část se věnuje vymezení sociálních patologií a rizikového chování ve společnosti a působení jednotlivých prostředí na člověka. Praktická část zkoumá přítomnost preventivních programů na škole a jejich zaměření. Dotazníkovým šetřením je provedena komparace upřednostňované formy preventivního programu žáků šestých a devátých tříd na základních školách.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the issue of socially pathological phenomena, risk behaviour and prevention of socially pathological phenomena not only in the environment of elementary school. The theoretical part deals with definition of social pathology and risk behaviour of the individual in society, and the environment on humans. The empirical part examines the presence of preventive programmes at the school and their focus. A comparison is made to the investigation are the preferred forms of preventive programme for students of the sixth and ninth grades at primary schools.
Klíčová slova
Sociologie, sociálně patologické jevy, konformita, nonkorfomita, rizikové chování, závislosti, agrese, homofobie, rasismus, intolerance, záškoláctví, sexuální rizikové chování, rodinné prostředí, školní prostředí, mimoškolní prostředí, primární prevence, specifická prevence, nespecifická prevence,preventivní program.
Klíčová slova v angličtině
Sociology, socio-pathological phenomena, conformity, nonkorfomita, risky behavior, addiction, aggression, homophobia, racism, intolerance, truancy, sexual risk behavior, family environment, school environment, school environment, primary prevention, prevention, prevention of non-specific,preventive program.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- prevence patologických jevů: pojem prevence, patologické jevy, historie prevence patologických jevů;
- rizikové chování, typy rizikového chování;
- školní prostředí( klima školy, klima třídy), zdravý životní styl, programy prevence patologických jevů na ZŠ.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- prevence patologických jevů: pojem prevence, patologické jevy, historie prevence patologických jevů;
- rizikové chování, typy rizikového chování;
- školní prostředí( klima školy, klima třídy), zdravý životní styl, programy prevence patologických jevů na ZŠ.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKY, Michal a Pavel BARTIK. Primarni prevence rizikoveho chovani ve skolstvi. Vydani prvni. 253 pages. ISBN 978-808-7258-477.
NEŠPOR, Karel. Vaše děti a návykové látky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 157 s. ISBN 80-717-8515-6
POKORNÝ, V. a kol. Patologické závislosti. Brno: Ústav psychologického poradenství a pedagogiky, 2002. ISBN 80-86568-02-04.
PREKOP, Jirina a Christel SCHWEIZER. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu: Výchova a respektování dítěte. Vydani prvni. Praha: Portál, 1993, 253 pages. ISBN 80-852-8277-1.
PRESL, J. Drogová závislost. Může být ohroženo i Vaše dítě? Praha: Mexdorf, 1994. ISBN 80-85800-17-7.
TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 198 s. ISBN 80-717-8503-2.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKY, Michal a Pavel BARTIK. Primarni prevence rizikoveho chovani ve skolstvi. Vydani prvni. 253 pages. ISBN 978-808-7258-477.
NEŠPOR, Karel. Vaše děti a návykové látky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 157 s. ISBN 80-717-8515-6
POKORNÝ, V. a kol. Patologické závislosti. Brno: Ústav psychologického poradenství a pedagogiky, 2002. ISBN 80-86568-02-04.
PREKOP, Jirina a Christel SCHWEIZER. Děti jsou hosté, kteří hledají cestu: Výchova a respektování dítěte. Vydani prvni. Praha: Portál, 1993, 253 pages. ISBN 80-852-8277-1.
PRESL, J. Drogová závislost. Může být ohroženo i Vaše dítě? Praha: Mexdorf, 1994. ISBN 80-85800-17-7.
TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 198 s. ISBN 80-717-8503-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl částečně
3. doc. Kutnohorská Myslíte si, že ví žák 6. třídy, jaký je obsah pojmu závislost?