Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Režijní postupy spojené s filmovým materiálem v digitální době
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Režijní postupy spojené s filmovým materiálem v digitální době
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Directorial Methods Related to Film Stock in the Digital Age
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., directing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Režijní postupy spojené s filmovým materiálem v digitální době
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Tato práce se zabývá osobností režiséra digitálního věku a jeho osobnostním a profesním rozvojem, kterého může dosáhnout, zařadí-li do svých pracovních postupů, některé metody a praktiky spojené s natáčením na filmový materiál. Zaměřuji se i na některé ideové dopady spojené s filosofií režisérského řemesla, zatímco se cíleně vyhýbám technologickým aspektům, které se s problematikou pojí.
Anotace v angličtině
This thesis deals with personality of film director in the digital age and his personal and profesional growth, which he can achieve by integrating some methods connected with shooting on film stock into his work routine. In this thesis I am focusing at some mental impacts connected with philosophy of film directing while avoiding most of the technological aspects of this subject.
Klíčová slova
film, režisér, herec, filmový materiál, digitální technologie, štáb, kameraman, denní práce, Andrzej Wajda
Klíčová slova v angličtině
film, director, actor, film stock, digital technology, film crew, director of photograpfy, daily rushes, Andrzej Wajda
Rozsah průvodní práce
32
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá osobností režiséra digitálního věku a jeho osobnostním a profesním rozvojem, kterého může dosáhnout, zařadí-li do svých pracovních postupů, některé metody a praktiky spojené s natáčením na filmový materiál. Zaměřuji se i na některé ideové dopady spojené s filosofií režisérského řemesla, zatímco se cíleně vyhýbám technologickým aspektům, které se s problematikou pojí.
Anotace v angličtině
This thesis deals with personality of film director in the digital age and his personal and profesional growth, which he can achieve by integrating some methods connected with shooting on film stock into his work routine. In this thesis I am focusing at some mental impacts connected with philosophy of film directing while avoiding most of the technological aspects of this subject.
Klíčová slova
film, režisér, herec, filmový materiál, digitální technologie, štáb, kameraman, denní práce, Andrzej Wajda
Klíčová slova v angličtině
film, director, actor, film stock, digital technology, film crew, director of photograpfy, daily rushes, Andrzej Wajda
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Fuka, Otakar, Asistent režie a filmový štáb. Praha : Akademie múzických umění v Praze, 1993
Hitchcock, A., Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha : Čs. filmový ústav, 1987
Seznam doporučené literatury
Fuka, Otakar, Asistent režie a filmový štáb. Praha : Akademie múzických umění v Praze, 1993
Hitchcock, A., Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock - Truffaut. Praha : Čs. filmový ústav, 1987
Přílohy volně vložené
1 CD s elektronickou podobou práce
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student po diskuzi a odpovědích na otázky položených komisí obhájil svoji bakalářskou práci velmi dobře.