Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Vyprázdněná narace a transcendentní styl ve filmech Lidskost a Jezero
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Vyprázdněná narace a transcendentní styl ve filmech Lidskost a Jezero
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part:
Empty Narration and transcendental style in the Films L'Humanité and Un Lac.
2. Practical Part:
Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., directing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Vyprázdněná narace a transcendentní styl ve filmech Lidskost a Jezero
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Mým cílem je uvést fenomén "vyprázdněné narace" do souvislostí s poznatky o transcendentním stylu, zároveň však s vědomím, že se jedná o aktuální tendenci světové kinematografie, která má svá vlastní specifika. Pokusím se tato specifika uvést a rozšířit je, a to analýzou filmů L'Humanité a Un Lac.
Anotace v angličtině
My aim is to put phenomenon of "emptied narration" into context with findings about transcendental style withal with knowledge that it is actual tendency of cinematog-raphy, which has its own specifics. I'll try to present and extend these specifics by analyses of films L'Humanité and Un Lac.
Klíčová slova
vyprázdněná narace, transcendentní styl, spirituální film, zcizovací efekt, divácká aktivita, třetí smysl, Bruno Dumont, L'Humanité, Philippe Grandrieux, Un Lac
Klíčová slova v angličtině
emptied narration, transcendental style, spiritual film, alienation effect, viewer activity, third sense, Bruno Dumont, L'Humanité, Philippe Grandrieux, Un Lac
Rozsah průvodní práce
36 s. (52 382 znáků).
Jazyk
CZ
Anotace
Mým cílem je uvést fenomén "vyprázdněné narace" do souvislostí s poznatky o transcendentním stylu, zároveň však s vědomím, že se jedná o aktuální tendenci světové kinematografie, která má svá vlastní specifika. Pokusím se tato specifika uvést a rozšířit je, a to analýzou filmů L'Humanité a Un Lac.
Anotace v angličtině
My aim is to put phenomenon of "emptied narration" into context with findings about transcendental style withal with knowledge that it is actual tendency of cinematog-raphy, which has its own specifics. I'll try to present and extend these specifics by analyses of films L'Humanité and Un Lac.
Klíčová slova
vyprázdněná narace, transcendentní styl, spirituální film, zcizovací efekt, divácká aktivita, třetí smysl, Bruno Dumont, L'Humanité, Philippe Grandrieux, Un Lac
Klíčová slova v angličtině
emptied narration, transcendental style, spiritual film, alienation effect, viewer activity, third sense, Bruno Dumont, L'Humanité, Philippe Grandrieux, Un Lac
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír: Spiritualita ve filmu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2007, ISBN 978-80-7325-132-1
BORDWELL, David: Narration in the fiction film. Madison: University of Wisconsin Press,, 1985
BARTHES, Roland: Třetí smysl. Iluminace, 6, č. 1, s. 61-75., 1994, přel. Přemysl Maydl (Le troisi?me sens, 1970)
HOLÝ, Zdeněk: Vyprázdněná narace aneb vzrušující nejistota filmového pohybu. Cinepur, č.40 2005
BÖHM,Michal: Fenomén vyprázdněné narace. Famu, 2013
BUŠTA, Jan a FILA, Kamil: Rozhovor - Bruno Dumont. Cinepur č. 70, 2010.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír: Spiritualita ve filmu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2007, ISBN 978-80-7325-132-1
BORDWELL, David: Narration in the fiction film. Madison: University of Wisconsin Press,, 1985
BARTHES, Roland: Třetí smysl. Iluminace, 6, č. 1, s. 61-75., 1994, přel. Přemysl Maydl (Le troisi?me sens, 1970)
HOLÝ, Zdeněk: Vyprázdněná narace aneb vzrušující nejistota filmového pohybu. Cinepur, č.40 2005
BÖHM,Michal: Fenomén vyprázdněné narace. Famu, 2013
BUŠTA, Jan a FILA, Kamil: Rozhovor - Bruno Dumont. Cinepur č. 70, 2010.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student svojí výbornou reakcí na otázky členů komise úspěšně obhájil svoji bakalářskou práci.