Bakalářská práce obsahuje legislativní vymezení zajmového vzdělávání, popis cílů vzdělávání a činností, které školní kluby nabízí, a také popis jejich účastníků. Zároveň se zaměří na popis konkrétního školního klubu a srovnání dvou různých školních klubů.
V praktické části se zaměřím na docházku dětí, jejich pohled na osobu pedagoga a míru jejich spokojenosti s nabídkou aktivit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis contains legislative definition of leisure education,description of educational goals and actions,that school clubs offer and description of its participations. Also descriptions one school club and benchmarking of two school clubs.
In practically part I will focus to attendance of children, their view for pedagogue and their satisfaction with offering of activities.
Klíčová slova
Školní klub, zájmové vzdělávání, volný čas, pedagog, vychovatel, dítě, žák, účastník
Klíčová slova v angličtině
School club, leisure education, leisure time, pedagogue,tutor,child,pupil,participant.
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje legislativní vymezení zajmového vzdělávání, popis cílů vzdělávání a činností, které školní kluby nabízí, a také popis jejich účastníků. Zároveň se zaměří na popis konkrétního školního klubu a srovnání dvou různých školních klubů.
V praktické části se zaměřím na docházku dětí, jejich pohled na osobu pedagoga a míru jejich spokojenosti s nabídkou aktivit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis contains legislative definition of leisure education,description of educational goals and actions,that school clubs offer and description of its participations. Also descriptions one school club and benchmarking of two school clubs.
In practically part I will focus to attendance of children, their view for pedagogue and their satisfaction with offering of activities.
Klíčová slova
Školní klub, zájmové vzdělávání, volný čas, pedagog, vychovatel, dítě, žák, účastník
Klíčová slova v angličtině
School club, leisure education, leisure time, pedagogue,tutor,child,pupil,participant.
Zásady pro vypracování
Zadané téma bude vypracováno dle pravidel metodiky psaní odborného textu a dle pokynů vedoucího bakalářské práce.Dále bude využito poznatků uvedených v literatuře popsané níže.
Bakalářská práce bude obsahovat:
- vymezení poslání školních klubů;
- popis volnočasových a zájmových aktivit ve školních klubech;
- charakteristiku pracovníků školního klubu a žáků navštěvujících školní klub;
- propojení sociální pedagogiky s pedagogikou volného času.
Součástí bakalářské práce bude hodnocení přínosu školního klubu pro žáky z pohledu pracovníků klubu i navštěvujících žáku.
Zásady pro vypracování
Zadané téma bude vypracováno dle pravidel metodiky psaní odborného textu a dle pokynů vedoucího bakalářské práce.Dále bude využito poznatků uvedených v literatuře popsané níže.
Bakalářská práce bude obsahovat:
- vymezení poslání školních klubů;
- popis volnočasových a zájmových aktivit ve školních klubech;
- charakteristiku pracovníků školního klubu a žáků navštěvujících školní klub;
- propojení sociální pedagogiky s pedagogikou volného času.
Součástí bakalářské práce bude hodnocení přínosu školního klubu pro žáky z pohledu pracovníků klubu i navštěvujících žáku.
Seznam doporučené literatury
Hájek,B. Pedagogické ovlivňování volného času - současné trendy. Praha: Portál, 2008.
Jarošová, D. Metodologie výzkumu. Ostrava: Vysoká škola báňská, 2007.
Jedličková, I. Řízení výchovy a vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 1989.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Navrátil, S. Problémové chování dětí a mládeže (jak mu předcházet, jak ho eliminovat). Praha: Grada, 2011.
Interní provozní dokumenty vybraných školních klubů.
Seznam doporučené literatury
Hájek,B. Pedagogické ovlivňování volného času - současné trendy. Praha: Portál, 2008.
Jarošová, D. Metodologie výzkumu. Ostrava: Vysoká škola báňská, 2007.
Jedličková, I. Řízení výchovy a vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 1989.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Navrátil, S. Problémové chování dětí a mládeže (jak mu předcházet, jak ho eliminovat). Praha: Grada, 2011.
Interní provozní dokumenty vybraných školních klubů.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Kalivodová: Význam Gausovy křivky ve výzkumu?
- odpověděla částečně
dr. Vaňková: Proč si děti ve školním klubu tykají s pedagogy?
- odpověděla dobře