Thesis info 1. Teoretická část: Evropské festivaly krátkometrážních film: organizace, zaměření a účast českých projektů
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce
- The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic
1. Teoretická část: Evropské festivaly krátkometrážních filmů: organizace, zaměření a účast českých projektů
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
Main topic in English
1. Theoretical Part: European Short Film Festivals: Organization, Focus and Participation of Czech Film Projects
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 minutes, production
Title according to student
1. Teoretická část: Evropské festivaly krátkometrážních film: organizace, zaměření a účast českých projektů
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce
Diplomová práce s názvem Evropské festivaly krátkometrážních filmů: organizace, zaměření a účast českých projektů si klade za cíl prozkoumat možnosti přihlašování krátkometrážních filmů na evropské festivaly z pohledu tvůrce, který je debutantem, nebo svůj film ještě nikdy na festival nepřihlašoval. Celá práce slouží jako prvotní průvodce festivalovým světem. Čtenář této práce bude ve stručnosti uveden do tematiky mezinárodních festivalů a festivalové dění mu nebude připadat jako neprostupný kolos, naopak získá základní orientaci o možnostech, termínech a financích, aby tak mohl zhodnotit vlastní situaci.
Annotation in English
The Diploma thesis called European festivals of short films: organization, focus and participation of czech projects is trying to explore possibilities of short films application for European festivals. It is looking from the point of view of an author, who is a debutant, or who has not yet tried to apply to a festival before. The whole thesis is in form of a first guide in the festival world. The reader will be shortly introduced in the topic of international festivals. So the festivals affairs will no longer seem to be an undefeatable giant but rather the reader gains a basic orientation on the terms and finances, so he is able to evaluate his own situation.
Keywords
film, filmový festival, krátký film, krátkometrážní film, Evropa, studentský film, recenze na festival, průvodce filmovými festivaly, přihlašování na festivaly
Keywords in English
film, movie, film festival, short film, Europe, student film, festival review, film festival guide, application for festivals, festival circuit
Length of the covering note
101 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce s názvem Evropské festivaly krátkometrážních filmů: organizace, zaměření a účast českých projektů si klade za cíl prozkoumat možnosti přihlašování krátkometrážních filmů na evropské festivaly z pohledu tvůrce, který je debutantem, nebo svůj film ještě nikdy na festival nepřihlašoval. Celá práce slouží jako prvotní průvodce festivalovým světem. Čtenář této práce bude ve stručnosti uveden do tematiky mezinárodních festivalů a festivalové dění mu nebude připadat jako neprostupný kolos, naopak získá základní orientaci o možnostech, termínech a financích, aby tak mohl zhodnotit vlastní situaci.
Annotation in English
The Diploma thesis called European festivals of short films: organization, focus and participation of czech projects is trying to explore possibilities of short films application for European festivals. It is looking from the point of view of an author, who is a debutant, or who has not yet tried to apply to a festival before. The whole thesis is in form of a first guide in the festival world. The reader will be shortly introduced in the topic of international festivals. So the festivals affairs will no longer seem to be an undefeatable giant but rather the reader gains a basic orientation on the terms and finances, so he is able to evaluate his own situation.
Keywords
film, filmový festival, krátký film, krátkometrážní film, Evropa, studentský film, recenze na festival, průvodce filmovými festivaly, přihlašování na festivaly
Keywords in English
film, movie, film festival, short film, Europe, student film, festival review, film festival guide, application for festivals, festival circuit
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě a 1ks souboru na CD, který obsahuje: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, marketingový a distribuční záměr, dále technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě a 1ks souboru na CD, který obsahuje: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, marketingový a distribuční záměr, dále technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
BORDWELL, David a Kristin THOMPSONOVÁ. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Akademie múzických umění, 2011 (1. vydání). ISBN 978-80-7331-217-6.
CRAIG, Benjamin a Illustrations by Lee TATHAM. Cannes: a festival virgin's guide : attending the Cannes Film Festival for filmmakers and film industry professionals. 5th ed. London: Cinemagine Media Pub, 2006. ISBN 978-095-4173-739.
EDWARDS, Rona a Monika SKERBELIS. The complete filmmaker's guide to film festivals: your all access pass to launching your film on the festival circuit. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2012, xxi, 285 p. ISBN 978-161-5930-883.
HING-YUK WONG, Cindy. Film Festivals: Culture, People, and Power on the Global Screen. Rutgers University Press, August 17, 2011. ISBN 978-0813551210.
HOLLAND, By Christopher a Foreword by Gabriel WARDELL. Film festival secrets: a handbook for independent filmmakers. Austin, Tex: Stomp Tokyo, 2009. ISBN 978-097-1835-610.
KURZ, Sibylle. Pitch it!. V Praze: Akademie múzických umění, 2013, 170 s. ISBN 978-807-3312-848.
Lexikon světového filmu. Upravené české vyd. s dodatkem 59 hesel a 40 ilustrativních fotografií. Editor Michael Töteberg. Praha: Orpheus, 2005, 643 s. ISBN 80-903-3107-6.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6.
Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Vyd. 1. Editor Petr Szczepanik. Praha: Herrmann, 2004, 528 s.
TURAN, Kenneth. Sundance to Sarajevo: ilm Festivals and the World They Made. University of California Press, November 1, 2003. ISBN 978-0520240728.
Recommended resources
BORDWELL, David a Kristin THOMPSONOVÁ. Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu. Akademie múzických umění, 2011 (1. vydání). ISBN 978-80-7331-217-6.
CRAIG, Benjamin a Illustrations by Lee TATHAM. Cannes: a festival virgin's guide : attending the Cannes Film Festival for filmmakers and film industry professionals. 5th ed. London: Cinemagine Media Pub, 2006. ISBN 978-095-4173-739.
EDWARDS, Rona a Monika SKERBELIS. The complete filmmaker's guide to film festivals: your all access pass to launching your film on the festival circuit. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2012, xxi, 285 p. ISBN 978-161-5930-883.
HING-YUK WONG, Cindy. Film Festivals: Culture, People, and Power on the Global Screen. Rutgers University Press, August 17, 2011. ISBN 978-0813551210.
HOLLAND, By Christopher a Foreword by Gabriel WARDELL. Film festival secrets: a handbook for independent filmmakers. Austin, Tex: Stomp Tokyo, 2009. ISBN 978-097-1835-610.
KURZ, Sibylle. Pitch it!. V Praze: Akademie múzických umění, 2013, 170 s. ISBN 978-807-3312-848.
Lexikon světového filmu. Upravené české vyd. s dodatkem 59 hesel a 40 ilustrativních fotografií. Editor Michael Töteberg. Praha: Orpheus, 2005, 643 s. ISBN 80-903-3107-6.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6.
Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Vyd. 1. Editor Petr Szczepanik. Praha: Herrmann, 2004, 528 s.
TURAN, Kenneth. Sundance to Sarajevo: ilm Festivals and the World They Made. University of California Press, November 1, 2003. ISBN 978-0520240728.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka svým reagováním na položené otázky komise a otázek v posudcích obhájila svoji závěrečnou diplomovou práci.