Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace hudebního festivalu Fingers Up. Cílem práce je navrhout doporučení, která můžou vést ke zvýšení návštěvnosti festivalu. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická a je v ní vypracována literární rešerše na téma marketingové kumunikace. Druhá část je praktická a je zde provedena analýza marketingové komunikace hudebního festivalu Fingers Up 2014, dále pak je festival srovnán s dalšími vybranými festivaly. Praktická část je uzavřena doporučeními pro hudební festival Fingers Up.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor thesis is the analysis of marketing communication by the Fingers Up music festival. The aim of this thesis is to suggest recommendations which can lead to increase of festival's attendance. This bachelor thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and is focused on literary research on the topic marketing communication. The second part is the practical part and is dedicated to the analysis of marketing communication by the Fingers Up music festival 2014, the festival is also compared with other chosen festivals. Practical part is concluded with recommendations for the Fingers Up music festival.
marketing, marketing communication, marketing communication mix, advertising, music festival, attendance, attendee
Rozsah průvodní práce
66 s. (101 051 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je analýza marketingové komunikace hudebního festivalu Fingers Up. Cílem práce je navrhout doporučení, která můžou vést ke zvýšení návštěvnosti festivalu. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická a je v ní vypracována literární rešerše na téma marketingové kumunikace. Druhá část je praktická a je zde provedena analýza marketingové komunikace hudebního festivalu Fingers Up 2014, dále pak je festival srovnán s dalšími vybranými festivaly. Praktická část je uzavřena doporučeními pro hudební festival Fingers Up.
Anotace v angličtině
The subject of the bachelor thesis is the analysis of marketing communication by the Fingers Up music festival. The aim of this thesis is to suggest recommendations which can lead to increase of festival's attendance. This bachelor thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and is focused on literary research on the topic marketing communication. The second part is the practical part and is dedicated to the analysis of marketing communication by the Fingers Up music festival 2014, the festival is also compared with other chosen festivals. Practical part is concluded with recommendations for the Fingers Up music festival.
marketing, marketing communication, marketing communication mix, advertising, music festival, attendance, attendee
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma marketingové komunikace.
Proveďte analýzu marketingové komunikace festivalu Fingers Up 2014.
Srovnejte marketingovou komunikaci festivalu Fingers Up s marketingovými komunikacemi vybraných konkurenčních festivalů.
Na základě zjištěných informací vypracujte doporučení pro festival Fingers Up.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na téma marketingové komunikace.
Proveďte analýzu marketingové komunikace festivalu Fingers Up 2014.
Srovnejte marketingovou komunikaci festivalu Fingers Up s marketingovými komunikacemi vybraných konkurenčních festivalů.
Na základě zjištěných informací vypracujte doporučení pro festival Fingers Up.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2013. Marketing: An Introduction. Harlow: Pearson.
Hudson, Simon, et al. 2014. "The Effects of Social Media on Emotions, Brand Relationship Quality, and Word of Mouth: An Empirical Study of Music Festival Attendees." Tourism Magazine, September 5, 2014, 68-76.
O'Reilly, Daragh, Ruth Rentschler, and Theresa A. Kirchner. 2014. The Routledge Companion to Arts Marketing. London: Routledge.
Ryan, Damian, and Calvin Jones. 2012. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page.
Vysekalová, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, Gary, and Philip Kotler. 2013. Marketing: An Introduction. Harlow: Pearson.
Hudson, Simon, et al. 2014. "The Effects of Social Media on Emotions, Brand Relationship Quality, and Word of Mouth: An Empirical Study of Music Festival Attendees." Tourism Magazine, September 5, 2014, 68-76.
O'Reilly, Daragh, Ruth Rentschler, and Theresa A. Kirchner. 2014. The Routledge Companion to Arts Marketing. London: Routledge.
Ryan, Damian, and Calvin Jones. 2012. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 2nd ed. Philadelphia: Kogan Page.
Vysekalová, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Kressová: How did the management of the festival accept your recommendation to chase music genre? A: They liked the idea. Q, Kressová: How did you count the new price of tickets? A: (answered well) Q, Kramoliš: How will you ensure your direct emails do not turn into spam? A: Cooperate with an expert.