Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací hokejového klubu PSG Zlín. V teoretické části autor popisuje marketingový a komunikační mix, zejména nástroje marketingové komunikace. V praktické části autor aplikuje teoretické poznatky na hokejovém klubu PSG Zlín. Závěrečná část práce je zaměřena na vyhodnocení marketingového výzkumu a následná doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses marketing communications of the PSG Zlín ice-hockey club. In the theoretical part, the author describes marketing and communicational mix, particularly marketing communication tools. In the analytical part, the author applies theory on the PSG Zlín ice-hockey club. Final part of this bachelor thesis focuses on marketing research evaluation and subsequent recommendations.
marketing, marketing mix, communication mix, ice-hockey, PSG Zlín, marketing research
Rozsah průvodní práce
57 s. (74 386 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací hokejového klubu PSG Zlín. V teoretické části autor popisuje marketingový a komunikační mix, zejména nástroje marketingové komunikace. V praktické části autor aplikuje teoretické poznatky na hokejovém klubu PSG Zlín. Závěrečná část práce je zaměřena na vyhodnocení marketingového výzkumu a následná doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyses marketing communications of the PSG Zlín ice-hockey club. In the theoretical part, the author describes marketing and communicational mix, particularly marketing communication tools. In the analytical part, the author applies theory on the PSG Zlín ice-hockey club. Final part of this bachelor thesis focuses on marketing research evaluation and subsequent recommendations.
marketing, marketing mix, communication mix, ice-hockey, PSG Zlín, marketing research
Zásady pro vypracování
Prostudujte a zpracujte teoretická východiska ke stanovenému tématu.
Stanovte výzkumné metody a otázky.
Zpracujte analýzu nástrojů marketingové komunikace hokejového klubu PSG Zlín.
Realizujte dotazníkové šetření.
Vyvoďte závěry a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
Prostudujte a zpracujte teoretická východiska ke stanovenému tématu.
Stanovte výzkumné metody a otázky.
Zpracujte analýzu nástrojů marketingové komunikace hokejového klubu PSG Zlín.
Realizujte dotazníkové šetření.
Vyvoďte závěry a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Čáslavová, Eva. 2009. Management a marketing sportu. Velké Přílepy: Olympia.
De Pelsmacker, Patrick, Maggie Geuens, and Joeri Van den Bergh. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada.
Fill, Chris. 2009. Marketing Communications. 5th ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2013. Marketing Management. 14th ed. New Jersey: Prentice Hall.
Kozel, Roman. 2005. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Čáslavová, Eva. 2009. Management a marketing sportu. Velké Přílepy: Olympia.
De Pelsmacker, Patrick, Maggie Geuens, and Joeri Van den Bergh. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada.
Fill, Chris. 2009. Marketing Communications. 5th ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2013. Marketing Management. 14th ed. New Jersey: Prentice Hall.
Kozel, Roman. 2005. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q: Fonfárová: What shall PSG Zlín do with marketing tools in the future? A: They should communicate more with fans and use more social media. Q: Fonfárová: Where is the biggest problem in the Marketing communication of PSG Zlín? A: Better communication with fans, they do not answer questions in forum, for example. Q: Fonfárová: HC Kometa Brno enjoy great attendance at their matches - what do you think is the competitive advantage they have and HC PSG Zlín miss? A: Brno is bigger than Zlín, Brno is in higher league. Q: Trčková: With regard to the entertaining program during the breaks, you mentioned the ''shooting competition‘‘ - are there any other games the marketing department can use to attract and entertain the spectators? A: I suggested competition to push the enormous puck. Q: Trčková: You might know that there is also a very successful sledge ice-hockey team SHK LAPP Zlín (first place in the national sledge hockey league 2014/2015) - would it be useful if HC PSG Zlín and SHK LAPP Zlín joined their marketing communication efforts? What are your ideas? A: It could be beneficial for both sides, people would appreciate that PSG promote sledge ice-hockey team. Q: Trčková: Is the club profitable? A: No, it is not.