Magisterská práce se zaobírá zkoumáním narativní struktury filmů, které ke svému přečtení vyžadují zvýšenou diváckou participaci a zároveň dosáhly diváckého nebo komerčního úspěchu. Pokouší se zdůvodnit termín "logický film" a vymezit jej jako žánr oproti zavedeným žánrům. Snaží se najít shodné a rozdílné body ve stavbě lineárně a nelineárně vyprávěných filmů a objevit zákonitosti pro vytvoření kvalitního logického filmu, který nebude pouze formalistickou hříčkou.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with examining the narrative structure of films, which require increased audience participation but also reached devoted audiences or commercial success. The thesis attempts to justify the term "logical film" and define it as a genre comparing it to other established genres. This work tries to find a number of common and different points in building linear and nonlinear narrated films and discover rules for making a good logical movie that will not work only as a formalistic wordplay.
Magisterská práce se zaobírá zkoumáním narativní struktury filmů, které ke svému přečtení vyžadují zvýšenou diváckou participaci a zároveň dosáhly diváckého nebo komerčního úspěchu. Pokouší se zdůvodnit termín "logický film" a vymezit jej jako žánr oproti zavedeným žánrům. Snaží se najít shodné a rozdílné body ve stavbě lineárně a nelineárně vyprávěných filmů a objevit zákonitosti pro vytvoření kvalitního logického filmu, který nebude pouze formalistickou hříčkou.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with examining the narrative structure of films, which require increased audience participation but also reached devoted audiences or commercial success. The thesis attempts to justify the term "logical film" and define it as a genre comparing it to other established genres. This work tries to find a number of common and different points in building linear and nonlinear narrated films and discover rules for making a good logical movie that will not work only as a formalistic wordplay.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
David Bordwell, Kristin Thompson: Christopher Nolan: A Labyrinth of Linkages, 2013
David Bordwell: The Way Hollywood Tells It: Story and Style in Modern Movies, ISBN-10: 0520246225, 2006
Kristin Thompson: Storytelling in the New Hollywood: Understanding Classical Narrative Technique, ISBN-10: 0674839757, 1999
David Bordwell: Figures Traced in Light: On Cinematic Staging, ISBN-10: 0520241975, 2005
David Bordwell: Narration in the Fiction Film, ISBN-10: 0299101746, 1985
Seznam doporučené literatury
David Bordwell, Kristin Thompson: Christopher Nolan: A Labyrinth of Linkages, 2013
David Bordwell: The Way Hollywood Tells It: Story and Style in Modern Movies, ISBN-10: 0520246225, 2006
Kristin Thompson: Storytelling in the New Hollywood: Understanding Classical Narrative Technique, ISBN-10: 0674839757, 1999
David Bordwell: Figures Traced in Light: On Cinematic Staging, ISBN-10: 0520241975, 2005
David Bordwell: Narration in the Fiction Film, ISBN-10: 0299101746, 1985
Přílohy volně vložené
CD-ROM Podklady pro katalog UTB FMK ve Zlíně
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bez větší diskuze student prokázal výborné zpracovanou diplomové práce.