Diplomová práce se zabývá fenoménem akademické prokrastinace a jeho negativními dopady na vysokoškolské studenty, konkrétně na studenty Fakulty humanitních studií ve Zlíně. Diplomová práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Teoretická část se zaměřuje na popis a charakteristiku prokrastinace s důrazem na její specifickou formu - akademickou prokrastinaci, dále na popis negativních dopadů akademické prokrastinace zaměřené na studium, sociální vztahy a zdraví. Teoretickou část uzavírá nástin možných forem zvládání prokrastinace a poradenství v akademickém prostředí. Praktická část se zabývá výzkumem fenoménu prokrastinace v akademickém prostředí, s cílem zjištění vykazované míry akademické prokrastinace a vykazovaných negativních dopadů akademické prokrastinace u respondentů, a to v oblastech studia, sociálních vztahů a zdraví. Průběh a výsledky výzkumu vyhodnocují závěrečné kapitoly praktické části diplomové práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis adresses the phenomenon of academic procrastination and its negative impacts on university students, particularly students of the Faculty of Humanities in Zlín. The diploma thesis is divided into two parts: the theoretical and the practical part. The theoretical part focuses on the description and characteristics of procrastination with the emphasis on its specific form - academic procrastination and a further description of the negative impacts of academic procrastination aimed at studying, social relationships and health. The theoretical part is concluded by the outlined possible forms of procrastination and consultation in the academic environment. The practical part examines the research of the phenomenon of procrastination in the academic environment, with the aim of determining the reported level of academic procrastination and reported negative impacts of academic procrastination among respondents in the areas of study, social relationships and health. The progress and results of the research are outlined in the evaluation in the final chapters of the practical part of the thesis.
Klíčová slova
Prokrastinace, akademická prokrastinace, dopad, studium, sociální vztahy, zdraví, vysokoškolský student
Klíčová slova v angličtině
Procrastination, Academic Procrastination, Impact, Studies, Social Relationship, Health, University student
Rozsah průvodní práce
127 s. (217 169 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá fenoménem akademické prokrastinace a jeho negativními dopady na vysokoškolské studenty, konkrétně na studenty Fakulty humanitních studií ve Zlíně. Diplomová práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Teoretická část se zaměřuje na popis a charakteristiku prokrastinace s důrazem na její specifickou formu - akademickou prokrastinaci, dále na popis negativních dopadů akademické prokrastinace zaměřené na studium, sociální vztahy a zdraví. Teoretickou část uzavírá nástin možných forem zvládání prokrastinace a poradenství v akademickém prostředí. Praktická část se zabývá výzkumem fenoménu prokrastinace v akademickém prostředí, s cílem zjištění vykazované míry akademické prokrastinace a vykazovaných negativních dopadů akademické prokrastinace u respondentů, a to v oblastech studia, sociálních vztahů a zdraví. Průběh a výsledky výzkumu vyhodnocují závěrečné kapitoly praktické části diplomové práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis adresses the phenomenon of academic procrastination and its negative impacts on university students, particularly students of the Faculty of Humanities in Zlín. The diploma thesis is divided into two parts: the theoretical and the practical part. The theoretical part focuses on the description and characteristics of procrastination with the emphasis on its specific form - academic procrastination and a further description of the negative impacts of academic procrastination aimed at studying, social relationships and health. The theoretical part is concluded by the outlined possible forms of procrastination and consultation in the academic environment. The practical part examines the research of the phenomenon of procrastination in the academic environment, with the aim of determining the reported level of academic procrastination and reported negative impacts of academic procrastination among respondents in the areas of study, social relationships and health. The progress and results of the research are outlined in the evaluation in the final chapters of the practical part of the thesis.
Klíčová slova
Prokrastinace, akademická prokrastinace, dopad, studium, sociální vztahy, zdraví, vysokoškolský student
Klíčová slova v angličtině
Procrastination, Academic Procrastination, Impact, Studies, Social Relationship, Health, University student
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti prokrastinace a studijní úspěšnosti vysokoškolských studentů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti prokrastinace a studijní úspěšnosti vysokoškolských studentů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BURKA, Jane B. and Lenora M. YUEN. Procrastination: Why You Do It, What to Do about It Now. Cambridge: Da Capo Press, 2008. ISBN 978-0-7382-1170-1.
FERRARI, Joseph R. Still Procrastinating: The No-Regrets Guide to Getting It Done. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2010. ISBN 978-0-4706-1158-6.
FERRARI, Joseph R., Judith L. JOHNSON and William G. McCOWN. Procrastination and Task Avoidance: Theory, Research, and Treatment. New York: Plenum Press, 1995. ISBN 978-1-4899-0229-0.
LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace: Jak přestat odkládat a začít žít naplno. Brno: Jan Melvil Publishing, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
PASSING, Kathrin a Sasha LOBO. Odložím to na zítra: Jak si zorganizovat život bez zbytečného organizování. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-666-7.
SCHOUWENBURG, Henri C., Clarry H. LAY, Timothy A. PYCHYL and Joseph R. FERRARI. Counselling the Procrastinator in Academic Settings. Washington, D.C. : American Psychological Association, 2004. ISBN 978-1-5914-7107-3.
Seznam doporučené literatury
BURKA, Jane B. and Lenora M. YUEN. Procrastination: Why You Do It, What to Do about It Now. Cambridge: Da Capo Press, 2008. ISBN 978-0-7382-1170-1.
FERRARI, Joseph R. Still Procrastinating: The No-Regrets Guide to Getting It Done. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2010. ISBN 978-0-4706-1158-6.
FERRARI, Joseph R., Judith L. JOHNSON and William G. McCOWN. Procrastination and Task Avoidance: Theory, Research, and Treatment. New York: Plenum Press, 1995. ISBN 978-1-4899-0229-0.
LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace: Jak přestat odkládat a začít žít naplno. Brno: Jan Melvil Publishing, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
PASSING, Kathrin a Sasha LOBO. Odložím to na zítra: Jak si zorganizovat život bez zbytečného organizování. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-666-7.
SCHOUWENBURG, Henri C., Clarry H. LAY, Timothy A. PYCHYL and Joseph R. FERRARI. Counselling the Procrastinator in Academic Settings. Washington, D.C. : American Psychological Association, 2004. ISBN 978-1-5914-7107-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila design výzkumu diplomové práce. Konkrétně se zaměřila na výzkumné cíle a pojetí výzkumu. Studentka byla na obhajobu diplomové práce velmi dobře připravena. Hovořila jasně, srozumitelně a věcně. Studentka adekvátně reagovala na otázky zkušební komise. Doc. Bakošová: co vás motivovalo pro volbu tématu? Studentka odpověděla.