Diplomová práce na téma Významní sociální pedagogové v oblasti tradiční, alternativní a sociální pedagogiky pojednává o našich i zahraničních pedagogických myslitelích. V práci jsou popsány jejich myšlenky a díla a v závěru práce jsou zhodnoceny důvody pro zařazení pedagogů k jednotlivým pedagogikám.
Anotace v angličtině
Master´s thesis on Important social educators in the field of traditional, alternative and social pedagogy deals with our domestic and foreign philosophers. The thesis describes their ideas and works. In the end are evaluated reasons for the inclusion of teachers to indi-vidual educations.
Klíčová slova
sociální pedagogika, alternativní pedagogika, tradiční pedagogika
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, alternative pedagogy, traditional pedagogy
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Významní sociální pedagogové v oblasti tradiční, alternativní a sociální pedagogiky pojednává o našich i zahraničních pedagogických myslitelích. V práci jsou popsány jejich myšlenky a díla a v závěru práce jsou zhodnoceny důvody pro zařazení pedagogů k jednotlivým pedagogikám.
Anotace v angličtině
Master´s thesis on Important social educators in the field of traditional, alternative and social pedagogy deals with our domestic and foreign philosophers. The thesis describes their ideas and works. In the end are evaluated reasons for the inclusion of teachers to indi-vidual educations.
Klíčová slova
sociální pedagogika, alternativní pedagogika, tradiční pedagogika
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, alternative pedagogy, traditional pedagogy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, alternativní a tradiční pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou obsahové analýzy týkající se jednotlivých děl autorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, alternativní a tradiční pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou obsahové analýzy týkající se jednotlivých děl autorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, s.r.o, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BLÁHA, Inocenc. Arnošt. Ethika jako věda. Úvod do dějin a theorie mravnosti. Atlantis, 1991. ISBN 80-7108-023-3.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0030-7.
KRAUS, Blahoslav., POLÁČKOVÁ Věra. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk. Hodnoty. Výchova. Prešov: Grafotlač, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
KVAPILOVÁ, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. ISBN 80-7067-669-8.
PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D., FALTÝSOVÁ, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 80-210-3469-6.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, s.r.o, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BLÁHA, Inocenc. Arnošt. Ethika jako věda. Úvod do dějin a theorie mravnosti. Atlantis, 1991. ISBN 80-7108-023-3.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0030-7.
KRAUS, Blahoslav., POLÁČKOVÁ Věra. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KUČEROVÁ, Stanislava. Člověk. Hodnoty. Výchova. Prešov: Grafotlač, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
KVAPILOVÁ, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. ISBN 80-7067-669-8.
PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D., FALTÝSOVÁ, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 80-210-3469-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s výběrem tématu. Provedla úvod do problematiky vymezením pojmů z teoretické části. U praktické části hovořila o zvolené metodologii a dílech, která si vybrala k výzkumu. Seznámila komisi s dosaženými výsledky. Byly přečteny posudky a studentka zodpověděla otázky.
Diskuze: Doc. Vávrová zmiňuje problematickou metodologii výzkumu. Dr. Skarupská upozorňuje na nevhodný výběr některých titulů vzhledem k sociální pedagogice. Doc. Knotová zmiňuje značnou obtížnost a problematičnost zvoleného tématu.