Tato diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání sociálních pracovníků úřadu práce. Teoretická část práce vymezuje pojmy a teoretická východiska z oblasti celoživotního vzdělávání a profesního vzdělávání. Velká pozornost je zaměřena také na proces systematického vzdělávání pracovníků v organizaci a jeho jednotlivé fáze. Dále se věnuje vzdělávání sociálních pracovníků, konkrétně pak systému profesního vzdělávání sociálních pracovníků úřadu práce. Empirická část práce zkoumá názory sociálních pracovníků úřadu práce na další profesní vzdělávání a to za pomoci kvantitativní výzkumné metody. Výstupem práce je shrnutí výsledku výzkumu a doporučení pro zefektivnění systému profesního vzdělávání sociálních pracovníků úřadu práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with further professional education of social workers in the labor office. Theoretical part of this thesis defines the concepts and theoretical bases from sphere of lifelong learning and professional education. Great attention is focused on the process of systematic education of workers in the organization and its successive phases. In addition, it dedicated to education of social workers, specifically then to the system of professional education of social workers in the labor office. The practical part of this thesis explores opinions of social workers in the labor office on further professional education with the help of a quantitative research method. The result of this thesis is a summary of the outcome of the research and recommendations for improving the system of professional education of social workers in the labor office.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, další profesní vzdělávání, systematické vzdělávání, vzdělávací akce, sociální pracovník, úřad práce
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, adult education, further professional education, systematic education, educational events, social workers, labor office
Rozsah průvodní práce
119 s. (176189 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání sociálních pracovníků úřadu práce. Teoretická část práce vymezuje pojmy a teoretická východiska z oblasti celoživotního vzdělávání a profesního vzdělávání. Velká pozornost je zaměřena také na proces systematického vzdělávání pracovníků v organizaci a jeho jednotlivé fáze. Dále se věnuje vzdělávání sociálních pracovníků, konkrétně pak systému profesního vzdělávání sociálních pracovníků úřadu práce. Empirická část práce zkoumá názory sociálních pracovníků úřadu práce na další profesní vzdělávání a to za pomoci kvantitativní výzkumné metody. Výstupem práce je shrnutí výsledku výzkumu a doporučení pro zefektivnění systému profesního vzdělávání sociálních pracovníků úřadu práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with further professional education of social workers in the labor office. Theoretical part of this thesis defines the concepts and theoretical bases from sphere of lifelong learning and professional education. Great attention is focused on the process of systematic education of workers in the organization and its successive phases. In addition, it dedicated to education of social workers, specifically then to the system of professional education of social workers in the labor office. The practical part of this thesis explores opinions of social workers in the labor office on further professional education with the help of a quantitative research method. The result of this thesis is a summary of the outcome of the research and recommendations for improving the system of professional education of social workers in the labor office.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, další profesní vzdělávání, systematické vzdělávání, vzdělávací akce, sociální pracovník, úřad práce
Klíčová slova v angličtině
lifelong learning, adult education, further professional education, systematic education, educational events, social workers, labor office
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání a profesního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání a profesního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
MALACH, Josef a Bedřich ZAPLETAL. Vybrané problémy andragogiky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. ISBN 80-7368-043-2.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník. Lidské zdroje. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu. Bratislava: IVS, 2000. ISBN 80-968308-2-1.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
MALACH, Josef a Bedřich ZAPLETAL. Vybrané problémy andragogiky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. ISBN 80-7368-043-2.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník. Lidské zdroje. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu. Bratislava: IVS, 2000. ISBN 80-968308-2-1.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve seznámila komisi s důvody pro výběr tématu. Zmínila důležité pojmy z teoretické části práce. Následně pokračovala cíly, stanovenými hypotézami. Studentka byla velmi dobře připravena na obhajobu diplomové práce. Následně byly přečteny posudky a studentka zodpověděla dotazy.
Diskuze: Doc. Vávrová: Jaké jsou Vaše doporučení pro praxi? Studentka otázku zodpověděla.