Práce se ve své teoretické části zabývá podstatou dokumentárního filmu. Zkoumá důvody a podmínky determinující jeho vznik, společensko-etickou funkci. Dále definuje metody tvorby, vzdělávání v oblasti dokumentární tvorby a distribuci. Praktická část teoretické práce popisuje fungování instituce České televize a interní podmínky pro produkci dokumentární tvorby. Situaci v televizním studiu Brno, před a po vzniku tvůrčích producentských skupin. Problematiku tzv. vlastní výroby dokumentárních pořadů. Analyzuje vybrané pořady vyprodukované ve vlastní výrobě České televize.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis in its theoretical part analyzes the nature of a documentary film, its definition and circumstances of its creation, moreover its ethical and social function is in concern. Furthermore topics such as methods related to creation of the documentary movie, its following distribution and the character of education for professional career are discussed. Practical part of this thesis explains organisation of the official institution Czech Television and its internal conditions connected with production of documentary movies. It also describes the previous situation when production teams have not been established, and the actual situation with production teams. The workflow of a production is explained and the production of selected broadcasts is analyzed from certain points of view.
Klíčová slova
Dokumentární film, Česká televize, Tvůrčí producentská skupina (TPS), natáčení, produkce, vlastní výroba.
Klíčová slova v angličtině
Documentary film, Czech television, creative production team, shooting, internal production.
Rozsah průvodní práce
46 s (62 394)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se ve své teoretické části zabývá podstatou dokumentárního filmu. Zkoumá důvody a podmínky determinující jeho vznik, společensko-etickou funkci. Dále definuje metody tvorby, vzdělávání v oblasti dokumentární tvorby a distribuci. Praktická část teoretické práce popisuje fungování instituce České televize a interní podmínky pro produkci dokumentární tvorby. Situaci v televizním studiu Brno, před a po vzniku tvůrčích producentských skupin. Problematiku tzv. vlastní výroby dokumentárních pořadů. Analyzuje vybrané pořady vyprodukované ve vlastní výrobě České televize.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis in its theoretical part analyzes the nature of a documentary film, its definition and circumstances of its creation, moreover its ethical and social function is in concern. Furthermore topics such as methods related to creation of the documentary movie, its following distribution and the character of education for professional career are discussed. Practical part of this thesis explains organisation of the official institution Czech Television and its internal conditions connected with production of documentary movies. It also describes the previous situation when production teams have not been established, and the actual situation with production teams. The workflow of a production is explained and the production of selected broadcasts is analyzed from certain points of view.
Klíčová slova
Dokumentární film, Česká televize, Tvůrčí producentská skupina (TPS), natáčení, produkce, vlastní výroba.
Klíčová slova v angličtině
Documentary film, Czech television, creative production team, shooting, internal production.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Konzultace - vedoucí práce Mgr. Kamil Fila.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Konzultace - vedoucí práce Mgr. Kamil Fila.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
NICHOLS, Bill. 2010.Úvod do dokumentárního filmu. Praha: NAMU.& JSAF
GAUHIER, Guy. 2004.Dokumentární film, jiná kinematografie. Praha: NAMU & JSAF
BARNOUW, Erik. 1993. Documentary: A History of the Non-Fiction Film, Oxford University Press
KORDA, Jakub. 2013, Úvod do studia televize 2, Univerzita Palackého v Olomouci
ELLIS,Jack C., McLANE Betsy A. 2005. A New History Of Documentary Film, Continuum, New York
Seznam doporučené literatury
NICHOLS, Bill. 2010.Úvod do dokumentárního filmu. Praha: NAMU.& JSAF
GAUHIER, Guy. 2004.Dokumentární film, jiná kinematografie. Praha: NAMU & JSAF
BARNOUW, Erik. 1993. Documentary: A History of the Non-Fiction Film, Oxford University Press
KORDA, Jakub. 2013, Úvod do studia televize 2, Univerzita Palackého v Olomouci
ELLIS,Jack C., McLANE Betsy A. 2005. A New History Of Documentary Film, Continuum, New York
Přílohy volně vložené
1 ks CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Hodnocení oponent praktická: B - velmi dobře
Student obhájil svoji práci zodpovězením jednotlivých otázek z posudků a rozpravy, které definovali členové zkušební komise.