Diplomová práce je zaměřena na profesní vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Teoretická část poskytuje pohled na problematiku celoživotního vzdělávání a učení, dalšího vzdělávání, dalšího profesního vzdělávání s přihlédnutím na specifika profesního vzdě-lávání v sociálních službách a jejich významu pro společnost, jednotlivce i organizace. Stěžejní v této práci je problematika vzdělávání ve sféře sociálních služeb a její vymezení v legislativě a dalších dokumentech.
Empirická část práce se zabývá identifikaci vzdělávacích potřeb pohledem pracovníků kontaktních center Olomouckého a Zlínského kraje spadající pod Společnost Podané ruce, o. p. s. coby poskytovatelů sociální služby. Současně věnuje pozornost kvalitativní volbě výzkumné strategie. Na základě nabytých výsledků jsou vyhodnoceny cíle práce.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the professional training of workers in social services. The theoretical part provides a view on the issue of lifelong learning, continuing education, continuing professional education, taking into account the specifics of professional education in social services and their importance to society, individuals and organizations. In this work is main the issue of education in the social service sector and its demarcation in legislation and other documents.
The empirical part deals with the identification of training needs in terms of social workers of Drop-in centres in Olomouc and Zlín region belonging to the Company Podané ruce, o. p. s.. At the same time it pays attention to the qualitative research strategy. Based on the acquired results we evaluated targets of this research.
Klíčová slova
vzdělávání sociálních pracovníků, vzdělávací potřeby, celoživotní učení, další profesní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
education of social workers, educational needs, lifelong learning, continuing professional education
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na profesní vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Teoretická část poskytuje pohled na problematiku celoživotního vzdělávání a učení, dalšího vzdělávání, dalšího profesního vzdělávání s přihlédnutím na specifika profesního vzdě-lávání v sociálních službách a jejich významu pro společnost, jednotlivce i organizace. Stěžejní v této práci je problematika vzdělávání ve sféře sociálních služeb a její vymezení v legislativě a dalších dokumentech.
Empirická část práce se zabývá identifikaci vzdělávacích potřeb pohledem pracovníků kontaktních center Olomouckého a Zlínského kraje spadající pod Společnost Podané ruce, o. p. s. coby poskytovatelů sociální služby. Současně věnuje pozornost kvalitativní volbě výzkumné strategie. Na základě nabytých výsledků jsou vyhodnoceny cíle práce.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the professional training of workers in social services. The theoretical part provides a view on the issue of lifelong learning, continuing education, continuing professional education, taking into account the specifics of professional education in social services and their importance to society, individuals and organizations. In this work is main the issue of education in the social service sector and its demarcation in legislation and other documents.
The empirical part deals with the identification of training needs in terms of social workers of Drop-in centres in Olomouc and Zlín region belonging to the Company Podané ruce, o. p. s.. At the same time it pays attention to the qualitative research strategy. Based on the acquired results we evaluated targets of this research.
Klíčová slova
vzdělávání sociálních pracovníků, vzdělávací potřeby, celoživotní učení, další profesní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
education of social workers, educational needs, lifelong learning, continuing professional education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke vzdělávání sociálních pracovníků, formám vzdělávání, vzdělávacím potřebám a zákonu o sociálních službách.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke vzdělávání sociálních pracovníků, formám vzdělávání, vzdělávacím potřebám a zákonu o sociálních službách.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Projektování vzdělávací akce: Studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1442-2.
BUCKLEY, Roger a Jim CAPLE. Trénink a školení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0358-7.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-85943-01-8.
PALÁN, Zdeněk. Další vzdělávání ve světě změn. Praha: UJAK, 2007. ISBN 978-80-86723-31-0.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3235-0.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Projektování vzdělávací akce: Studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1442-2.
BUCKLEY, Roger a Jim CAPLE. Trénink a školení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0358-7.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-85943-01-8.
PALÁN, Zdeněk. Další vzdělávání ve světě změn. Praha: UJAK, 2007. ISBN 978-80-86723-31-0.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3235-0.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla důvody pro výběr tématu diplomové práce. Seznámila komisi s teoretickou částí práce, cíly práce a použitou výzkumnou metodou. Pokračovala získanými výsledky, které okomentovala. Byly přečteny posudky a zodpovězeny otázky.
Diskuze: Dr. Vávrová: Kolik kódů jste při otevřením kódování získala? Pět. Podle koho jste zakotvenou teorii řešila? Strauss a Corbinová. Doc. Vávrová podotýká, že tito autoři přistupují ke kódování jinak.