Záměrem práce je zjistit a popsat rozpory mezi požadovanými zájmy různých okolních subjektů na středisko a jeho reálnými dispozicemi. Pro zvolený problém je s ohledem na povahu zkoumaného problému využita kvalitativní metoda zakotvené teorie. Pro potřeby výzkumu byla důležitá kvalita získaných dat, která byla získána metodou polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky vybraného střediska. Analýza a interpretace dat byla realizována metodou tvorby analytického příběhu. Součástí výsledků práce je teoretický model vztahů mezi vzniklými kategoriemi, jejichž interpretace podává faktický pohled na zkoumanou problematiku.
Anotace v angličtině
The intention of this thesis is to identify and describe the differences between the desired interests of various entities in institutional education of children and youth and its real dispositions. For this chosen problem is due to the nature of problem used qualitative theory method. For the purposes of the research, was an important indicator a quality of the data, which were obtained by interviews with employees in selected centres. Analysis and interpretation of the data was carried out by the method of analytical story. Part of the results of this thesis is theoretical model of relations developed between categories which interpretation gives a factual view of problem.
Klíčová slova
středisko výchovné péče, institucionální výchova, metoda zakotvené teorie
Klíčová slova v angličtině
educational care center, institutional education, grounded theory method
Rozsah průvodní práce
74 s. (138003 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem práce je zjistit a popsat rozpory mezi požadovanými zájmy různých okolních subjektů na středisko a jeho reálnými dispozicemi. Pro zvolený problém je s ohledem na povahu zkoumaného problému využita kvalitativní metoda zakotvené teorie. Pro potřeby výzkumu byla důležitá kvalita získaných dat, která byla získána metodou polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky vybraného střediska. Analýza a interpretace dat byla realizována metodou tvorby analytického příběhu. Součástí výsledků práce je teoretický model vztahů mezi vzniklými kategoriemi, jejichž interpretace podává faktický pohled na zkoumanou problematiku.
Anotace v angličtině
The intention of this thesis is to identify and describe the differences between the desired interests of various entities in institutional education of children and youth and its real dispositions. For this chosen problem is due to the nature of problem used qualitative theory method. For the purposes of the research, was an important indicator a quality of the data, which were obtained by interviews with employees in selected centres. Analysis and interpretation of the data was carried out by the method of analytical story. Part of the results of this thesis is theoretical model of relations developed between categories which interpretation gives a factual view of problem.
Klíčová slova
středisko výchovné péče, institucionální výchova, metoda zakotvené teorie
Klíčová slova v angličtině
educational care center, institutional education, grounded theory method
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice středisek výchovné péče, jejich managementu a poskytovaných služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů podle zásad zakotvené teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice středisek výchovné péče, jejich managementu a poskytovaných služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů podle zásad zakotvené teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
KAUFMANN, Jean-Claude. Chápající rozhovor. Praha: Sociologické nakladatelství, 2010. ISBN 978-80-7419-033-9.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Nakladatelství Albert Boskovice, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VOCILKA, Miroslav. Netradiční forma prevence poruch chování: náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež. Praha: Tech-Market, 1997. ISBN 80-902134-8-0.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
KAUFMANN, Jean-Claude. Chápající rozhovor. Praha: Sociologické nakladatelství, 2010. ISBN 978-80-7419-033-9.
STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Nakladatelství Albert Boskovice, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VOCILKA, Miroslav. Netradiční forma prevence poruch chování: náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež. Praha: Tech-Market, 1997. ISBN 80-902134-8-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval obsah teoretické části diplomové práce a základní koncepty. Dále se zaměřil na design výzkumu (pojetí výzkumu, technika sběru dat, analýzu dat). Student představil vzniklý paradigmatický model. Poté prezentoval konkrétní závěry. Doc. Bakošová: dokázal byste napsat osvětovou publikaci o daném tématu? Možná ano.