Ve své magisterské práci nahlížím na téma konstrukce a dekonstrukce prostřednictvím umění. Projekty, které v práci popisuji, se zabývají zkoumáním hranic ve vztahu k člověku, jeho mysli, osobnímu prostoru a fyzické přítomnosti, ukotvené v prostoru a čase. Za hlavní vyjadřující prostředek si volím sérii performance a objekty, které v každé akci figurují a udávají hranici. O vztahu hranice, prostoru, dekonstrukce a konstrukt také uvažuji ve skleněném objektu ,, Skleník ".
Teoretická část práce je rozdělena do pěti kapitol. První je složena z rešerše o tendencích v českém performance, ze kterých jsem čerpala. V druhé kapitole se věnuji performance, v nichž je jako médium použito i sklo. Třetí kapitola patří vztahu objektu, prostoru a zvuku. Další kapitola hovoří o sklenících v umění. V poslední stati poskytuji náhled na filozofickou tezi konstrukce a dekonstrukce, ze které jsem vycházela.
V praktické části popisuji samotné performance, které jsem vytvořila v průběhu svého studia, a jsou součástí procesu finální diplomové práce. Dále v praktické části uvádím koncept, postup při realizaci a následnou instalaci celého projektu.
Anotace v angličtině
In my master thesis i cover the topic of construction and deconstruction. The project deals with boundaries surveyed to human beings, the mind, personal space and physical presence anchored to time and space. The physical manifestation of my thesis is reflected in different performances and objects which refer to boundaries in general. The relationship between boundaries, time, space, construction and deconstruction is shown by the final glass object called ,,greenhouse".
The theoretical part is divided into three parts: The first chapter consists of a research on general trends in czech performance, which is the main trigger of my inspiration. In the second chapter i focus on performances, which deal with the matter of glass. The third chapter investigates the relationship between objects, space and sound. The fourth chapter talks about the art of glass. And the final chapter provides an abstract of the philosophical basis on which I relied.
The practical part describes the performances which i created during my study and which became a central part of the master thesis. Also i devote the practical part to the concept, the implementation steps and the installation of my final object, which mainly consists of a greenhouse in a site specific installation.
Ve své magisterské práci nahlížím na téma konstrukce a dekonstrukce prostřednictvím umění. Projekty, které v práci popisuji, se zabývají zkoumáním hranic ve vztahu k člověku, jeho mysli, osobnímu prostoru a fyzické přítomnosti, ukotvené v prostoru a čase. Za hlavní vyjadřující prostředek si volím sérii performance a objekty, které v každé akci figurují a udávají hranici. O vztahu hranice, prostoru, dekonstrukce a konstrukt také uvažuji ve skleněném objektu ,, Skleník ".
Teoretická část práce je rozdělena do pěti kapitol. První je složena z rešerše o tendencích v českém performance, ze kterých jsem čerpala. V druhé kapitole se věnuji performance, v nichž je jako médium použito i sklo. Třetí kapitola patří vztahu objektu, prostoru a zvuku. Další kapitola hovoří o sklenících v umění. V poslední stati poskytuji náhled na filozofickou tezi konstrukce a dekonstrukce, ze které jsem vycházela.
V praktické části popisuji samotné performance, které jsem vytvořila v průběhu svého studia, a jsou součástí procesu finální diplomové práce. Dále v praktické části uvádím koncept, postup při realizaci a následnou instalaci celého projektu.
Anotace v angličtině
In my master thesis i cover the topic of construction and deconstruction. The project deals with boundaries surveyed to human beings, the mind, personal space and physical presence anchored to time and space. The physical manifestation of my thesis is reflected in different performances and objects which refer to boundaries in general. The relationship between boundaries, time, space, construction and deconstruction is shown by the final glass object called ,,greenhouse".
The theoretical part is divided into three parts: The first chapter consists of a research on general trends in czech performance, which is the main trigger of my inspiration. In the second chapter i focus on performances, which deal with the matter of glass. The third chapter investigates the relationship between objects, space and sound. The fourth chapter talks about the art of glass. And the final chapter provides an abstract of the philosophical basis on which I relied.
The practical part describes the performances which i created during my study and which became a central part of the master thesis. Also i devote the practical part to the concept, the implementation steps and the installation of my final object, which mainly consists of a greenhouse in a site specific installation.
Konzultace s vedoucím diplomové práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím diplomové práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
HEARTNEY, Eleanor. Art and Today. London: Phadion, 2008. ISBN 978-0-7148-45142.
KIRSCH, Roland (ed.): Historie sklářské výroby v českých zemích II/1, 2. Praha:
Academia, 2003. ISBN 8020010696.
RUHRNBERG, Karl. Umění 20. století. Köln: Tachen GmbH, 2000. ISBN 80-7209-521-8.
ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha SPN, 1992.
ISBN 80-04-25555-8.
Časopisy Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Atelier.
DERRIDA, Jacques. Texty k dekonstrukci: Práce z let 1967-72. B.v. Bratislava ::
Archa, 1993. ISBN 8071150460.
NIETZSCHE, Friedrich. Mimo dobro a zlo: Předehra k filosofii budoucnosti.
1. vyd. Praha :: Aurora, 1996. 218 s. ISBN 8085974126.
SARTRE, Jean-Paul. Bytí a nicota: pokus o fenomenologickou ontologii. Vyd. 1.
Praha :: OIKOYMENH, 2006. 717 s. Knihovna novověké tradice a současnosti, sv.45.
ISBN 8072980971.
MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. V Olomouci :: Votobia, 1999. 269 s.
ISBN 8071983519.
WARR, Tracey. The artist's body. Abridged, rev. and updated. London: Phaidon,
2012, 203 s. ISBN 978-0-7148-6393-1.
Seznam doporučené literatury
HEARTNEY, Eleanor. Art and Today. London: Phadion, 2008. ISBN 978-0-7148-45142.
KIRSCH, Roland (ed.): Historie sklářské výroby v českých zemích II/1, 2. Praha:
Academia, 2003. ISBN 8020010696.
RUHRNBERG, Karl. Umění 20. století. Köln: Tachen GmbH, 2000. ISBN 80-7209-521-8.
ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha SPN, 1992.
ISBN 80-04-25555-8.
Časopisy Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Atelier.
DERRIDA, Jacques. Texty k dekonstrukci: Práce z let 1967-72. B.v. Bratislava ::
Archa, 1993. ISBN 8071150460.
NIETZSCHE, Friedrich. Mimo dobro a zlo: Předehra k filosofii budoucnosti.
1. vyd. Praha :: Aurora, 1996. 218 s. ISBN 8085974126.
SARTRE, Jean-Paul. Bytí a nicota: pokus o fenomenologickou ontologii. Vyd. 1.
Praha :: OIKOYMENH, 2006. 717 s. Knihovna novověké tradice a současnosti, sv.45.
ISBN 8072980971.
MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. V Olomouci :: Votobia, 1999. 269 s.
ISBN 8071983519.
WARR, Tracey. The artist's body. Abridged, rev. and updated. London: Phaidon,
2012, 203 s. ISBN 978-0-7148-6393-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Úvodní část v podobě perfomance proběhla dle komise zdařile. Avšak studentce se nepodařilo navázat v představení instalace na koncepci perfomance. Dále komise shledala celkovou prrezentaci svých dílčích výstupů za nezdařilou a nefunkční.