Bakalářská práce zkoumá, jak žáci 8. a 9. tříd základních škol a gymnázia v Kyjově tráví svůj volný čas. Teoretická část obsahuje 3 hlavní kapitoly nazvané následovně: fenomén volný čas. Volný čas jako prevence vzniku sociálně patologického chování. Instituce pečující o volný čas pubescentů. Cílem praktické části, která je založena na dotazníkovém šetření, bude zjistit upřednostňované způsoby trávení volného času mezi mladými obyvateli Kyjova. Posoudit osobní spokojenost respondentů s možnostmi trávení volného času v Kyjově a také vyslechnout jejich přání a návrhy ke zlepšení v této oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses how eight- and nine graders in Kyjov spend their
leisure time. The theoretical part comprises three chapters: The leisure time phenomenon; Leisure time as a prevention of social-pathological behavior; Institutions taking care of pubescent leisure time. The aim of the practical part (based on a questionnaire survey) is to ascertain favorite leisure time activities among young residents of Kyjov; assess their satisfaction with leisure time activity possibilities in Kyjov and to summarize their sugges-tions for improvements regarding leisure time activities.
Klíčová slova
Volný čas, pedagogika volného času, pubescence, prevence, sociálně patologické chování
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Leisure education, Pubescence, Prevention, Socially pathological behavior
Rozsah průvodní práce
65 s. (110 598 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zkoumá, jak žáci 8. a 9. tříd základních škol a gymnázia v Kyjově tráví svůj volný čas. Teoretická část obsahuje 3 hlavní kapitoly nazvané následovně: fenomén volný čas. Volný čas jako prevence vzniku sociálně patologického chování. Instituce pečující o volný čas pubescentů. Cílem praktické části, která je založena na dotazníkovém šetření, bude zjistit upřednostňované způsoby trávení volného času mezi mladými obyvateli Kyjova. Posoudit osobní spokojenost respondentů s možnostmi trávení volného času v Kyjově a také vyslechnout jejich přání a návrhy ke zlepšení v této oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyses how eight- and nine graders in Kyjov spend their
leisure time. The theoretical part comprises three chapters: The leisure time phenomenon; Leisure time as a prevention of social-pathological behavior; Institutions taking care of pubescent leisure time. The aim of the practical part (based on a questionnaire survey) is to ascertain favorite leisure time activities among young residents of Kyjov; assess their satisfaction with leisure time activity possibilities in Kyjov and to summarize their sugges-tions for improvements regarding leisure time activities.
Klíčová slova
Volný čas, pedagogika volného času, pubescence, prevence, sociálně patologické chování
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Leisure education, Pubescence, Prevention, Socially pathological behavior
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, prevence sociálně patologického chování a vymezení pubescence z pohledu vývojové psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu, sběr dat formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, prevence sociálně patologického chování a vymezení pubescence z pohledu vývojové psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu, sběr dat formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7178-295-5.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7178-295-5.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student popsal design výzkumu bakalářské práce. Zaměřil se na výzkumné cíle, výzkumný soubor a obsah dotazníku. Výsledky výzkumu student prezentoval za pomoci odpovědí na výzkumné otázky. Na závěr uvedl doporučení k obhajobě. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce. Dr. Hrbáčková: co zajímavého přinesl Váš výzkum? Návrhy pro zlepšení situace. Dr. Hladík: poukázal na neoriginalitu výzkumu. Praktická část nepřináší nová zjištění.