Bakalářská práce pojednává o asertivních komunikačních dovednostech v období adolescence. Teoretická část práce se zaměřuje na komunikaci jako proces, na její funkce a druhy. Hlavní pozornost je věnována problematice asertivity, zejména asertivní komunikaci a jejím specifičnostem. Závěr teoretické části tvoří charakteristika adolescence. Empirická část práce je tvořena výzkumem, který byl zrealizován dotazníkem, jež zkoumá míru asertivity v komunikaci v období adolescence.
Anotace v angličtině
This thesis deals with assertive communication skills in the period of adolescence. The theoretical part focuses on communication as the process, its functions and types. The main attention is dedicated to the issue of assertiveness, especially to the assertive communication and its specificities. The conclusion of the theoretical part constitutes characteristic
of adolescence. The empirical part of thesis is constituted by research, which was realized by questionnaire, which deals with degree of assertiveness in communication in the period of adolescence.
Bakalářská práce pojednává o asertivních komunikačních dovednostech v období adolescence. Teoretická část práce se zaměřuje na komunikaci jako proces, na její funkce a druhy. Hlavní pozornost je věnována problematice asertivity, zejména asertivní komunikaci a jejím specifičnostem. Závěr teoretické části tvoří charakteristika adolescence. Empirická část práce je tvořena výzkumem, který byl zrealizován dotazníkem, jež zkoumá míru asertivity v komunikaci v období adolescence.
Anotace v angličtině
This thesis deals with assertive communication skills in the period of adolescence. The theoretical part focuses on communication as the process, its functions and types. The main attention is dedicated to the issue of assertiveness, especially to the assertive communication and its specificities. The conclusion of the theoretical part constitutes characteristic
of adolescence. The empirical part of thesis is constituted by research, which was realized by questionnaire, which deals with degree of assertiveness in communication in the period of adolescence.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti asertivity, komunikace a období adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku zaměřeného na zjištění míry asertivity v komunikaci u adolescentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti asertivity, komunikace a období adolescence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku zaměřeného na zjištění míry asertivity v komunikaci u adolescentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BISHOP, Sue. Jste asertivní? Osobní průprava, pozitivní myšlení, naslouchání, techniky rozhovoru, projevy těla: příklady a cvičení. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-325-0.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
NOVÁK, Tomáš a Věra CAPPONI. Asertivně do života. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3869-7.
PODGÓRECKI, Józef. Sociální komunikace v edukaci. Ostrava: Repronis, 1998. ISBN 80-86122-20-4.
ROBB, Martin. Communication, relationships and care: a reader. London: Routledge, 2004. ISBN 978-0-415-32660-5.
Seznam doporučené literatury
BISHOP, Sue. Jste asertivní? Osobní průprava, pozitivní myšlení, naslouchání, techniky rozhovoru, projevy těla: příklady a cvičení. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-325-0.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
NOVÁK, Tomáš a Věra CAPPONI. Asertivně do života. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3869-7.
PODGÓRECKI, Józef. Sociální komunikace v edukaci. Ostrava: Repronis, 1998. ISBN 80-86122-20-4.
ROBB, Martin. Communication, relationships and care: a reader. London: Routledge, 2004. ISBN 978-0-415-32660-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, teoretická východiska. Pozornost byla věnována především metodologickým aspektům výzkumného šetření. Studentka prezentovala hlavní zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Na dotazy komise studentka reagovala částečně adekvátně.