Předložená bakalářská práce se zabývá manažerskými kompetencemi studentů oboru Sociální pedagogiky a důležitostí těchto kompetencí pro sociální pedagogy. Teoretická část definuje pojem sociální pedagog, jeho kompetence, zejména manažerské. V praktické části jsou formou dotazníkového šetření zjišťovány samotné kompetence studentů tohoto oboru. Výzkum porovnává kompetence mezi studenty prezenční formy v prvním a třetím ročníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the manager competences of students of Socicial education and importance of these competences for social pedagogues. The theoretical part defines term social pedagogue and his competences especially manager competences. The practical part is aimed at a questionnaire survey about competences of students in this field. The research compares manager competences between full-time university students of the first year and the third year.
Klíčová slova
sociální pedagog, manažer, kompetence, klíčové kompetence, manažerské kompetence
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, manager, competencies, keycompetencies, managerial competencies
Rozsah průvodní práce
66 s. (90 034 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá manažerskými kompetencemi studentů oboru Sociální pedagogiky a důležitostí těchto kompetencí pro sociální pedagogy. Teoretická část definuje pojem sociální pedagog, jeho kompetence, zejména manažerské. V praktické části jsou formou dotazníkového šetření zjišťovány samotné kompetence studentů tohoto oboru. Výzkum porovnává kompetence mezi studenty prezenční formy v prvním a třetím ročníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the manager competences of students of Socicial education and importance of these competences for social pedagogues. The theoretical part defines term social pedagogue and his competences especially manager competences. The practical part is aimed at a questionnaire survey about competences of students in this field. The research compares manager competences between full-time university students of the first year and the third year.
Klíčová slova
sociální pedagog, manažer, kompetence, klíčové kompetence, manažerské kompetence
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, manager, competencies, keycompetencies, managerial competencies
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kompetencí sociálního pedagoga se zaměřením na manažerské kompetence a jejich rozvoj.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kompetencí sociálního pedagoga se zaměřením na manažerské kompetence a jejich rozvoj.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 1999. Personální management. Praha: Grada. ISBN 80-7169-614-5.
BAKOŠOVÁ, Zlatica, 2005. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 80-89236-00-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
KUBEŠ Marián, Dagmar SPILLEROVÁ a Roman KURNICKÝ, 2004. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada. ISBN 80-247-0698-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael, 1999. Personální management. Praha: Grada. ISBN 80-7169-614-5.
BAKOŠOVÁ, Zlatica, 2005. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 80-89236-00-6.
CHRÁSKA, Miroslav, 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav, 2008. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-383-3.
KUBEŠ Marián, Dagmar SPILLEROVÁ a Roman KURNICKÝ, 2004. Manažerské kompetence: způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada. ISBN 80-247-0698-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila bakalářskou práci. Prvotně uvedla klíčové koncepty a poté se zaměřila na design výzkumu. Studentka zkušební komisi seznámila s výsledky výzkumu a doporučením pro praxi. Následně zodpověděla otázky od vedoucího bakalářské práce.