Bakalářská práce se zabývá interní image Městského divadla Zlín. Teoretická část vymezuje pojmy související s tvorbou image a zdůrazňuje důležitost lídra a manažerské sekce v tomto procesu. Zabývá se prvky korporátní identity, které tvoří výsledný obraz organizace a upozorňuje na dvojstranný vztah mezi marketingem a kulturou. Praktická část se zabývá analýzou image Městského divadla Zlín z pohledu zaměstnanců a je rozdělena na dva výzkumy. Kvalitativní výzkum se snaží pomocí individuálních strukturovaných rozhovorů zjistit postoje ředitele a manažerské sekce. Kvantitativní pak zjišťuje postoj ostatních zaměstnanců. Mimoto se práce pokouší najít souvislosti mezi provedenými výzkumy.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the internal image of the Zlín Municipal Theatre. The theoretical part defines topics which are related to the creation of image and emphasizes the importance of a leader and the managerial section in this process. Another part discusses the components of corporate identity, which creates the resulting image and also highlights the bilateral relation between marketing and culture. The practical part focuses on the image analysis of the Zlín Municipal Theatre from the perspective of the employees. For data collection, two methods of marketing research are used. Qualitative research used individual structured interviews to help to understand the attitude of the director and the managerial section. Quantitative research then analyzes the opinion of the other employees. Moreover, it is trying to find connections between both researches.
Klíčová slova
Interní image, korporátní identita, kultura, komunikace, Městské divadlo Zlín
Klíčová slova v angličtině
Internal Image, corporate identity, culture, communication, The Zlín Municipal Theatre
Rozsah průvodní práce
68 s. (96 083 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá interní image Městského divadla Zlín. Teoretická část vymezuje pojmy související s tvorbou image a zdůrazňuje důležitost lídra a manažerské sekce v tomto procesu. Zabývá se prvky korporátní identity, které tvoří výsledný obraz organizace a upozorňuje na dvojstranný vztah mezi marketingem a kulturou. Praktická část se zabývá analýzou image Městského divadla Zlín z pohledu zaměstnanců a je rozdělena na dva výzkumy. Kvalitativní výzkum se snaží pomocí individuálních strukturovaných rozhovorů zjistit postoje ředitele a manažerské sekce. Kvantitativní pak zjišťuje postoj ostatních zaměstnanců. Mimoto se práce pokouší najít souvislosti mezi provedenými výzkumy.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the internal image of the Zlín Municipal Theatre. The theoretical part defines topics which are related to the creation of image and emphasizes the importance of a leader and the managerial section in this process. Another part discusses the components of corporate identity, which creates the resulting image and also highlights the bilateral relation between marketing and culture. The practical part focuses on the image analysis of the Zlín Municipal Theatre from the perspective of the employees. For data collection, two methods of marketing research are used. Qualitative research used individual structured interviews to help to understand the attitude of the director and the managerial section. Quantitative research then analyzes the opinion of the other employees. Moreover, it is trying to find connections between both researches.
Klíčová slova
Interní image, korporátní identita, kultura, komunikace, Městské divadlo Zlín
Klíčová slova v angličtině
Internal Image, corporate identity, culture, communication, The Zlín Municipal Theatre
Zásady pro vypracování
Provedení rešerše odborné literatury
Vymezení a zpracování teoretické části
Provedení marketingového výzkumu
Analýza zjištěných dat
Shrnutí výsledků a vyvození závěrů z provedeného výzkumu
Zásady pro vypracování
Provedení rešerše odborné literatury
Vymezení a zpracování teoretické části
Provedení marketingového výzkumu
Analýza zjištěných dat
Shrnutí výsledků a vyvození závěrů z provedeného výzkumu
Seznam doporučené literatury
Bačuvčík, Radim. 2006. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací.
De Chernatony, Leslie. 2009. Značka: Od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press.
Holá, Jana. 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press.
Northouse, Peter G. 2012. Leadership: Theory and Practice. 6th ed. Los Angeles: Sage.
Vysekalová, Jana, Růžena Komárková, Jan Herzman, and Ondřej Herink. 2012. Psychologie reklamy. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Bačuvčík, Radim. 2006. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací.
De Chernatony, Leslie. 2009. Značka: Od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press.
Holá, Jana. 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press.
Northouse, Peter G. 2012. Leadership: Theory and Practice. 6th ed. Los Angeles: Sage.
Vysekalová, Jana, Růžena Komárková, Jan Herzman, and Ondřej Herink. 2012. Psychologie reklamy. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: In the introduction of the thesis, you state the importance of accordance between internal and external image. How should the external image be explored? What research methods should be used, what participants/respondents should be asked to receive a complete image? What questions used in your research allow direct comparison of external and internal image (and therefore could be used in the research of the external image)? A: It should be questionnaire, it should use semantic differential, it must use logo, brand personality, etc. Q: The employees like and identify themselves with the slogan Do divadla more than with the slogan ''Vaše divadlo''. However, the difference (of the mean values) is very small, it may even be a statistical error (considering the number of respondents). What is the recommendation for the management of the ZMD regarding construction and communication of (maybe new) slogan? A: It can be concluded that the director should not use any slogan without asking the employees, it should be discussed with them if they can identify with it or not. It should be simple and correspond with target vision, it should be different from the previous one. Q: How is internal image related to internal marketing in general? What are the specifics of internal marketing in the Zlín Municipal Theatre? A: The student is drawing on the board. It should be communicated by marketing communication, one of the branches is internal marketing. This is what creates the internal image. Q: What brand values do employees of ZMT associate with their theatre´s brand image? A: This question was not directly asked. But we can say the brands should create something new, they should be creative and different from others. They can be different by picking up topics of cultural and social life, avoid mainstream, use something less common, but also play some musicals and comedies. Q: Mikeska: Why the scale from one to seven? A: I did not have enough respondents that is why I made it more detailed.