Předmětem této práce je pohled na další profesní vzdělávání sociálních pracovníků obecních a městských úřadů a jejich specifické vzdělávací potřeby. Práce představuje postavení sociálních pracovníků obce v systému veřejné správy a současný systém jejich dalšího profesního vzdělávání. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, popisuje práci sociálních pracovníků na obcích městských úřadech, jejich kompetence a profesní vzdělávání. V praktické části je proveden kvantitativní deskriptivní výzkum, jsou stanovena doporučení pro praxi v dalším profesním vzdělávání sociálních pracovníků a je navrhnut vzdělávací program. Cílem práce je zjistit, jaké jsou vzdělávací potřeby sociálních pracovníků obecních a městských úřadů.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is creating a view to continuing professional education of social workers at the municipal authorities and their specific educational needs. The thesis presents position of social workers at the municipal authorities in the system of public administration and presents contemporary system of their continuing professional education as well. Theoretical frame-work section describes the basic concepts, social work at the municipal authorities in Czech republic, social workes´s competence and continuing professional education.
The quantitative descriptive research, recommendations for practice and the proposal for an educational program are made in the practical part of this thesis. The aim of this work is to find specific educational needs of social workers at the municipal authorities.
Klíčová slova
sociální práce, další profesní vzdělávání, sociální pracovníci obecních a městských úřadů, specifické vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
social work, continuing professional education, social workers at the Municipal Authorities, Specific Educational Needs
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této práce je pohled na další profesní vzdělávání sociálních pracovníků obecních a městských úřadů a jejich specifické vzdělávací potřeby. Práce představuje postavení sociálních pracovníků obce v systému veřejné správy a současný systém jejich dalšího profesního vzdělávání. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, popisuje práci sociálních pracovníků na obcích městských úřadech, jejich kompetence a profesní vzdělávání. V praktické části je proveden kvantitativní deskriptivní výzkum, jsou stanovena doporučení pro praxi v dalším profesním vzdělávání sociálních pracovníků a je navrhnut vzdělávací program. Cílem práce je zjistit, jaké jsou vzdělávací potřeby sociálních pracovníků obecních a městských úřadů.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is creating a view to continuing professional education of social workers at the municipal authorities and their specific educational needs. The thesis presents position of social workers at the municipal authorities in the system of public administration and presents contemporary system of their continuing professional education as well. Theoretical frame-work section describes the basic concepts, social work at the municipal authorities in Czech republic, social workes´s competence and continuing professional education.
The quantitative descriptive research, recommendations for practice and the proposal for an educational program are made in the practical part of this thesis. The aim of this work is to find specific educational needs of social workers at the municipal authorities.
Klíčová slova
sociální práce, další profesní vzdělávání, sociální pracovníci obecních a městských úřadů, specifické vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
social work, continuing professional education, social workers at the Municipal Authorities, Specific Educational Needs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání a sociální práce na obecních a městských úřadech.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání a sociální práce na obecních a městských úřadech.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BELZ, Horst. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-717-8479-6.
PRÁŠILOVÁ, Michaela. Tvorba vzdělávacího programu: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006, 191 s. První pomoc pro pedagogy, 3. ISBN 80-725-4712-7.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 309 s. ISBN 978-807-3673-314.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 2. Editor Oldřich Matoušek, Pavla Kodymová, Jana Koláčková. Praha: Portál, 2010, 351 s. ISBN 978-807-3678-180.
Seznam doporučené literatury
BELZ, Horst. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 375 s. ISBN 80-717-8479-6.
PRÁŠILOVÁ, Michaela. Tvorba vzdělávacího programu: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006, 191 s. První pomoc pro pedagogy, 3. ISBN 80-725-4712-7.
MATOUŠEK, Oldřich. Základy sociální práce. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 309 s. ISBN 978-807-3673-314.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 2. Editor Oldřich Matoušek, Pavla Kodymová, Jana Koláčková. Praha: Portál, 2010, 351 s. ISBN 978-807-3678-180.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil hlavní teoretická východiska a metodologické aspekty výzkumného šetření bakalářské práce. Diskuse proběhla především nad přínosem bakalářské práce. Student hovořil samostatně. Jaká zajímavá nová zjištění přinesl Váš výzkum? (Mgr. Jana Martincová) Student odpověděl adekvátně.