Tato bakalářská práce pojednává o podnikovém vzdělávání a o jeho vnímání z pohledu linkových operátorů a mechaniků. Je rozdělena do dvou částí. V první části popisuje teorii učení a vzdělávání. Zabývá se také řízením a rozvojem lidí, podnikovým vzděláváním, koučováním a popisuje systém vzdělávání zaměstnanců v závodě Sfinx Holešov, Nestlé Česko s.r.o. Empirická část tématicky navazuje na teoretickou část a probíhá analýza polo-strukturovaných rozhovorů s jednotlivými zaměstnanci. Práce obsahuje vyhodnocení vý-zkumu dané problematiky. Cílem práce je zjistit, jak zaměstnanci závodu vnímají podni-kové vzdělávání, koučování a jakým způsobem je podnikové vzdělávání v závodě ovlivňuje.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is about workplace education and about perceptions of workplace education of line operators and mechanics. It is divided into two parts. In the first part describes the theory of learning and education. It deals about management and develop-ment of people, workplace education, coaching and it describes employee education system in factory Sfinx Holešov, Nestlé Česko s.r.o. The hypothetical part of this thesis builds on the theoretical part and it analyzes semistructured interview with individual employees. The thesis contains evaluation of research of the issue. The aim of the thesis is to determine how the employees of factory perceive workplace education, coaching and how the workplace education in factory influices them.
Klíčová slova
vzdělávání, řízení a rozvoj lidí, podnikové vzdělávání, kouč, koučování
Klíčová slova v angličtině
education, management and development of people, workplace education, coach, coaching
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o podnikovém vzdělávání a o jeho vnímání z pohledu linkových operátorů a mechaniků. Je rozdělena do dvou částí. V první části popisuje teorii učení a vzdělávání. Zabývá se také řízením a rozvojem lidí, podnikovým vzděláváním, koučováním a popisuje systém vzdělávání zaměstnanců v závodě Sfinx Holešov, Nestlé Česko s.r.o. Empirická část tématicky navazuje na teoretickou část a probíhá analýza polo-strukturovaných rozhovorů s jednotlivými zaměstnanci. Práce obsahuje vyhodnocení vý-zkumu dané problematiky. Cílem práce je zjistit, jak zaměstnanci závodu vnímají podni-kové vzdělávání, koučování a jakým způsobem je podnikové vzdělávání v závodě ovlivňuje.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is about workplace education and about perceptions of workplace education of line operators and mechanics. It is divided into two parts. In the first part describes the theory of learning and education. It deals about management and develop-ment of people, workplace education, coaching and it describes employee education system in factory Sfinx Holešov, Nestlé Česko s.r.o. The hypothetical part of this thesis builds on the theoretical part and it analyzes semistructured interview with individual employees. The thesis contains evaluation of research of the issue. The aim of the thesis is to determine how the employees of factory perceive workplace education, coaching and how the workplace education in factory influices them.
Klíčová slova
vzdělávání, řízení a rozvoj lidí, podnikové vzdělávání, kouč, koučování
Klíčová slova v angličtině
education, management and development of people, workplace education, coach, coaching
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti podnikového vzdělávání zaměstnanců, pracovních znalostí, dovedností a koučování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat (kódování, kategorizování), včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti podnikového vzdělávání zaměstnanců, pracovních znalostí, dovedností a koučování.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat (kódování, kategorizování), včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 152 s. ISBN 978-80-247-5232-7.
TIGHT, Malcolm. Key concepts in adult education and training. 2nd ed. New York: RoutledgeFalmer, 2002, ix, 196 p. ISBN 04-152-7579-2.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
PRŮCHA, Jan. Andragogický výzkum. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 152 s. ISBN 978-80-247-5232-7.
TIGHT, Malcolm. Key concepts in adult education and training. 2nd ed. New York: RoutledgeFalmer, 2002, ix, 196 p. ISBN 04-152-7579-2.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska bakalářské práce a metodologické aspekty výzkumného šetření. Prezentovány byly především výsledky výzkumného šetření. Studentka představila doporučení pro praxi. Prof. PhDr. Viera Prusáková, CSc. a Mgr. Jana Martincová poukázaly na nedostatky v oblasti metodologie výzkumného šetření. Studentka odpovídala (částečně uspokojivě) na dotazy uvedeny v posudcích bakalářské práce a na dotazy zkušební komise.