Bakalářská práce pojednává o problematice profesního vzdělávání dospělých. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska se zaměřením na zařazení profesního vzdělávání do systému andragogiky, významu vzdělávání dospělých ve společnosti a popis metod a forem vzdělávání dospělých s následným využitím v praxi. Cílem praktické části je pomocí výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření zjistit, zda zaměstnanci společnosti K+B elektro znají systém vzdělávání pomocí e-learningu jako způsob organizace výukového procesu a zda vidí e-learning jako účelné a účinné využití ve vzdělávání pro svou práci. Veškerá zjištění jsou porovnána s teoretickými poznatky z první části a na základě toho je navrženo doporučení pro zefektivnění systému profesního vzdělávání ve společnosti K+B elektro.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of vocational adult education. The theoretical part defines the concepts and theoretical background, focusing on the inclusion of vocational education in the system of adult education, the importance of adult education in society and description of the methods and forms of adult education and their subsequent use in practice. The practical part is by means of research conducted through a questionnaire survey to determine whether employees the company K + B electro familiar system of education using e-learning as a way of organizing the learning process and whether they see e-learning as efficient and effective use in education for their work. All findings are compared with theoretical knowledge from the first part and on the basis of the proposed recommendations for improving the system of professional education in the company K + B electro.
Andragogy, adult education, professional education, lifelong learning, e-learning.
Rozsah průvodní práce
97
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice profesního vzdělávání dospělých. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska se zaměřením na zařazení profesního vzdělávání do systému andragogiky, významu vzdělávání dospělých ve společnosti a popis metod a forem vzdělávání dospělých s následným využitím v praxi. Cílem praktické části je pomocí výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření zjistit, zda zaměstnanci společnosti K+B elektro znají systém vzdělávání pomocí e-learningu jako způsob organizace výukového procesu a zda vidí e-learning jako účelné a účinné využití ve vzdělávání pro svou práci. Veškerá zjištění jsou porovnána s teoretickými poznatky z první části a na základě toho je navrženo doporučení pro zefektivnění systému profesního vzdělávání ve společnosti K+B elektro.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of vocational adult education. The theoretical part defines the concepts and theoretical background, focusing on the inclusion of vocational education in the system of adult education, the importance of adult education in society and description of the methods and forms of adult education and their subsequent use in practice. The practical part is by means of research conducted through a questionnaire survey to determine whether employees the company K + B electro familiar system of education using e-learning as a way of organizing the learning process and whether they see e-learning as efficient and effective use in education for their work. All findings are compared with theoretical knowledge from the first part and on the basis of the proposed recommendations for improving the system of professional education in the company K + B electro.
Andragogy, adult education, professional education, lifelong learning, e-learning.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti profesní andragogiky a specifik vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti profesní andragogiky a specifik vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
KALNICKÝ, Juraj. Systémová andragogika. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Praha: ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
MERRIAM, Sharan B. and Rosemary S. CAFFARELLA & Lisa M. BAUMGARTNER. Learning in Adulthood. New York, John WILEY & Sons, Inc. ISBN-10: 0-7879-7588-5.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
KALNICKÝ, Juraj. Systémová andragogika. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Praha: ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
MERRIAM, Sharan B. and Rosemary S. CAFFARELLA & Lisa M. BAUMGARTNER. Learning in Adulthood. New York, John WILEY & Sons, Inc. ISBN-10: 0-7879-7588-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval metodologické aspekty výzkumného šetření (cíle, hypotézy aj.), výsledky výzkumného šetření a odpověděl na otázky uvedeny v posudcích bakalářské práce. Mgr. Jana Martincová poukázala na limity bakalářské práce - metodologické nedostatky (použití kontingenční tabulky, formulace výzkumných otázek), vztah tématu k studovanému oboru.