Bakalářská práce je zaměřena na novu formu šikany, a to kyberšikany. V teoretické části je vysvětlené, co je obsahem šikany a kyberšikany. V dalších podkapitolách jsou popsány různé prostředky a způsoby kyberšikany. Kyberšikana je v této práci rozebírána se zaměřením na dítě v období pubescence z hlediska vývojové psychologie. V poslední kapitole teoretické části je práce věnována prevenci a jsou zde uvedené doporučení samotným obětem, rodičům i učitelům z prostředí kyberšikany. Cílem této práce je také zjistit, jaké mají dětí zkušenosti s kyberšikanou, co je příčinou kyberšikany, a zároveň zjistit, jak jsou děti dostatečně poučeny z hlediska prevence. Praktická část je pojatá kvantitativní formou výzkumu a dotazníkovým šetřením na jedné základní škole ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on a new form of bullying cyberbullying. In the theoretical part, the content of bullying and cyberbullying is explained. Methods and forms of cyberbullying are described in further sections. Cyberbullying is in this thesis focused on the child during adolescence in terms of developmental psychology. The last chapter of the theoretical part of this work is devoted to the prevention and recommendations to the victims, parents and teachers from the environment of cyberbullying. The aim of this work is to find out what experience children have with cyberbullying, what is the cause of cyberbullying, and to discover if children are well informed about the prevention. The practical part is conceived in the form of quantitative research and questionnaire survey conducted at one selected primary school in Zlin region.
Bakalářská práce je zaměřena na novu formu šikany, a to kyberšikany. V teoretické části je vysvětlené, co je obsahem šikany a kyberšikany. V dalších podkapitolách jsou popsány různé prostředky a způsoby kyberšikany. Kyberšikana je v této práci rozebírána se zaměřením na dítě v období pubescence z hlediska vývojové psychologie. V poslední kapitole teoretické části je práce věnována prevenci a jsou zde uvedené doporučení samotným obětem, rodičům i učitelům z prostředí kyberšikany. Cílem této práce je také zjistit, jaké mají dětí zkušenosti s kyberšikanou, co je příčinou kyberšikany, a zároveň zjistit, jak jsou děti dostatečně poučeny z hlediska prevence. Praktická část je pojatá kvantitativní formou výzkumu a dotazníkovým šetřením na jedné základní škole ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on a new form of bullying cyberbullying. In the theoretical part, the content of bullying and cyberbullying is explained. Methods and forms of cyberbullying are described in further sections. Cyberbullying is in this thesis focused on the child during adolescence in terms of developmental psychology. The last chapter of the theoretical part of this work is devoted to the prevention and recommendations to the victims, parents and teachers from the environment of cyberbullying. The aim of this work is to find out what experience children have with cyberbullying, what is the cause of cyberbullying, and to discover if children are well informed about the prevention. The practical part is conceived in the form of quantitative research and questionnaire survey conducted at one selected primary school in Zlin region.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti primární a sekundární prevence kyberšikany na základní škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti primární a sekundární prevence kyberšikany na základní škole.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: Pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: Pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-984-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka byla na obhajobu připravena. Seznámila komisi se zaměřením své práce, blíže pojednala o výsledcích výzkumu. Studentka byla připravena na otázky uvedené v posudcích práce.