Cílem této diplomové práce je zdokonalit marketingovou komunikaci neziskové organizace Pečovatelská služba Kroměříž, o.p.s., jež je součástí Sociálních služeb města Kroměříže. V teoretické části se na základě studia odborné literatury věnuji problematice neziskového sektoru, marketingovému mixu a marketingovým aktivitám, které jsou v tomto odvětví vhodné s ohledem na jeho způsob financování a poskytovaný produkt ve formě služby. V praktické části podrobně analyzuji současnou marketingovou strategii organizace pomocí vlastních poznatků získaných během působení v organizaci, dotazníkového šetření a SWOT analýzy. V souladu s těmito zjištěními navrhuji v poslední části práce projekt marketingové komunikace organizace, jenž je na závěr podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
The target of this dissertation is to improve marketing communication of nonprofit institu-tion Pečovatelská služba Kroměříž, o.p.s., which comprises one part of the Social services of the Town Kroměříž. In theoretical part I deal on the basis of exploration of specialized literature with the issues of nonprofit sector, marketing mix and marketing activities, which are convenient in this branch regard to form of its financing and service as an offered product. In practical part I analyse in detail current marketing strategy of the institution using my own knowledge obtained during my work there, by questionnaire research and by analysis S.W.O.T. In the last part of the dissertation I suggest according to these findings the project of marketing communication of the institution. Finally this project is put to the analysis of time, costs and risk.
Cílem této diplomové práce je zdokonalit marketingovou komunikaci neziskové organizace Pečovatelská služba Kroměříž, o.p.s., jež je součástí Sociálních služeb města Kroměříže. V teoretické části se na základě studia odborné literatury věnuji problematice neziskového sektoru, marketingovému mixu a marketingovým aktivitám, které jsou v tomto odvětví vhodné s ohledem na jeho způsob financování a poskytovaný produkt ve formě služby. V praktické části podrobně analyzuji současnou marketingovou strategii organizace pomocí vlastních poznatků získaných během působení v organizaci, dotazníkového šetření a SWOT analýzy. V souladu s těmito zjištěními navrhuji v poslední části práce projekt marketingové komunikace organizace, jenž je na závěr podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
The target of this dissertation is to improve marketing communication of nonprofit institu-tion Pečovatelská služba Kroměříž, o.p.s., which comprises one part of the Social services of the Town Kroměříž. In theoretical part I deal on the basis of exploration of specialized literature with the issues of nonprofit sector, marketing mix and marketing activities, which are convenient in this branch regard to form of its financing and service as an offered product. In practical part I analyse in detail current marketing strategy of the institution using my own knowledge obtained during my work there, by questionnaire research and by analysis S.W.O.T. In the last part of the dissertation I suggest according to these findings the project of marketing communication of the institution. Finally this project is put to the analysis of time, costs and risk.
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů týkajících se problematiky marketingové komunikace a propagace neziskové organizace.
Praktická část
Charakterizujte neziskovou organizaci Pečovatelská služba Kroměříž, o.p.s. a analyzujte její současnou komunikativní politiku.
Proveďte průzkum současné nabídky poskytovaných sociálních služeb a propagace u jiného poskytovatele na Kroměřížsku.
Navrhněte a dle možností realizujte vlastní kvantitativní výzkum vnímání Pečovatelské služby Kroměříž, o.p.s.
V návaznosti na předchozí zjištění navrhněte projekt zlepšení propagace Pečovatelské služby Kroměříž, o.p.s.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů týkajících se problematiky marketingové komunikace a propagace neziskové organizace.
Praktická část
Charakterizujte neziskovou organizaci Pečovatelská služba Kroměříž, o.p.s. a analyzujte její současnou komunikativní politiku.
Proveďte průzkum současné nabídky poskytovaných sociálních služeb a propagace u jiného poskytovatele na Kroměřížsku.
Navrhněte a dle možností realizujte vlastní kvantitativní výzkum vnímání Pečovatelské služby Kroměříž, o.p.s.
V návaznosti na předchozí zjištění navrhněte projekt zlepšení propagace Pečovatelské služby Kroměříž, o.p.s.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
ANDREASEN, Alan R. and Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2008, 504 p. ISBN 978-0-13-175372-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
LINDAHL, Wesley E. Principles of fundraising: theory and practice. 1st ed. Boston: Jones and Bartlett, 2010, 299 p. ISBN 978-0-7637-5914-8.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 978-80247-4040-9.
Recommended resources
ANDREASEN, Alan R. and Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7th ed. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2008, 504 p. ISBN 978-0-13-175372-3.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
LINDAHL, Wesley E. Principles of fundraising: theory and practice. 1st ed. Boston: Jones and Bartlett, 2010, 299 p. ISBN 978-0-7637-5914-8.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, 138 s. ISBN 978-80247-4040-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Hodnocení vedoucího DP: 18 b.
Otázka vedoucího: Lze pro zlepšení propagace využít sponzoring, benefiční koncert místní konzervatoře, místní periodika a TV? Otázka vedoucího: Využívá popisovaná instituce možností vlastního hodnocení kvality služeb a jak je prezentuje? Hodnocení: otázky zodpovězeny
Hodnocení oponenta DP: 16 b. Otázka oponenta: Uveďte důvody, kvůli kterým chcete tento projekt podpořit. Z jakého důvodu se snažíte rozšířit povědomí o společnosti? Zhodnoťte finanční a klientskou strukturu společnosti. Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka (RNDr. Bednář): Jak jste vyčíslila částky uvedené v projektu? Hodnocení: otázka zodpovězena