Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti firmy ABC. Práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou obsaženy teoretické poznatky o konkurenceschopnosti a o použitých analytických metodách. V praktické části probíhá analýza konkurenceschopnosti na základě analýz vnitřního a vnějšího prostředí firmy. V práci je aplikována Porterova analýza, BCG matice, SWOT analýza, PEST analýza, metoda 7 S a business model Canvas. Konkurenti jsou srovnáni pomocí benchmarkingu a hodnotové křivky. Cílem analýz je zmapování současné konkurenceschopnosti a vytvoření návrhů pro její zvýšení.
Anotace v angličtině
Topic of my Bachelor's thesis is analysis of competitiveness of the company ABC. This thesis is consists of two parts. The first part contains theoretical knowledge about competi-tiveness of companies and also about analytic methods which were used. The practical part of my thesis describing analysis of competitiveness based on analyses of inner and outer environment of the company. This thesis also describing the Porter five forces analysis, BCG matrix, SWOT analysis, PEST analysis, 7 S method, and the Business Model Canvas, as well. The competitors were compared to each other using a benchmark fraction and a value curve. The goal of the analyses is to map the current competitiveness and also to crea-te some suggestions for their increase.
Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti firmy ABC. Práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou obsaženy teoretické poznatky o konkurenceschopnosti a o použitých analytických metodách. V praktické části probíhá analýza konkurenceschopnosti na základě analýz vnitřního a vnějšího prostředí firmy. V práci je aplikována Porterova analýza, BCG matice, SWOT analýza, PEST analýza, metoda 7 S a business model Canvas. Konkurenti jsou srovnáni pomocí benchmarkingu a hodnotové křivky. Cílem analýz je zmapování současné konkurenceschopnosti a vytvoření návrhů pro její zvýšení.
Anotace v angličtině
Topic of my Bachelor's thesis is analysis of competitiveness of the company ABC. This thesis is consists of two parts. The first part contains theoretical knowledge about competi-tiveness of companies and also about analytic methods which were used. The practical part of my thesis describing analysis of competitiveness based on analyses of inner and outer environment of the company. This thesis also describing the Porter five forces analysis, BCG matrix, SWOT analysis, PEST analysis, 7 S method, and the Business Model Canvas, as well. The competitors were compared to each other using a benchmark fraction and a value curve. The goal of the analyses is to map the current competitiveness and also to crea-te some suggestions for their increase.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenceschopnosti firem.
Praktická část
Představte firmu ABC.
Analyzujte současné konkurenční postavení firmy ABC na trhu.
Proveďte analýzu faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost firmy ABC.
Na základě výsledků provedených analýz vytvořte návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti firmy ABC.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenceschopnosti firem.
Praktická část
Představte firmu ABC.
Analyzujte současné konkurenční postavení firmy ABC na trhu.
Proveďte analýzu faktorů ovlivňujících konkurenceschopnost firmy ABC.
Na základě výsledků provedených analýz vytvořte návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti firmy ABC.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Konkurenčnost: Vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2001, 101 s. ISBN 80-864-1911-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 14th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2012, 613 s. ISBN 01-321-6712-3.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Konkurenčnost: Vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2001, 101 s. ISBN 80-864-1911-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 14th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2012, 613 s. ISBN 01-321-6712-3.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Karel Slinták, Ph.D. (vedoucí, 26 b).
Ing. Petr Novák, Ph.D. (oponent, 20 b). Otázky: 1) Na str. 78 uvádíte, že při srovnání konkurenčních podniků mají pracovníci ve firmě ABC nižší mzdové ohodnocení a navrhujete jeho úpravu. Můžete prosím vysvětlit, jak jste k tomu dospěl? Máte pro toto tvrzení v práci někde analýzu? (zodpovězeno částečně). 2) Vysvětlete prosím tab. č. 14, jak je možné, že u firmy ABC je rentabilita aktiv vyšší než rentabilita VK (cca dvojnásobně, což je poněkud nestandardní? Jaké jsou doporučené hodnoty rentability, jak obecně konstatujete na str. 72? (zodpovězeno zcela).
Ing. Monika Horáková: Otázka: V jakém slova smyslu chápete nestabilní politické prostředí? (zodpovězeno částečně).