Tato diplomová práce byla zaměřena na teoretický popis a tvorbu částicových systémů a post process efektů a jejich praktické ukázky formou interaktivní real-time aplikace vytvo-řené v Unreal Enginu editoru. Součástí práce bylo použití modelu města Otrokovic, které-mu předcházel proces jeho exportu z programu Blender následovaný procesem importu do Unreal Engine editoru. Uživateli je umožněno procházet vytvořenou scénou a z nabídky vytvořených efektů vybírat, které mají být zobrazeny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis was focused on theory and creation of particle systems and post pro-cess effects and their practical examples in the form of real-time application created in Unreal Engine editor. Part of the thesis was using the model of Otrokovice town, which was preceded by the process of export from application called Blender followed by the process of import to Unreal Engine editor. A user is allowed to go through the created sce-ne and select which effect should be displayed from the list of created effects.
Klíčová slova
Unreal Engine, Částicový systém, Post Process efekt, Blender, Export, Import, Level Blueprint, Widget Blueprint
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine, Particle effect, Post Process effect, Blender, Export, Import, Level Blue-print, Widget Blueprint
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce byla zaměřena na teoretický popis a tvorbu částicových systémů a post process efektů a jejich praktické ukázky formou interaktivní real-time aplikace vytvo-řené v Unreal Enginu editoru. Součástí práce bylo použití modelu města Otrokovic, které-mu předcházel proces jeho exportu z programu Blender následovaný procesem importu do Unreal Engine editoru. Uživateli je umožněno procházet vytvořenou scénou a z nabídky vytvořených efektů vybírat, které mají být zobrazeny.
Anotace v angličtině
This diploma thesis was focused on theory and creation of particle systems and post pro-cess effects and their practical examples in the form of real-time application created in Unreal Engine editor. Part of the thesis was using the model of Otrokovice town, which was preceded by the process of export from application called Blender followed by the process of import to Unreal Engine editor. A user is allowed to go through the created sce-ne and select which effect should be displayed from the list of created effects.
Klíčová slova
Unreal Engine, Částicový systém, Post Process efekt, Blender, Export, Import, Level Blueprint, Widget Blueprint
Klíčová slova v angličtině
Unreal Engine, Particle effect, Post Process effect, Blender, Export, Import, Level Blue-print, Widget Blueprint
Zásady pro vypracování
Seznamte se s programem Unreal Engine 4. V práci jej blíže specifikujte a shrňte jeho vlastnosti a možnosti využití.
Podrobně prostudujte a popište částicové systémy, efekty a post-processing v Unreal Engine 4.
Navrhněte a vytvořte komplexní 3D scénu, která bude demonstrovat použití částicových systémů, efektů a využívat různé metody post-processingu.
Ze zhotovené scény vytvořte samostatnou aplikaci, která umožní volný průchod a interakci s uživatelem.
K aplikaci vypracujte podrobnou dokumentaci postupu její tvorby.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s programem Unreal Engine 4. V práci jej blíže specifikujte a shrňte jeho vlastnosti a možnosti využití.
Podrobně prostudujte a popište částicové systémy, efekty a post-processing v Unreal Engine 4.
Navrhněte a vytvořte komplexní 3D scénu, která bude demonstrovat použití částicových systémů, efektů a využívat různé metody post-processingu.
Ze zhotovené scény vytvořte samostatnou aplikaci, která umožní volný průchod a interakci s uživatelem.
K aplikaci vypracujte podrobnou dokumentaci postupu její tvorby.
Seznam doporučené literatury
THORN, Alan. UDK Game Development. Boston: Course Technology, 2012. 720 s. ISBN978-1435460188.
BUSBY, Jason, Zak Parrish, and Jeff Wilson. Mastering Unreal Technology Volume 1: Introduction to Level Design with Unreal Engine 3. Indianapolis, IN: SamsPub., 2009. 912 s. ISBN 978-0672329913.
BUSBY, Jason, Zak Parrish, and Jeff Wilson. Mastering Unreal Technology - Volume 2: Advanced Level Design Concepts with Unreal Engine 3. Indianapolis, IN: Sams, 2010. 1080 s. ISBN 978-0672329920.
EPIC GAMES, Inc.. Unreal Engine 4 Documentation. Unreal Engine. \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 27.1.2015\matsymb{lbrack}cit. 2015-01-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.unrealengine.com/
FOLEY, James D., et al. Computer Graphics - principles and practice. 2nd edition. Boston: Addison-Wesley, 1997. 1175 s. ISBN 0-321-21056-5.
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2.přepr. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 609 s. ISBN 80-251-0454-0.
MOONEY, Thomas. Unreal Development Kit Game Design Cookbook. Birmingham, UK: Packt Publ., 2012. 544 s. ISBN 978-1849691802.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2004, xxvi, 1006 s. ISBN 80-251-0098-7.
Seznam doporučené literatury
THORN, Alan. UDK Game Development. Boston: Course Technology, 2012. 720 s. ISBN978-1435460188.
BUSBY, Jason, Zak Parrish, and Jeff Wilson. Mastering Unreal Technology Volume 1: Introduction to Level Design with Unreal Engine 3. Indianapolis, IN: SamsPub., 2009. 912 s. ISBN 978-0672329913.
BUSBY, Jason, Zak Parrish, and Jeff Wilson. Mastering Unreal Technology - Volume 2: Advanced Level Design Concepts with Unreal Engine 3. Indianapolis, IN: Sams, 2010. 1080 s. ISBN 978-0672329920.
EPIC GAMES, Inc.. Unreal Engine 4 Documentation. Unreal Engine. \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 27.1.2015\matsymb{lbrack}cit. 2015-01-27\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://docs.unrealengine.com/
FOLEY, James D., et al. Computer Graphics - principles and practice. 2nd edition. Boston: Addison-Wesley, 1997. 1175 s. ISBN 0-321-21056-5.
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2.přepr. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 609 s. ISBN 80-251-0454-0.
MOONEY, Thomas. Unreal Development Kit Game Design Cookbook. Birmingham, UK: Packt Publ., 2012. 544 s. ISBN 978-1849691802.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2004, xxvi, 1006 s. ISBN 80-251-0098-7.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Student prezentoval výsledky své práce.
2. Byly položeny následující otázky oponenta:
Proč byl nefunkční iverzní efekt?
Jak řešit grafický efekt přírustku sněhu?
Lze pomocí grafické knihovy měřit výkon počítače?
Student pohotově reagoval a všechny dotazy oponenta zodpověděl.