Tato bakalářská práce představuje stručný úvod do problematiky komunikačních nástrojů Public Relations a jejich vlivu na image firem v IT prostředí a vychází převážně z pramenů zapůjčené literatury a běžně dostupných zdrojů na internetu. V teoretické části popisuje a definuje pojem Public Relations navazující na jeho komunikační nástroje, které definuje a řeší jejich vliv na image firmy. Dále se v této práci můžete dozvědět o historii a vývoji PR, jeho rozdělení, interním a externím PR nebo také o pojmu image.
Cílem praktické části bakalářské práce je analýza komunikačních nástrojů pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo ve dvou konkurenčních firmách zabývajících se telekomunikacemi. Tento dotazník bude přiložen jako příloha bakalářské práce. V praktické části se bude nacházet i benchmarking neboli porovnání zvolených konkurenčních firem na základě jejich webových stránek.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis describes communication tools of Public Relations and their influence on companies´ image. It mainly depicts IT surroundings and stems from borrowed literature and sources on the internet. The theoretical part deals with the concept of Public Relations that is associated with communication tools which defines and tries to solve the influence on companies´ image. The thesis deals with the history and development of PR, its division, internal and external PR or describes the concept image itself.
The aim of practical part is the analysis of communication tools. The questionnaire was used in two companies that are specialized in telecommunication. There is an appendix at the end of the bachelor´s thesis with questionnaire. In practical part is benchmarking which is comparison of chosen companies based on website pages.
Klíčová slova
Public Relations, PR, image firmy, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, PR, companies´ image, communication tools
Rozsah průvodní práce
76 s. (97 067 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce představuje stručný úvod do problematiky komunikačních nástrojů Public Relations a jejich vlivu na image firem v IT prostředí a vychází převážně z pramenů zapůjčené literatury a běžně dostupných zdrojů na internetu. V teoretické části popisuje a definuje pojem Public Relations navazující na jeho komunikační nástroje, které definuje a řeší jejich vliv na image firmy. Dále se v této práci můžete dozvědět o historii a vývoji PR, jeho rozdělení, interním a externím PR nebo také o pojmu image.
Cílem praktické části bakalářské práce je analýza komunikačních nástrojů pomocí dotazníkového šetření, které proběhlo ve dvou konkurenčních firmách zabývajících se telekomunikacemi. Tento dotazník bude přiložen jako příloha bakalářské práce. V praktické části se bude nacházet i benchmarking neboli porovnání zvolených konkurenčních firem na základě jejich webových stránek.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis describes communication tools of Public Relations and their influence on companies´ image. It mainly depicts IT surroundings and stems from borrowed literature and sources on the internet. The theoretical part deals with the concept of Public Relations that is associated with communication tools which defines and tries to solve the influence on companies´ image. The thesis deals with the history and development of PR, its division, internal and external PR or describes the concept image itself.
The aim of practical part is the analysis of communication tools. The questionnaire was used in two companies that are specialized in telecommunication. There is an appendix at the end of the bachelor´s thesis with questionnaire. In practical part is benchmarking which is comparison of chosen companies based on website pages.
Klíčová slova
Public Relations, PR, image firmy, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
Public Relations, PR, companies´ image, communication tools
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
Definujte cíl práce a metodický postup.
Analyzujte interní komunikaci ve zvolených firmách, verifikujte výzkumnou otázku.
Z výsledků analýzy vyvoďte závěry a navrhněte doporučení směřující k cíli práce.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy.
Definujte cíl práce a metodický postup.
Analyzujte interní komunikaci ve zvolených firmách, verifikujte výzkumnou otázku.
Z výsledků analýzy vyvoďte závěry a navrhněte doporučení směřující k cíli práce.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOPECKÝ, Ladislav. Public relations: dějiny - teorie - praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 238 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4229-8.
NASH, Edward. Direct marketing. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, 604 s. ISBN 80-722-6838-4.
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003, xiii, 296 s. ISBN 80-722-6763-9.
HLAVENKA, Jiří. Dělejte byznys na Internetu. 1.vyd. Praha: Computer Press, 1999, 205 s. ISBN 80-722-6182-7.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOPECKÝ, Ladislav. Public relations: dějiny - teorie - praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 238 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4229-8.
NASH, Edward. Direct marketing. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, 604 s. ISBN 80-722-6838-4.
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003, xiii, 296 s. ISBN 80-722-6763-9.
HLAVENKA, Jiří. Dělejte byznys na Internetu. 1.vyd. Praha: Computer Press, 1999, 205 s. ISBN 80-722-6182-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka reagovala na přípomínky oponenta.
doc. Chovancová: Kterým směrem, přesně, měla kráčet Vaše práce?
doc. Chovancová: Proč jste přesně nespecifikovala metodologii v rámci Vaší práce?
prof. Dvořák: Proč nejsou přesně popsány Vaše grafy?