Bakalářská práce se zabývá prvním ročníkem reálné módní události s názvem Fashion LIVE. Řeší její možnosti vstupu na český trh a zároveň definuje účel a cíl akce k jehož pochopení je nutné porozumět problematice konkurenceschopnosti pomalé módy v České Republice, kterou kriticky konfrontuje s nadnárodními módními ře-tězci. Cílem práce je navrhnout smysluplný kreativní koncept reálného projektu Fa-shion LIVE, který se uskuteční v září 2015 v Praze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis addresses the first edition of the real event named Fashion LIVE. The work focuses on the perspective of the Fashion LIVE entry into the Czech fashion market and also defines the purpose and objective of the event. For the purpose of this thesis it is important to criticaly confront slow fashion with fast fashion chains and understand the reasons for the low competitiveness of slow fashion in the Czech Republic. The objective is to design a meaningful creative concept of a real project Fashion LIVE, which will be held in September 2015 in Prague.
Bakalářská práce se zabývá prvním ročníkem reálné módní události s názvem Fashion LIVE. Řeší její možnosti vstupu na český trh a zároveň definuje účel a cíl akce k jehož pochopení je nutné porozumět problematice konkurenceschopnosti pomalé módy v České Republice, kterou kriticky konfrontuje s nadnárodními módními ře-tězci. Cílem práce je navrhnout smysluplný kreativní koncept reálného projektu Fa-shion LIVE, který se uskuteční v září 2015 v Praze.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis addresses the first edition of the real event named Fashion LIVE. The work focuses on the perspective of the Fashion LIVE entry into the Czech fashion market and also defines the purpose and objective of the event. For the purpose of this thesis it is important to criticaly confront slow fashion with fast fashion chains and understand the reasons for the low competitiveness of slow fashion in the Czech Republic. The objective is to design a meaningful creative concept of a real project Fashion LIVE, which will be held in September 2015 in Prague.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu módního marketingu. Pozornost věnujte event marketingu se zaměřením na módní event.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě sběru a analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního dotazníkového šetření vymezte cílové skupiny pro marketingové aktivity směřující k podpoře módních návrhářů v povědomí české veřejnosti.
4. Ze závěrů analýz vyvoďte závěry a navrhněte strategii módního eventu, formulujte možnosti a limity její realizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu módního marketingu. Pozornost věnujte event marketingu se zaměřením na módní event.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě sběru a analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního dotazníkového šetření vymezte cílové skupiny pro marketingové aktivity směřující k podpoře módních návrhářů v povědomí české veřejnosti.
4. Ze závěrů analýz vyvoďte závěry a navrhněte strategii módního eventu, formulujte možnosti a limity její realizace.
Seznam doporučené literatury
POSNER, H. 2011. Marketing fashion. London: Laurence King.
ŠINDLER, P. 2003. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada.
EASEY, M. c2002. Fashion marketing. 2nd ed. Oxford, England: Blackwell Science.
KOTLER, P. & Keller, K. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada.
LATENBERG, V. 2010. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
POSNER, H. 2011. Marketing fashion. London: Laurence King.
ŠINDLER, P. 2003. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada.
EASEY, M. c2002. Fashion marketing. 2nd ed. Oxford, England: Blackwell Science.
KOTLER, P. & Keller, K. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada.
LATENBERG, V. 2010. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem: příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno: Computer Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V práci uvádíte, že "v současnosti je také móda pro jednotlivce více než oděvem, je také prostředkem k sebevyjádření nebo k identifikaci se specifickou kulturou nebo komunitou". Mohla byste prosím v tomto kontextu stručně definovat prvky a výhody segmentového marketingu v českém prostředí?
2. Jaké taktiky byste využila při snaze o loajalitu zákazníků malým produkcím, návrhářům? Prosím o uvedení konkrétních postupů a praktických příkladů.
3. Ve Vaší práci zmiňujete kritiku fast fashion, která "poukazuje na otázky udržitelného rozvoje, znečišťování přírody chemickými látkami, obrovskou spotřebu a plýtvání zdroji". Tyto negativní aspekty můžeme označit jako neetické, a to jak v oblasti ochrany životního prostředí, tak i v oblasti neadekvátního zacházení s lidskými zdroji v továrnách, které jsou situovány v rozvojových zemích. Mohla byste prosím stručně nastínit, jak byste vzniklou problematiku mediálně vyřešila?
Studentka se snažila reagovat a odpovědět na všechny otázky.
Vedoucí práce měla řadu připomínek k práci viz přiložený posudek. Autorka v rámci obhajoby uvedla, že bohužel odevzdala neúplnou verzi práce a k obhajobě donesla novou. Ta ale nebyla přijata. Dále autorka v rámci obhajoby přiložila řadu dalších materiálu pro svoji argumentaci, které ale nebyly komisí přijaty a práce byla doporučena k dopracování.