Tato bakalářská práce je zaměřená na emocionální apely v kampaních UNICEF. V teoretické části je věnována pozornost reklamě a sociální reklamě. Dále jsou zde popsány reklamním apely. Stěžejní část je určena emocím, jejich rozdělení a využití v reklamě. Praktická část se zabývá představením UNICEF a analýzou výzkumu formou focus group.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on emotional appeals, used in UNICEF's campaigns. The theoretical part deals with a commercial advertisement and a social advertisement. It also deals with advertising appeals. The main part is intended to emotions, their classification and using in advertising. The practical part informs about what UNICEF is and how it helps to children. Then there's an analysis of research dedicated to emotional appeals, used in UNICEF's campaigns. There will be used a focus group as the method of this research.
Klíčová slova
emoce, reklamní apely, sociální reklama, UNICEF, emocionální apel, emoce a marketing, focus group
Klíčová slova v angličtině
emotions, emotional appeals, social advertising, UNICEF, emotions and marketing, focus group
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřená na emocionální apely v kampaních UNICEF. V teoretické části je věnována pozornost reklamě a sociální reklamě. Dále jsou zde popsány reklamním apely. Stěžejní část je určena emocím, jejich rozdělení a využití v reklamě. Praktická část se zabývá představením UNICEF a analýzou výzkumu formou focus group.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on emotional appeals, used in UNICEF's campaigns. The theoretical part deals with a commercial advertisement and a social advertisement. It also deals with advertising appeals. The main part is intended to emotions, their classification and using in advertising. The practical part informs about what UNICEF is and how it helps to children. Then there's an analysis of research dedicated to emotional appeals, used in UNICEF's campaigns. There will be used a focus group as the method of this research.
Klíčová slova
emoce, reklamní apely, sociální reklama, UNICEF, emocionální apel, emoce a marketing, focus group
Klíčová slova v angličtině
emotions, emotional appeals, social advertising, UNICEF, emotions and marketing, focus group
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů zaměřených na reklamu a emoce.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní šetření formou focus group se zaměřením na kampaně společnosti UNICEF.
4. Na základě výsledků kvalitativního šetření vypracujte návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literárních zdrojů zaměřených na reklamu a emoce.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní šetření formou focus group se zaměřením na kampaně společnosti UNICEF.
4. Na základě výsledků kvalitativního šetření vypracujte návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
HANNAGAN, Tim J. 1996. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 205 s. ISBN 80-859-4307-7.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
HARANTOVÁ, Lenka. 2014. Vnímání reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín: VeRBuM, 154 s. ISBN 978-80-87500-52-1.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
HANNAGAN, Tim J. 1996. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 205 s. ISBN 80-859-4307-7.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
HARANTOVÁ, Lenka. 2014. Vnímání reklamy vysokoškolskými studenty. Zlín: VeRBuM, 154 s. ISBN 978-80-87500-52-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
- Proč autorka používala odkazy na facebookové stránky a ne na běžné webové stránky UNICEF?
- Uvažovala autorka i o jiných výzkumných přístupech?
Studentka zodpověděla otázky oponenta zcela.
Vedoucí práce pokládá jednu otázku k obhajobě: V kapitole "Závěrečné shrnutí" uvádíte, že sociální reklama, která respondentům nejvíce utkvěla v paměti, byl spot s podvyživeným chlapcem. Jak jste tuto skutečnost testovala?
Studentka zodpověděla otázku vedoucí práce.
doc. Šramová položila otázku: jak jste stanovila emocionální apely? Studentka zodpověděla otázku.