Práce pojednává o aspektech působící na diváka internetové služby YouTube, důraz je kladen především na vliv nejviditelnějších nastavitelných údajů videa, jako jsou titulek a náhledový obrázek. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmy a klíčovými fakty týkajících se historie a podstaty internetu, sociálních sítí, principy fungování YouTube a další. Praktická část analyzuje konkrétní aspekty působící na diváky, výzkum je vytvořen pro potřeby českého prostředí. Jejím cílem je odpovědět na výzkumné otázky a ze závěrů vyvodit doporučení.
Annotation in English
Thesis is concerned with aspects influencing on users of YouTube and puts emphasis predominantly on influence of the most distinguishing adjustable information of videos such as the title and the thumbnail photo. Theoretical part familirizes readers with terms and key facts regarding history and basics of the internet, social networikng sites, principles of YouTube etc. Practical part analyzes particular aspects affecting on watchers. The survey is built up for purposes of Czech setting. The aim of the survey is to answer research ques-tions and to come up with conclusion and recommendations.
Keywords
Youtube, sociální sítě, nová média, content marketing, digitální média, internet, vlog, marketing, multimédia
Keywords in English
Youtube, social networking sites, new media, content marketing, digital media, internet, vlog, marketing, multimedia
Length of the covering note
62
Language
CZ
Annotation
Práce pojednává o aspektech působící na diváka internetové služby YouTube, důraz je kladen především na vliv nejviditelnějších nastavitelných údajů videa, jako jsou titulek a náhledový obrázek. Teoretická část seznamuje čtenáře s pojmy a klíčovými fakty týkajících se historie a podstaty internetu, sociálních sítí, principy fungování YouTube a další. Praktická část analyzuje konkrétní aspekty působící na diváky, výzkum je vytvořen pro potřeby českého prostředí. Jejím cílem je odpovědět na výzkumné otázky a ze závěrů vyvodit doporučení.
Annotation in English
Thesis is concerned with aspects influencing on users of YouTube and puts emphasis predominantly on influence of the most distinguishing adjustable information of videos such as the title and the thumbnail photo. Theoretical part familirizes readers with terms and key facts regarding history and basics of the internet, social networikng sites, principles of YouTube etc. Practical part analyzes particular aspects affecting on watchers. The survey is built up for purposes of Czech setting. The aim of the survey is to answer research ques-tions and to come up with conclusion and recommendations.
Keywords
Youtube, sociální sítě, nová média, content marketing, digitální média, internet, vlog, marketing, multimédia
Keywords in English
Youtube, social networking sites, new media, content marketing, digital media, internet, vlog, marketing, multimedia
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o YouTube, nových a klasických médiích a digitálním a obsahovém marketingu.
2. Na základě rešerše zpracujte teoretická východiska problematiky, na jejichž základě charakterizujte cíl práce, výzkumné otázky a metodu práce.
3. Analyzujte aspekty marketingové komunikace videí 20 českých tvůrců.
4. Výsledky analýzy ověřte kvantitativním výzkumem.
5. Na základě výzkumu formulujte závěr, zodpovězte výzkumné otázky, podejte závěrečná doporučení.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o YouTube, nových a klasických médiích a digitálním a obsahovém marketingu.
2. Na základě rešerše zpracujte teoretická východiska problematiky, na jejichž základě charakterizujte cíl práce, výzkumné otázky a metodu práce.
3. Analyzujte aspekty marketingové komunikace videí 20 českých tvůrců.
4. Výsledky analýzy ověřte kvantitativním výzkumem.
5. Na základě výzkumu formulujte závěr, zodpovězte výzkumné otázky, podejte závěrečná doporučení.
Recommended resources
SMITH, Paul. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxxiv, 518 s. ISBN 80-722-6252-1.
RYAN, Damian a Calvin JONES. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 2nd ed. Philadelphia, PA: Kogan Page, c2012, xv, 283 p. ISBN 978-074-9464-288.
MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 199 s. ISBN 978-80-210-6476-8.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-7261-237-6.
MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 296 s. ISBN 978-80-251-3672-0.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6. Seznam použitých symbolů a zkratek
Recommended resources
SMITH, Paul. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxxiv, 518 s. ISBN 80-722-6252-1.
RYAN, Damian a Calvin JONES. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 2nd ed. Philadelphia, PA: Kogan Page, c2012, xv, 283 p. ISBN 978-074-9464-288.
MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 199 s. ISBN 978-80-210-6476-8.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-7261-237-6.
MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 296 s. ISBN 978-80-251-3672-0.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6. Seznam použitých symbolů a zkratek
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kocourek):
1. Autor ve zkoumaných videí popisuje, že videa prochází určitým životním cyklem. Dá se u zkoumaných typů videí říct, jaký typ životního cyklu je pro videa typický?
2. Zkoumaná cílová skupina u primárního šetření měla v průměru 19 let, což je ideální uchazeč o studium na vysoké škole. Jaká by byla doporučení pro aspekty videa, které by mělo promovat FMK?
3. V rámci sekundární analýzy vyšel "žebříček" úspěšnosti autorů za zkoumané období. O koho se jedná z hlediska profilu vlogera? Kdo jsou tvůrci obsahů?