Bakalářská práce "Sociální reklama se zaměřením na protikuřácké kampaně" se zabývá problematikou vhodného zpracování protikuřáckého reklamního spotu. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spojené s marketingem obecně, jako je komunikační mix, vznik a vývoj a další. Dále také pojmy spojené se sociálním marketingem, jeho vývojem a stručná historie a kulturní předpoklady konzumace tabáku. Praktická část poté popisuje protikuřácké spoty, jejich realizátory. Výzkum prováděný autorem této práce v roce 2015 poté analyzuje tyto spoty a výsledky jsou zde interpretovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Social Advertising Focusing for Anti-smoking Campaigns" deals with the appropriate processing of anti-smoking commercial. The theoretical part explains the basic concepts associated with marketing in general. (communication mix, development and history of marketing etc.) There are also concepts related to social marketing (development, brief history and cultural assumption of tobacco consumption. The practical part describes anti-smoking commercials and their implementers. Research, conducted by the author of this work and realized in 2015, after analyzes these spots and the results are interpreted there.
Klíčová slova
sociální marketing, protikuřácké kampaně, focus group, sociální reklama, kouření
Klíčová slova v angličtině
social marketing, anti-smoking campaigns, focus group, social advertising, smoking
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Sociální reklama se zaměřením na protikuřácké kampaně" se zabývá problematikou vhodného zpracování protikuřáckého reklamního spotu. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spojené s marketingem obecně, jako je komunikační mix, vznik a vývoj a další. Dále také pojmy spojené se sociálním marketingem, jeho vývojem a stručná historie a kulturní předpoklady konzumace tabáku. Praktická část poté popisuje protikuřácké spoty, jejich realizátory. Výzkum prováděný autorem této práce v roce 2015 poté analyzuje tyto spoty a výsledky jsou zde interpretovány.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Social Advertising Focusing for Anti-smoking Campaigns" deals with the appropriate processing of anti-smoking commercial. The theoretical part explains the basic concepts associated with marketing in general. (communication mix, development and history of marketing etc.) There are also concepts related to social marketing (development, brief history and cultural assumption of tobacco consumption. The practical part describes anti-smoking commercials and their implementers. Research, conducted by the author of this work and realized in 2015, after analyzes these spots and the results are interpreted there.
Klíčová slova
sociální marketing, protikuřácké kampaně, focus group, sociální reklama, kouření
Klíčová slova v angličtině
social marketing, anti-smoking campaigns, focus group, social advertising, smoking
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte sociální reklamě.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativní výzkum se zaměřením na konkrétní protikuřácké kampaně.
4. Formulujte závěry a doporučení práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte sociální reklamě.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativní výzkum se zaměřením na konkrétní protikuřácké kampaně.
4. Formulujte závěry a doporučení práce.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, v, 378 s. ISBN 8025102289.
EARLE, Richard. The art of cause marketing: how to use advertising to change personal behavior and public policy. New York: McGraw-Hill, c2000, xiv, 322 s. ISBN 0071387021.
KOTLER, Philip, Ned ROBERTO a Nancy LEE. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, California: Sage, c2002, xvi, 438 s. ISBN 0761924345.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, v, 378 s. ISBN 8025102289.
EARLE, Richard. The art of cause marketing: how to use advertising to change personal behavior and public policy. New York: McGraw-Hill, c2000, xiv, 322 s. ISBN 0071387021.
KOTLER, Philip, Ned ROBERTO a Nancy LEE. Social marketing: improving the quality of life. 2nd ed. Thousand Oaks, California: Sage, c2002, xvi, 438 s. ISBN 0761924345.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
CD s nahrávkou focus group
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. V kterých oblastech se v diskusi focus group vyskytla jednoznačná názorová shoda mezi kuřáky a nekuřáky a v kterých podstatné rozdíly?
2. Které reklamní apely možno pokládat podle provedeného výzkumu za nejúčinnější?
3. Metoda focus group se zpravidla spojuje s testem vzpomenutí, který může do jisté míry prověřit účinnost reklamy. Neuvažoval autor BP o jeho využití?
Student zodpověděl otázky zcela.
Vzhledem k tomu, že student zodpovědně konzultoval jednotlivé kroky práce, vedoucí nepokládá otázky k obhajobě.
doc. Šramová položila otázku, jaký druh kvantitativní metody byste mohl dále použít. Student zodpověděl otázku zcela.
Bačuvčík, Ph.D. položil otázku, co je účinnost kampaně? Student zodpověděl otázku nepřesně.