Bakalářská práce analyzuje sociální reklamu a možnosti jejího využití v boji proti kouření. Práce zjišťuje potenciál využití protikuřácké sociální reklamy na českém trhu. Teoretická část se zabývá především sociálním marketingem, reklamou a emocionálními apely. V neposlední řadě se zabývá také protikuřáckými kampaněmi existujícími v České republice a marketingovým výzkumem, který je součástí této práce. V praktické části jsou před-staveny konkrétní kampaně a témata, jimiž se výzkum zabývá, závěry šetření provedeného výzkumu a doporučení pro tvorbu sociálních protikuřáckých reklam v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyzes the social advertising and its application in the fight against smoking. The thesis investigates the potencial use of anti-smoking advertising on the Czech market. The theoretical part of the work is mainly engaged in social marketing, advertising and emotional appeals. Finally, the work deals with existing anti-smoking campaigns in the Czech republic and with marketing research, which is also part of this work. In the praktical part this work presents particular campaigns and topics dealing with the research, the findings of the research and recommendations for creating antismoking ads in the Czech republic.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, emocionální apely, protikuřácké kampaně
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, emotional appeals, anti-smoking campaigns
Rozsah průvodní práce
37 s (78 769 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce analyzuje sociální reklamu a možnosti jejího využití v boji proti kouření. Práce zjišťuje potenciál využití protikuřácké sociální reklamy na českém trhu. Teoretická část se zabývá především sociálním marketingem, reklamou a emocionálními apely. V neposlední řadě se zabývá také protikuřáckými kampaněmi existujícími v České republice a marketingovým výzkumem, který je součástí této práce. V praktické části jsou před-staveny konkrétní kampaně a témata, jimiž se výzkum zabývá, závěry šetření provedeného výzkumu a doporučení pro tvorbu sociálních protikuřáckých reklam v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis analyzes the social advertising and its application in the fight against smoking. The thesis investigates the potencial use of anti-smoking advertising on the Czech market. The theoretical part of the work is mainly engaged in social marketing, advertising and emotional appeals. Finally, the work deals with existing anti-smoking campaigns in the Czech republic and with marketing research, which is also part of this work. In the praktical part this work presents particular campaigns and topics dealing with the research, the findings of the research and recommendations for creating antismoking ads in the Czech republic.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, emocionální apely, protikuřácké kampaně
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, emotional appeals, anti-smoking campaigns
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o reklamě, reklamě na tabákové výrobky a zákonech omezujících protikuřáckou reklamu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů na vzorku aktivních kuřáků.
4. Na základě výzkumu navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu sociálních protikuřáckých kampaní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o reklamě, reklamě na tabákové výrobky a zákonech omezujících protikuřáckou reklamu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů na vzorku aktivních kuřáků.
4. Na základě výzkumu navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu sociálních protikuřáckých kampaní.
Seznam doporučené literatury
PINCAS, Stéphane, Marc LOISEAU a Maurice LÉVY, 2009. Dějiny reklamy. 1. vyd. Překlad Pavel Brožek. V Praze: Slovart, 336 s. ISBN 978-3-8365-1-565-8.
CVIK, Pavol, 2005. Zakázané formy reklamy. 1. vyd. Překlad Gabriela Thöndlová. Praha: Forum. 1 sv. (různé stránkování). ISBN 80-903-6240-0.
MONZEL, Monika, 2009. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. 1. vyd. Překlad Gabriela Thöndlová. Praha: Grada Publishing, 198 s. ISBN 978-80-247-2928-2.
KŘÍŽEK, Zdeněk, CRHA Ivan, 2002. Život s reklamou. 1. vyd. Překlad Pavel Brožek. Praha: Grada, 168 s. ISBN 80-247-0213-4.
KOBIELA, Roman, 2009. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 161 s. ISBN 978-80-251-2300-3.
Seznam doporučené literatury
PINCAS, Stéphane, Marc LOISEAU a Maurice LÉVY, 2009. Dějiny reklamy. 1. vyd. Překlad Pavel Brožek. V Praze: Slovart, 336 s. ISBN 978-3-8365-1-565-8.
CVIK, Pavol, 2005. Zakázané formy reklamy. 1. vyd. Překlad Gabriela Thöndlová. Praha: Forum. 1 sv. (různé stránkování). ISBN 80-903-6240-0.
MONZEL, Monika, 2009. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. 1. vyd. Překlad Gabriela Thöndlová. Praha: Grada Publishing, 198 s. ISBN 978-80-247-2928-2.
KŘÍŽEK, Zdeněk, CRHA Ivan, 2002. Život s reklamou. 1. vyd. Překlad Pavel Brožek. Praha: Grada, 168 s. ISBN 80-247-0213-4.
KOBIELA, Roman, 2009. Reklama: 200 tipů, které musíte znát. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 161 s. ISBN 978-80-251-2300-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. V textu jsou menší nejasnosti v charakteristice polostrukturovaného rozhovoru (např. na s. 27, ad 7.6). Studentka by mohla objasnit podstatu a rozdíly mezi rozhovorem volným, polostrukturovaným a řízeným.
2. Domnívá se autorka BP, že existuje "ideální" protikuřácká reklama (s. 47, ad 9.2)?
3. Kouření ohrožuje celospolečensky významnou hodnotu - zdraví populace. Léčení kuřáků je spojeno se značnými finančními náklady. Který centrální orgán by měl zabezpečit celoplošnou systematickou protikuřáckou kampaň?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela. Vedoucí práce nepokládá otázky k obhajobě.