Bakalářská práce se zabývá uživatelským testováním použitelnosti komunitního portálu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k problematice komunitního webu. Představen je význam použitelnosti a principy tvorby použitelných webových strá-nek. Dále jsou představené možnosti analýz webových stránek, s důrazem na vysvětlení metodiky uživatelského testování použitelnosti.
Praktická část ukazuje průběh uživatelského testování použitelnosti se čtyřmi participanty. Výstupem testování je soupis nalezených problémů, na který navazují návrhy autorky, jak je vhodně eliminovat.
Cílem práce je nalézt chyby v navrženém redesignu komunitního webu, ještě před jeho spuštěním. Navržené řešení klíčových problému bude implementováno do finální podoby webových stránek.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is user testing of usability of a community website. In the theoretical section, it explains the basic concepts of community site. It introduces the im-portance of usability and principles of creation of usable website. It introduces web analy-sis options, with emphasis on explaining the methodology of user usability testing.
The practical section shows the progress of user usability testing with four participants. The result is a list of found problems, with author's proposals how to eliminate them.
The goal of this thesis is to find mistakes in proposed redesign of the community website before launch. The proposed solutions to found key issues will be implemented into the final website, before going live with it.
user usability testing, community web, web usability, website ergonomics, internet, marketing
Rozsah průvodní práce
73 s. (96 549 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá uživatelským testováním použitelnosti komunitního portálu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k problematice komunitního webu. Představen je význam použitelnosti a principy tvorby použitelných webových strá-nek. Dále jsou představené možnosti analýz webových stránek, s důrazem na vysvětlení metodiky uživatelského testování použitelnosti.
Praktická část ukazuje průběh uživatelského testování použitelnosti se čtyřmi participanty. Výstupem testování je soupis nalezených problémů, na který navazují návrhy autorky, jak je vhodně eliminovat.
Cílem práce je nalézt chyby v navrženém redesignu komunitního webu, ještě před jeho spuštěním. Navržené řešení klíčových problému bude implementováno do finální podoby webových stránek.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is user testing of usability of a community website. In the theoretical section, it explains the basic concepts of community site. It introduces the im-portance of usability and principles of creation of usable website. It introduces web analy-sis options, with emphasis on explaining the methodology of user usability testing.
The practical section shows the progress of user usability testing with four participants. The result is a list of found problems, with author's proposals how to eliminate them.
The goal of this thesis is to find mistakes in proposed redesign of the community website before launch. The proposed solutions to found key issues will be implemented into the final website, before going live with it.
user usability testing, community web, web usability, website ergonomics, internet, marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k metodám a technikám analýzy webu s důrazem na význam komunitních webu v marketingových komunikacích.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě uživatelského testování a monitoringu efektivity nastavení komunitního webu formulujte návrhy a doporučení pro jeho optimální nastavení.
4. Formulujte závěry, limity a možnosti realizace vašich doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k metodám a technikám analýzy webu s důrazem na význam komunitních webu v marketingových komunikacích.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě uživatelského testování a monitoringu efektivity nastavení komunitního webu formulujte návrhy a doporučení pro jeho optimální nastavení.
4. Formulujte závěry, limity a možnosti realizace vašich doporučení.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2795-7.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KRUG, Steve, 2010. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2923-4.
KRUG, Steve, 2006. Web design: nenuťte uživatele přemýšlet!. 2. aktualiz. vyd. Překlad Jan Škvařil. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-1291-8.
NIELSEN, Jakob a Marie TAHIR, 2005. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno: Zoner Press. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-868-1518-8.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2795-7.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KRUG, Steve, 2010. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2923-4.
KRUG, Steve, 2006. Web design: nenuťte uživatele přemýšlet!. 2. aktualiz. vyd. Překlad Jan Škvařil. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-1291-8.
NIELSEN, Jakob a Marie TAHIR, 2005. Použitelnost domovských stránek. Vyd. 1. Brno: Zoner Press. Encyklopedie webdesignera. ISBN 80-868-1518-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V rámci popisu business modelu webu autorka píše, že na základě hromadného testování produktů a služeb pro děti vznikne propagační prostor pro výrobce. Jak je v rámci projektu nastaveno, aby to na uživatele nepůsobilo jako placený obsah, který může ovlivnit kvalitu informací?
2. Je to spíš polemika, ale nebylo by lepší do vzorku respondentů dát i zástupce sekundární cílové skupiny i s ohledem na to, že výzkumník mohl dostat hlubší informace o okruhu zájmů této CS?
3. Existuje facebooková stránka projektu? Pokud ano, jak je filtrován obsah mezi FB profilem a webovým obsahem. Pokud ne, neuvažujete nad ním?
Studentka odpvěděla na položené otázky.