Podstatou této bakalářské práce je návrh nízkorozpočtové komunikační strategie v on-line prostředí pro uvedení nového výrobku na trh v roce 2015. Výrobkem je zde oblečení pro děti s atopickým ekzémem, které bylo vyvinuto ve společnosti VÚB a.s. Teoretická práce se zabývá základními pojmy z oblasti marketingových komunikací, definuje nízkorozpočtovou komunikační strategii a charakterizuje prostředí on-line, jakožto média. V rámci praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum, jehož cílem je seznámit se s cílovou skupinou, zjistit jejich preference a nákupní chování, které slouží jako důležitý zdroj informací pro závěrečnou část práce, kde autor navrhuje komunikační kampaň.
Annotation in English
The gist of this bachelor thesis is to design low-cost on-line communication strategy for a new product launched in 2015. The product is clothing for children suffering from atopic eczema. This product was developed at VUB a.s. Theoretical part contains the basic definitions of marketing communication, low-cost communication strategy and characterizes the on-line environment as a type of mass medium. The practical part is a qualitative research whose aim is to collect information about a target group to identify its preferences and purchase behavior which is used as an important source of information for the final part where the author proposes a communication campaign.
low-cost communication strategy, on-line strategy, CleverTex, atopic eczema
Length of the covering note
69 s. (96 451 znaků)
Language
CZ
Annotation
Podstatou této bakalářské práce je návrh nízkorozpočtové komunikační strategie v on-line prostředí pro uvedení nového výrobku na trh v roce 2015. Výrobkem je zde oblečení pro děti s atopickým ekzémem, které bylo vyvinuto ve společnosti VÚB a.s. Teoretická práce se zabývá základními pojmy z oblasti marketingových komunikací, definuje nízkorozpočtovou komunikační strategii a charakterizuje prostředí on-line, jakožto média. V rámci praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum, jehož cílem je seznámit se s cílovou skupinou, zjistit jejich preference a nákupní chování, které slouží jako důležitý zdroj informací pro závěrečnou část práce, kde autor navrhuje komunikační kampaň.
Annotation in English
The gist of this bachelor thesis is to design low-cost on-line communication strategy for a new product launched in 2015. The product is clothing for children suffering from atopic eczema. This product was developed at VUB a.s. Theoretical part contains the basic definitions of marketing communication, low-cost communication strategy and characterizes the on-line environment as a type of mass medium. The practical part is a qualitative research whose aim is to collect information about a target group to identify its preferences and purchase behavior which is used as an important source of information for the final part where the author proposes a communication campaign.
low-cost communication strategy, on-line strategy, CleverTex, atopic eczema
Research Plan
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretický základ o marketingové komunikaci s důrazem na on-line a další specifika tohoto média.
2. Definujte výzkumné otázky, stanovte cíle a metody práce.
3. Proveďte analýzu produktu a cílové skupiny, jež je předmětem komunikační kampaně.
4. Realizujte polo strukturované (hloubkové) rozhovory s definovanou cílovou skupinou.
5. Zodpovězte na položené výzkumné otázky a vyvoďte závěry a doporučení pro komunikační kampaň.
Research Plan
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretický základ o marketingové komunikaci s důrazem na on-line a další specifika tohoto média.
2. Definujte výzkumné otázky, stanovte cíle a metody práce.
3. Proveďte analýzu produktu a cílové skupiny, jež je předmětem komunikační kampaně.
4. Realizujte polo strukturované (hloubkové) rozhovory s definovanou cílovou skupinou.
5. Zodpovězte na položené výzkumné otázky a vyvoďte závěry a doporučení pro komunikační kampaň.
Recommended resources
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 220 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
Recommended resources
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 220 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
Enclosed appendices
CD ROM 1ks
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Šula):
1. Z jakých zdrojů jste vycházel při sestavování rozpočtu?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Šikl-Burešová)
1. V teoretické části práci zmiňujete v krátkosti "Guerillový marketing". Mohl byste prosím ve stručnosti říci, jakým způsobem je vyřešen etický princip guerilla marketingu v české praxi?
2. Dokázal byste prosím vysvětlit a na praktickém příkladu ukázat rozdíl mezi PR a obsahovým marketingem?
3. Cílová skupina, kterou popisujete, tráví určitý čas i u televizního vysílání. Pokud byste měl k dispozici dostatečný rozpočet, zvážil byste i TV reklamu, případně účast v pořadech, které jsou sledovány Vaší cílovou skupinou? Můžete prosím specifikovat důvody proč ano/ne?