Předmětem této diplomové práce je určení cílové skupiny pro vstup nové módní značky na trh. Teoretická část práce nejprve zasazuje cílený marketing do historického kontextu a poté zpracovává téma jeho uplatnění v praxi s důrazem na moderní metody a přístupy k segmentaci trhu. Výzkumná část práce sestává ze segmentačního výzkumu, jehož cílem bylo vyprofilovat segmenty a vytvořit segmentační mapu pro výběr potenciální cílové sku-piny pro novou značku. Projektová část řeší problematiku vybudování značky rezonující s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is target group identification for purposes of a new fash-ion brand market entrance. First the theoretical part puts target marketing into the historical context and then it processes a topic of its application in practise with an emphasis on modern methods and approaches to the market segmentation. The research part of the the-sis consists of a segmentation research, goal of which was to profile segments and to create a segmentation map for selection of a potential target group for the new brand. The project part deals with issues of building a brand resonating with the target group.
Klíčová slova
Cílený marketing, segmentace, cílení, umísťování, budování značky
Klíčová slova v angličtině
Target marketing, segmentation, targeting, positioning, brand building
Rozsah průvodní práce
110 s. (152 724 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je určení cílové skupiny pro vstup nové módní značky na trh. Teoretická část práce nejprve zasazuje cílený marketing do historického kontextu a poté zpracovává téma jeho uplatnění v praxi s důrazem na moderní metody a přístupy k segmentaci trhu. Výzkumná část práce sestává ze segmentačního výzkumu, jehož cílem bylo vyprofilovat segmenty a vytvořit segmentační mapu pro výběr potenciální cílové sku-piny pro novou značku. Projektová část řeší problematiku vybudování značky rezonující s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is target group identification for purposes of a new fash-ion brand market entrance. First the theoretical part puts target marketing into the historical context and then it processes a topic of its application in practise with an emphasis on modern methods and approaches to the market segmentation. The research part of the the-sis consists of a segmentation research, goal of which was to profile segments and to create a segmentation map for selection of a potential target group for the new brand. The project part deals with issues of building a brand resonating with the target group.
Klíčová slova
Cílený marketing, segmentace, cílení, umísťování, budování značky
Klíčová slova v angličtině
Target marketing, segmentation, targeting, positioning, brand building
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte významu segmentace a metodám segmentačního výzkumu v současné době.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky, příp. hypotézy práce.
3. Na základě primárního šetření a analýzy sekundárních zdrojů dat profilujte segmenty potenciálních zákazníků zvolené značky.
4. Vypracujte projekt strategického řízení zvolené značky.
5. Vymezte možnosti, limity a doporučení pro další vývoj produktu a jeho komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte významu segmentace a metodám segmentačního výzkumu v současné době.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky, příp. hypotézy práce.
3. Na základě primárního šetření a analýzy sekundárních zdrojů dat profilujte segmenty potenciálních zákazníků zvolené značky.
4. Vypracujte projekt strategického řízení zvolené značky.
5. Vymezte možnosti, limity a doporučení pro další vývoj produktu a jeho komunikace.
Seznam doporučené literatury
KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin:jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-86419-76-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MYERS, James H. Segmentation and positioning for strategic marketing decisions. Chicago: American Marketing Association, 1996, 358 s. ISBN 0877572593.
SCHIFFMAN, Leon G, Leslie Lazar KANUK a Joseph WISENBLIT. Consumer behavior. 10th ed., global ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2010, 592 s. ISBN 978-0-13-700670-0.
Seznam doporučené literatury
KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin:jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
KOUDELKA, Jan. Segmentujeme spotřební trhy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 145 s. ISBN 80-86419-76-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
MYERS, James H. Segmentation and positioning for strategic marketing decisions. Chicago: American Marketing Association, 1996, 358 s. ISBN 0877572593.
SCHIFFMAN, Leon G, Leslie Lazar KANUK a Joseph WISENBLIT. Consumer behavior. 10th ed., global ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2010, 592 s. ISBN 978-0-13-700670-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V čom, podľa autorky, spočíva magická preferencia pôvodu oblečenia z USA, ktorá sa prejavila u všetkých segmentov?
2. Stručne charakterizujte ambientné médiá.
3. Koľko archetypov registruje AMA (American Marketing Association) v súčasnosti?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.