Předmětem diplomové práce je vytvoření návrhu komunikačního plánu pro nově vznikající firmu a zpracování její firemní identity, která bude firmu prezentovat navenek. První část se věnuje vymezení teoretických východisek firemní identity, značky, designu, emocí a příběhu v marketingu, cílové skupině a možností přístupů k segmentaci trhu a marketingovému a ko- munikačnímu mixu. Praktická část práce obsahuje popis cílové skupiny vznikající firmy. Ve druhé části jsou rovněž zpracovány veškeré nezbytné analýzy potřebné k vypracování konečné podoby profilu cílové skupiny, firemní identity a propagačního plánu úvodní kampaně. Závě- rečná projektová část práce využívá získané informace z předchozích částí, zohledňuje tyto informace, přidává zadání pro firemní identitu a grafická zadání a následně uvádí konečnou podobu firemní identity a propagačního plánu úvodní kampaně firmy.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on designing the proposal of a promotional plan of the newly established company and also designing its corporate identity that is going to represent the company. The thesis is divided into three parts: theoretical part, practical part and the project. First part of the thesis defines the theoretical basis of corporate identity, brand, design, emotion and story and its role in marketing, target audience and market segmentation strategies, marketing and communication mix. The practical part of the thesis includes a description of the company and its target group. The same part also contains all necessary analyses that allow defining the definite and detailed profile of the target group, corporate identity of the company and the promotional plan for the launch campaign. The final part of the thesis uses gathered infor- mation from the previous part to present the final description of the corporate identity a the promotional plan for the launch campaing of the newly established company.
Klíčová slova
propagační plán, firemní identita, cílová skupina, hloubkové rozhovory, perso- nalizace, personifikace, příběh firmy, firemní filosofie.
Klíčová slova v angličtině
promotional plan, corporate identity, target group, in depth interviews, personali- zation, personification, company s story, company philosophy.
Rozsah průvodní práce
123 s. (269 142 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je vytvoření návrhu komunikačního plánu pro nově vznikající firmu a zpracování její firemní identity, která bude firmu prezentovat navenek. První část se věnuje vymezení teoretických východisek firemní identity, značky, designu, emocí a příběhu v marketingu, cílové skupině a možností přístupů k segmentaci trhu a marketingovému a ko- munikačnímu mixu. Praktická část práce obsahuje popis cílové skupiny vznikající firmy. Ve druhé části jsou rovněž zpracovány veškeré nezbytné analýzy potřebné k vypracování konečné podoby profilu cílové skupiny, firemní identity a propagačního plánu úvodní kampaně. Závě- rečná projektová část práce využívá získané informace z předchozích částí, zohledňuje tyto informace, přidává zadání pro firemní identitu a grafická zadání a následně uvádí konečnou podobu firemní identity a propagačního plánu úvodní kampaně firmy.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on designing the proposal of a promotional plan of the newly established company and also designing its corporate identity that is going to represent the company. The thesis is divided into three parts: theoretical part, practical part and the project. First part of the thesis defines the theoretical basis of corporate identity, brand, design, emotion and story and its role in marketing, target audience and market segmentation strategies, marketing and communication mix. The practical part of the thesis includes a description of the company and its target group. The same part also contains all necessary analyses that allow defining the definite and detailed profile of the target group, corporate identity of the company and the promotional plan for the launch campaign. The final part of the thesis uses gathered infor- mation from the previous part to present the final description of the corporate identity a the promotional plan for the launch campaing of the newly established company.
Klíčová slova
propagační plán, firemní identita, cílová skupina, hloubkové rozhovory, perso- nalizace, personifikace, příběh firmy, firemní filosofie.
Klíčová slova v angličtině
promotional plan, corporate identity, target group, in depth interviews, personali- zation, personification, company s story, company philosophy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce týkající se firemní identity, značky a plánování propagace. Formulujte cíle a metody práce.
2. Představte vznikající firmu, vysvětlete její filosofii a charakterizujte cílovou skupinu.
3. Navrhněte a realizujte průzkum kvalitativní i kvantitativní metodou. Zjistěte informace o vztahu mezi ženou a kabelkou. U primární cílové skupiny rozšiřte dotazování o část zaměřenou na ověření správného nastavení názvu firmy a vnitřního uspořádání produktu. Analyzujte konkurenci a trh na kterém se bude firma pohybovat.
4. Navrhněte komunikační kampaň s čitelnou korporátní identitou, včetně obsahu propagačních materiálů této firmy a zadání grafických prací.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce týkající se firemní identity, značky a plánování propagace. Formulujte cíle a metody práce.
2. Představte vznikající firmu, vysvětlete její filosofii a charakterizujte cílovou skupinu.
3. Navrhněte a realizujte průzkum kvalitativní i kvantitativní metodou. Zjistěte informace o vztahu mezi ženou a kabelkou. U primární cílové skupiny rozšiřte dotazování o část zaměřenou na ověření správného nastavení názvu firmy a vnitřního uspořádání produktu. Analyzujte konkurenci a trh na kterém se bude firma pohybovat.
4. Navrhněte komunikační kampaň s čitelnou korporátní identitou, včetně obsahu propagačních materiálů této firmy a zadání grafických prací.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
TOMEK, G. a VÁVROVÁ, V.: Marketing od myšlenky k realizaci. Professional publishing, Praha, 2007, 344 s. ISBN 978-80-86946-45-0.
FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer press, Brno, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
FOG, K. ; BUDTZ, Ch.; MUNCH, F.; a BLANCHETTE, S.: Storytelling - Branding in Practice. Springer, Berlin, 2010, 252 s. 2nd edition. ISBN 978-3-540-88348-7.
WHEELR, A.: Designing Brand Identity. John Wiley & sons, 2009, New Jersey, 86 s. 3rd edition. ISBN 970-0-470-40142-2.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
TOMEK, G. a VÁVROVÁ, V.: Marketing od myšlenky k realizaci. Professional publishing, Praha, 2007, 344 s. ISBN 978-80-86946-45-0.
FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer press, Brno, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
FOG, K. ; BUDTZ, Ch.; MUNCH, F.; a BLANCHETTE, S.: Storytelling - Branding in Practice. Springer, Berlin, 2010, 252 s. 2nd edition. ISBN 978-3-540-88348-7.
WHEELR, A.: Designing Brand Identity. John Wiley & sons, 2009, New Jersey, 86 s. 3rd edition. ISBN 970-0-470-40142-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Některé závěry kvalitativního a kvantitativního výzkumu vyznívají poněkud odlišně. Zdá se, že je tomu proto, že cílová skupina kvantitativního výzkumu je širší. Existuje zde tento rozpor, a co případně znamená pro interpretaci závěrů? Jak byly respondentky pro dotazníkové šetření vybírány? Vůči jakému základnímu souboru je výběrový soubor reprezentativní?
2. Ručně šité kabelky zahraničních značek jsou i několikanásobně dražší, než jaká je zde navrhovaná cena. Proč nemůže být cena stanovena spíše podle této konkurence (zvláště při uvažovaném v práci zmíněném objemu produkce, kdy jde pouze o několik kusů měsíčně, které by měly zajistit dostatečné příjmy pro zaměstnance firmy)? Nemůže nižší cena do budoucna způsobit problém ve vnímané image produktu (vzhledem k zahraniční konkurenci podstatně levnější a tedy méně exkluzivní)?
Studentka byla precizně připravena na obhajobu, odpověděla na všechny položené otázky.