Cílem této diplomové práce je návrh marketingové strategie pro nové coworkingové cen-trum ve Zlíně. Teoretická část práce obsahuje poznatky o strategickém plánování, segmen-taci a kreativních průmyslech. V praktické části práce je realizován několika fázový vý-zkum. Nejprve je provedena situační analýza makroprostředí a analýza konkurence. V dru-hé části výzkumu jsou realizovány kvalitativní metody výzkumu: hloubkové rozhovory s majiteli a provozními coworkingových center a hubů a skupinová diskuze s letošními absolventy FMK UTB. Výzkum je zakončen kvantitativním dotazníkem zjišťujícím podni-katelské nadšení u studentů. Výsledky výzkumu jsou využity v projektové části práce, kte-rá obsahuje reálný návrh marketingové strategie pro vznik coworkingového centra ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design a marketing strategy for a new coworking center in Zlin. The theoretical part includes theories of strategic planning, segmentation and creative in-dustries. The practical part consists of research conducted in several phases. First is the macro environment analysis and competitor analysis. Qulitative research methods like in-depth interviews with owners and managers of coworking centers and hubs as well as group discussion with this year's FMK graduates are aplied in the second part of the re-search. In the last phase of the research the quantitative questionaire is conducted aiming to find out the level of passion for entrepreneurship among students. The results of the re-search are used in the project part of the thesis which includes marketing strategy proposal for the coworking center in Zlin intended to be established.
marketing strategy, coworking center, creative class, creative industries, marketing mix
Rozsah průvodní práce
85 s. (131 795 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je návrh marketingové strategie pro nové coworkingové cen-trum ve Zlíně. Teoretická část práce obsahuje poznatky o strategickém plánování, segmen-taci a kreativních průmyslech. V praktické části práce je realizován několika fázový vý-zkum. Nejprve je provedena situační analýza makroprostředí a analýza konkurence. V dru-hé části výzkumu jsou realizovány kvalitativní metody výzkumu: hloubkové rozhovory s majiteli a provozními coworkingových center a hubů a skupinová diskuze s letošními absolventy FMK UTB. Výzkum je zakončen kvantitativním dotazníkem zjišťujícím podni-katelské nadšení u studentů. Výsledky výzkumu jsou využity v projektové části práce, kte-rá obsahuje reálný návrh marketingové strategie pro vznik coworkingového centra ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to design a marketing strategy for a new coworking center in Zlin. The theoretical part includes theories of strategic planning, segmentation and creative in-dustries. The practical part consists of research conducted in several phases. First is the macro environment analysis and competitor analysis. Qulitative research methods like in-depth interviews with owners and managers of coworking centers and hubs as well as group discussion with this year's FMK graduates are aplied in the second part of the re-search. In the last phase of the research the quantitative questionaire is conducted aiming to find out the level of passion for entrepreneurship among students. The results of the re-search are used in the project part of the thesis which includes marketing strategy proposal for the coworking center in Zlin intended to be established.
marketing strategy, coworking center, creative class, creative industries, marketing mix
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se strategického marketingového plánování a specifikujte oblast kreativních průmyslů.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte situační analýzy pro vstup na trh a vymezte cílové skupiny coworkingového centra.
4. Pomocí kvalitativních metod zjistěte požadavky cílových skupin na coworkingové centrum.
5. Vypracujte návrh realizace coworkingového centra a definujte jeho marketingový mix.
6. Vyhodnoťte stanovené cíle a identifikujte možnosti a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se strategického marketingového plánování a specifikujte oblast kreativních průmyslů.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte situační analýzy pro vstup na trh a vymezte cílové skupiny coworkingového centra.
4. Pomocí kvalitativních metod zjistěte požadavky cílových skupin na coworkingové centrum.
5. Vypracujte návrh realizace coworkingového centra a definujte jeho marketingový mix.
6. Vyhodnoťte stanovené cíle a identifikujte možnosti a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 2013, 165 s. ISBN 978-80-7008-274.
COOKE, Philip a Luciana LAZZERETTI. Creative cities, cultural clusters and local economic development. Cheltenham, UK: Edward Elgar, c2008, xvi, 367 s. ISBN 978-1-84720-268-0.
FLORIDA, Richard L. The rise of the creative class: and how it's transforming work, leisure, community and everyday life. New York, NY: Basic Books, 2004, xxx, 434 s. ISBN 0-465-02477-7.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: [trendy, výzvy, příležitosti]. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 218 s. ISBN 978-80-247-3608-2.
PERCY, Larry a Richard H ELLIOTT. Strategic advertising management. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2009, xviii, 424 s. ISBN 978-0-19-953257-5.
ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2014, 151 s. ISBN 978-80-87500-58-3.
Seznam doporučené literatury
CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 2013, 165 s. ISBN 978-80-7008-274.
COOKE, Philip a Luciana LAZZERETTI. Creative cities, cultural clusters and local economic development. Cheltenham, UK: Edward Elgar, c2008, xvi, 367 s. ISBN 978-1-84720-268-0.
FLORIDA, Richard L. The rise of the creative class: and how it's transforming work, leisure, community and everyday life. New York, NY: Basic Books, 2004, xxx, 434 s. ISBN 0-465-02477-7.
KLOUDOVÁ, Jitka. Kreativní ekonomika: [trendy, výzvy, příležitosti]. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 218 s. ISBN 978-80-247-3608-2.
PERCY, Larry a Richard H ELLIOTT. Strategic advertising management. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2009, xviii, 424 s. ISBN 978-0-19-953257-5.
ŠVIRÁKOVÁ, Eva. Kreativní projektový management. 1. vyd. Zlín: Verbum, 2014, 151 s. ISBN 978-80-87500-58-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Uveďte viac informácií o výskume, ktorý bol realizovaný v roku 2014 a na ktorý sa odvolávate vo svojej práci na str. 31.
2. V porovnaní so situáciou v Českej republike ako fungujú co-workingové centrá v zahraničí?
3. Prezentujte novú víziu plánovaného co-workingového centra.
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela. Vedoucí práce nepoložila otázky k obhajobě.