Diplomová práce se zabývá komunikací politických stran v mimovolebním období. Hlavním cílem práce je popsat komunikaci na českém politickém trhu v období mezi jednotlivými volbami a zjistit zda v ČR probíhá permanentní kampaň. V teoretické části práce jsou představeny principy politického marketingu a také permanentní kampaně a využívání nových médií v politické komunikaci. V praktické části je proveden výzkum českého politického trhu a komunikačních aktivit, které české politické strany vyvíjejí. V závěru práce navrhuje možné změny a zlepšení komunikace na českém politickém trhu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the communication of political parties in the outside-electoral period. The main goals are to describe communication on the Czech political market in the period between the elections and to find out whether there is a permanent campaign in Czech Republic. The theoretical part introduces the principles of political marketing, as well as permanent campaign and the use of new media in political communication. In the practical part there is a research executed. It deals with the Czech political market, and communication activities of Czech political parties. In the end the thesis suggests possible changes and improvements in communication on the Czech political market.
Klíčová slova
politický marketing, mimovolební období, politická komunikace, permanentní kampaň, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
political marketing, outside-electoral period, political communication, permanent campaign, social networks
Rozsah průvodní práce
120953
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komunikací politických stran v mimovolebním období. Hlavním cílem práce je popsat komunikaci na českém politickém trhu v období mezi jednotlivými volbami a zjistit zda v ČR probíhá permanentní kampaň. V teoretické části práce jsou představeny principy politického marketingu a také permanentní kampaně a využívání nových médií v politické komunikaci. V praktické části je proveden výzkum českého politického trhu a komunikačních aktivit, které české politické strany vyvíjejí. V závěru práce navrhuje možné změny a zlepšení komunikace na českém politickém trhu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the communication of political parties in the outside-electoral period. The main goals are to describe communication on the Czech political market in the period between the elections and to find out whether there is a permanent campaign in Czech Republic. The theoretical part introduces the principles of political marketing, as well as permanent campaign and the use of new media in political communication. In the practical part there is a research executed. It deals with the Czech political market, and communication activities of Czech political parties. In the end the thesis suggests possible changes and improvements in communication on the Czech political market.
Klíčová slova
politický marketing, mimovolební období, politická komunikace, permanentní kampaň, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
political marketing, outside-electoral period, political communication, permanent campaign, social networks
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a specifikách jeho cílových skupin (voličů, veřejnosti, médií). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingové komunikace politických stran v období před volbami a po volbách. Vymezte jednotlivé politické strany a formou mediální analýzy a analýzy sociálních sítí zjistěte, jakým způsobem komunikují.
3. Konfrontujte komunikační aktivity jednotlivých politických stran s jejich volebními preferencemi v daném období. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu politického marketingu v ČR.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci politických stran. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat komunikační strategie na politickém trhu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu a specifikách jeho cílových skupin (voličů, veřejnosti, médií). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingové komunikace politických stran v období před volbami a po volbách. Vymezte jednotlivé politické strany a formou mediální analýzy a analýzy sociálních sítí zjistěte, jakým způsobem komunikují.
3. Konfrontujte komunikační aktivity jednotlivých politických stran s jejich volebními preferencemi v daném období. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu politického marketingu v ČR.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci politických stran. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat komunikační strategie na politickém trhu, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008, 134 s. Studie a analýzy, sv. 8. ISBN 978-808-6624-440.
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav, 2005, 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
BRADOVÁ, Eva ŠARADÍN, Pavel: Profesionalizace volebních kampaní a politický marketing. In: Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Politologica 5. Ed. Pavel Marek. Olomouc 2006.
HENNEBERG, Stephan. Understanding Political Marketing. London: Praeger, 2002.
JABLOŃSKI, Andrzej W. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister, 2006. ISBN 80-736-4011-2.
LEES-MARSHMENT, Jennifer: Political marketing: Principles and Applications. Oxon, Routledge 2009, s. 300. ISBN-13: 978-0415431293
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc: Periplum, 2008, 134 s. Studie a analýzy, sv. 8. ISBN 978-808-6624-440.
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, Mezinárodní politologický ústav, 2005, 106 s. ISBN 80-210-3800-4.
BRADOVÁ, Eva ŠARADÍN, Pavel: Profesionalizace volebních kampaní a politický marketing. In: Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Politologica 5. Ed. Pavel Marek. Olomouc 2006.
HENNEBERG, Stephan. Understanding Political Marketing. London: Praeger, 2002.
JABLOŃSKI, Andrzej W. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister, 2006. ISBN 80-736-4011-2.
LEES-MARSHMENT, Jennifer: Political marketing: Principles and Applications. Oxon, Routledge 2009, s. 300. ISBN-13: 978-0415431293
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Jaké konkrétní cílové skupiny je možné oslovit v procesu permanentní kampaně?
Proč vznikli watch-dogy?
Jaké jsou možnosti inovace mediálních výstupů?
Student zodpověděl otázky zcela.
Vedoucí pokládá jednu otázku k obhajobě: Konstatujete jisté snížení objemu komunikace v mezivolebním období, zdá se však, že toto snížení není nijak zásadní. Můžeme tedy říct, že probíhá permanentní kampaň? Jaká by byla hranice pro oprávněnost tohoto tvrzení?
Student zodpověděl otázky zcela.