Tato diplomová práce pojednává o prvcích vizuálního merchandisingu užívaných v maloobchodním prostředí módního průmyslu. Hlavním cílem této práce je zmapovat a popsat jednotlivé nástroje vizuálního merchandisingu konkrétně u módních značek Zara a Lindex, a následně posoudit jejich míru účinnosti a vhodnosti užití vzhledem k cílové skupiny Fa-shionistas. Účelem této práce je vymezit opatření a návrhy ke komunikaci s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with visual merchandising tools, which are being used within retail market. Main objective is to research and describe Zara's and Lindex's visual merchandising tools and then evaluate its level of efficacy when it comes to their influence on target group called fashionistas. The purpose of this thesis is to create an eligible foundation for a visual communication with the chosen target group.
Tato diplomová práce pojednává o prvcích vizuálního merchandisingu užívaných v maloobchodním prostředí módního průmyslu. Hlavním cílem této práce je zmapovat a popsat jednotlivé nástroje vizuálního merchandisingu konkrétně u módních značek Zara a Lindex, a následně posoudit jejich míru účinnosti a vhodnosti užití vzhledem k cílové skupiny Fa-shionistas. Účelem této práce je vymezit opatření a návrhy ke komunikaci s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with visual merchandising tools, which are being used within retail market. Main objective is to research and describe Zara's and Lindex's visual merchandising tools and then evaluate its level of efficacy when it comes to their influence on target group called fashionistas. The purpose of this thesis is to create an eligible foundation for a visual communication with the chosen target group.
1. Prostudujte dostupné informační zdroje a zpracujte teoretická východiska týkající se tématu vizuální merchandising, nákupní chování a cílová skupina fashionistas.
2. Určete cíl a účel diplomové práce. Stanovte výzkumné otázky a metody.
3. Definujte základní charakteristiky a rysy vizuálního merchandisingu společnosti Zara a Lindex. Určete společné znaky fashionistas.
4. Na základě teoretických poznatků proveďte kvalitativní výzkum pomocí stanovených metod.
5. Zhodnoťte výsledky výzkumu a na jejich základě vytvořte projekt napomáhající ke zvolení vhodného přístupu pro vizuální komunikaci s touto cílovou skupinou.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje a zpracujte teoretická východiska týkající se tématu vizuální merchandising, nákupní chování a cílová skupina fashionistas.
2. Určete cíl a účel diplomové práce. Stanovte výzkumné otázky a metody.
3. Definujte základní charakteristiky a rysy vizuálního merchandisingu společnosti Zara a Lindex. Určete společné znaky fashionistas.
4. Na základě teoretických poznatků proveďte kvalitativní výzkum pomocí stanovených metod.
5. Zhodnoťte výsledky výzkumu a na jejich základě vytvořte projekt napomáhající ke zvolení vhodného přístupu pro vizuální komunikaci s touto cílovou skupinou.
Seznam doporučené literatury
BAILEY, Sarah a Jonathan BAKER. Visual merchandising for fashion. 1st ed. Fairchild Books, 2014, 192 s. ISBN 9782940447701.
MESHER, Lynne. Retail design. Lausanne: AVA Academia, c2010, 183 s. ISBN 978-2-940411-22-1.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
PEGLER, Martin M. Visual merchandising and display. 6th ed. New York: Fairchild Books, c2012, xv, 416 s. ISBN 978-1-60901-084-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BAILEY, Sarah a Jonathan BAKER. Visual merchandising for fashion. 1st ed. Fairchild Books, 2014, 192 s. ISBN 9782940447701.
MESHER, Lynne. Retail design. Lausanne: AVA Academia, c2010, 183 s. ISBN 978-2-940411-22-1.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
PEGLER, Martin M. Visual merchandising and display. 6th ed. New York: Fairchild Books, c2012, xv, 416 s. ISBN 978-1-60901-084-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Stručne zhrňte výsledky Vášho výskumu a na základe výsledkov výskumu sa následne pokúste jednoznačne formulovať odpovede na Vaše výskumné otázky, uvedené v diplomovej práci.
2. Stručne popíšte konkrétne návrhy na zlepšenie vizuálnej komunikácie značky Zara vo vybranej predajni, ktoré by mohli byť priamo aplikovateľné do praxe.
3. Stručne popíšte konkrétne návrhy na zlepšenie vizuálnej komunikácie značky Lindex vo vybranej predajni, ktoré by mohli byť priamo aplikovateľné do praxe.
Studentka odpověděla na všechny položené otázky.