Tato diplomová práce se věnuje marketingové strategii v cestovním ruchu. Jejím cílem je na základě teoretických východisek, provedených analýz a průzkumu zákaznické spokojenosti navrhnout marketingovou strategii pro konkrétní rodinný penzion tak, aby lépe obstál v konkurenčním prostředí. Práce zkoumá situaci na trhu ubytovacích služeb v daném regionu. Využity jsou analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, přímé konkurence, SWOT a kvantitativní výzkum. Projektová část práce obsahuje návrhy marketingové strategie a konkrétních opatření, které by měly vést ke zvýšení konkurenceschopnosti a zájmu potenciálních zákazníků o služby zkoumaného penzionu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing strategy in hospitality area. The aim of the work is to set a marketing strategy for a family guesthouse based on theoretical knowledge, carried out analysis and survey of customer satisfaction in order to get by in a competitive environment. Current situation at the hospitality market in selected region is explored and evaluated. There are analysis of external and internal environment, analysis of direct competitors, SWOT analysis and quantitative research undertaken. The project part contains suggestions of marketing strategy and actions that would lead to higher competitiveness and better economic outcome.
Tato diplomová práce se věnuje marketingové strategii v cestovním ruchu. Jejím cílem je na základě teoretických východisek, provedených analýz a průzkumu zákaznické spokojenosti navrhnout marketingovou strategii pro konkrétní rodinný penzion tak, aby lépe obstál v konkurenčním prostředí. Práce zkoumá situaci na trhu ubytovacích služeb v daném regionu. Využity jsou analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, přímé konkurence, SWOT a kvantitativní výzkum. Projektová část práce obsahuje návrhy marketingové strategie a konkrétních opatření, které by měly vést ke zvýšení konkurenceschopnosti a zájmu potenciálních zákazníků o služby zkoumaného penzionu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with marketing strategy in hospitality area. The aim of the work is to set a marketing strategy for a family guesthouse based on theoretical knowledge, carried out analysis and survey of customer satisfaction in order to get by in a competitive environment. Current situation at the hospitality market in selected region is explored and evaluated. There are analysis of external and internal environment, analysis of direct competitors, SWOT analysis and quantitative research undertaken. The project part contains suggestions of marketing strategy and actions that would lead to higher competitiveness and better economic outcome.
1. Prostudujte dostupné zdroje a zpracujte základní teoretická východiska k tématu práce.
2. Definujte metody, cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu stávající pozice penzionu a jeho konkurence.
4. Realizujte marketingový průzkum spokojenosti zákazníků.
5. Na základě primárních a sekundárních dat z výzkumného šetření a výsledků analýz vytvořte návrh marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity aplikace navrhované marketingové strategie.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné zdroje a zpracujte základní teoretická východiska k tématu práce.
2. Definujte metody, cíl práce a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte analýzu stávající pozice penzionu a jeho konkurence.
4. Realizujte marketingový průzkum spokojenosti zákazníků.
5. Na základě primárních a sekundárních dat z výzkumného šetření a výsledků analýz vytvořte návrh marketingové strategie.
6. Formulujte závěry, doporučení a limity aplikace navrhované marketingové strategie.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Vyd. 2. Praha : Grada Publishing, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu - Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2.vydání. Praha: Grada Publishing, 2012. 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing hotelových služeb. 2. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 158 s. ISBN 80-86929-05-1
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Vyd. 2. Praha : Grada Publishing, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu - Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2.vydání. Praha: Grada Publishing, 2012. 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing hotelových služeb. 2. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 158 s. ISBN 80-86929-05-1
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Vo svojej diplomovej práci autor správne poukazuje na zásadnú úlohu kontroly pri realizácii projektu. Aké konkrétne kontrolné opatrenia navrhuje realizovať pri svojom projekte?
2. Stručne prezentujte svoju vlastnú predstavu o názve penziónu a logu na fasáde budovy penziónu.
3. Neuvažujú majitelia o zmene názvu "Můj penzion"? Alebo máme chápať názov penziónu ako konkurenčnú výhodu?
Student zodpověděl všechny výše uvedené otázky oponenta práce zcela.
Vedoucí nepokládá otázky k obhajobě.