Bakalářská práce pojednává o významu blogů jako nástrojů self-promotion firem v sektoru B2B. Firemní blog dnes patří mezi hlavní nástroje a zároveň kanály obsahového marketingu, jeho funkcí je vzdělávat prostřednictvím expertního obsahu návštěvníky, z nichž se při optimalizovaném zacílení stávají spokojení zákazníci. Firemní blog je také jedním z článků automatizace marketingu.
Praktická část se věnuje rozboru vnímání blogů jejich čtenáři a problematice využívání blogů firmami.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis discusses the importance of blogs as a tool of self-promotion companies in the B2B sector. Corporate blog belongs among major tools and content marketing channels nowadays, its function is to educate visitors through expert content that may create satisfied customers via optimized targeting.
Corporate blog is also one of the links in marketing automation.
The practical part deals with the analysis of the perception of blogs by their readers and the issue of blog usage by companies.
Klíčová slova
B2B blog, self-promotion, SEO, sociální sítě, linkbuilding, inbound
marketing, obsahový marketing, automatizace marketingu
Klíčová slova v angličtině
B2B blog, self-promotion, SEO, social network, linkbuilding, inbound
marketing, content marketing, marketing automation
Rozsah průvodní práce
62 s. (80 710 znaků vč. mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o významu blogů jako nástrojů self-promotion firem v sektoru B2B. Firemní blog dnes patří mezi hlavní nástroje a zároveň kanály obsahového marketingu, jeho funkcí je vzdělávat prostřednictvím expertního obsahu návštěvníky, z nichž se při optimalizovaném zacílení stávají spokojení zákazníci. Firemní blog je také jedním z článků automatizace marketingu.
Praktická část se věnuje rozboru vnímání blogů jejich čtenáři a problematice využívání blogů firmami.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis discusses the importance of blogs as a tool of self-promotion companies in the B2B sector. Corporate blog belongs among major tools and content marketing channels nowadays, its function is to educate visitors through expert content that may create satisfied customers via optimized targeting.
Corporate blog is also one of the links in marketing automation.
The practical part deals with the analysis of the perception of blogs by their readers and the issue of blog usage by companies.
Klíčová slova
B2B blog, self-promotion, SEO, sociální sítě, linkbuilding, inbound
marketing, obsahový marketing, automatizace marketingu
Klíčová slova v angličtině
B2B blog, self-promotion, SEO, social network, linkbuilding, inbound
marketing, content marketing, marketing automation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické základy v oblasti blogování a jeho vliv na selfpromotion se zaměřením na B2B sektor.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce.
3. Proveďte analýzu vybraných B2B blogů a na jejím základě stanovte výzkumné otázky pro dotazníkové šetření.
4. Proveďte dotazníkové šetření na dostatečném počtu respondentů.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a uveďte, jakým způsobem se budou blogy v sektoru B2B vyvíjet.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické základy v oblasti blogování a jeho vliv na selfpromotion se zaměřením na B2B sektor.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce.
3. Proveďte analýzu vybraných B2B blogů a na jejím základě stanovte výzkumné otázky pro dotazníkové šetření.
4. Proveďte dotazníkové šetření na dostatečném počtu respondentů.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, vyvoďte závěry a uveďte, jakým způsobem se budou blogy v sektoru B2B vyvíjet.
Seznam doporučené literatury
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Překlad Jiří Hynek. Praha: Grada, 2008, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Překlad Jitka Plchotová. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
Seznam doporučené literatury
BYRON, D a Steve BROBACK. Blogy: publikuj a prosperuj: blogování pro váš business. 1. vyd. Překlad Jiří Hynek. Praha: Grada, 2008, 186 s. ISBN 978-80-247-2064-7.
CLOW, Kenneth E a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, xx, 484 s. ISBN 978-80-251-1769-9.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Překlad Jitka Plchotová. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Jurášková):
Jaká jsou hlavní pravidla pro vytvoření efektivního firemního blogu?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Šula):
1. V kapitole 2.3.1 uvádíte: "Reklamní psaní používá slova k propagaci stejně jako na reklamní leták či inzerát. Je to obtěžující a nikoho to nezajímá." prosím uveďte, na základě jakých východisek jste formuloval toto konstatování?