Bakalářská práce se zabývá problematikou uvedení nového výrobku na trh firmou VITAR, s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V první části jsou vymezeny marketingové pojmy související s příslušnou problematikou uvedení nového výrobku na trh. Druhá, praktická část, aplikuje teoretické poznatky do praxe a je rozdělena do několika kapitol. Nejdříve je představena společnost VITAR, s.r.o. a marketingový mix nového výrobku. Poté je uvedena marketingová strategie a jsou sestaveny komplexní marketingové analýzy. Jako první je uveden Porterův model pěti sil, následuje analýza konkurence, poté PESTE analýza a práci zakončuje SWOT analýza. Nedílnou součástí práce jsou návrhy a doporučení pro uvedení nového výrobku na trh.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with problematic of launching a new product on the market by company VITAR, s.r.o. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the first part are defined marketing concepts related to the relevant issue of launching a new product on the market. The second part applies theoretical knowledge into practice and is divided into several chapters. First is introduced by VITAR, s.r.o. and a marketing mix of the new product. Then a marketing strategy is shown and complex marketing analyses are compiled. The first is the Porter's five forces model, followed by analysis of the competition, then PESTE analysis and SWOT analysis finishes the thesis. Integral parts of this thesis are suggestions and recommendations for launching a new product on the market.
Klíčová slova
nový výrobek, marketingový mix, Porterův model pěti sil, SWOT analýza, PEST analýza, doplňky stravy
Klíčová slova v angličtině
New Product, Marketing Mix, Porter's Five Forces Model, SWOT Analysis, PEST Analysis, Food Supplements
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou uvedení nového výrobku na trh firmou VITAR, s.r.o. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V první části jsou vymezeny marketingové pojmy související s příslušnou problematikou uvedení nového výrobku na trh. Druhá, praktická část, aplikuje teoretické poznatky do praxe a je rozdělena do několika kapitol. Nejdříve je představena společnost VITAR, s.r.o. a marketingový mix nového výrobku. Poté je uvedena marketingová strategie a jsou sestaveny komplexní marketingové analýzy. Jako první je uveden Porterův model pěti sil, následuje analýza konkurence, poté PESTE analýza a práci zakončuje SWOT analýza. Nedílnou součástí práce jsou návrhy a doporučení pro uvedení nového výrobku na trh.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with problematic of launching a new product on the market by company VITAR, s.r.o. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the first part are defined marketing concepts related to the relevant issue of launching a new product on the market. The second part applies theoretical knowledge into practice and is divided into several chapters. First is introduced by VITAR, s.r.o. and a marketing mix of the new product. Then a marketing strategy is shown and complex marketing analyses are compiled. The first is the Porter's five forces model, followed by analysis of the competition, then PESTE analysis and SWOT analysis finishes the thesis. Integral parts of this thesis are suggestions and recommendations for launching a new product on the market.
Klíčová slova
nový výrobek, marketingový mix, Porterův model pěti sil, SWOT analýza, PEST analýza, doplňky stravy
Klíčová slova v angličtině
New Product, Marketing Mix, Porter's Five Forces Model, SWOT Analysis, PEST Analysis, Food Supplements
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu související s příslušnou problematikou daného tématu.
II. Praktická část
Představte společnost Vitar, s.r.o.
Charakterizujte nový produkt.
Proveďte marketingové komplexní analýzy.
Navrhněte vhodnou strategii k uvedení nového výrobku na trh.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu související s příslušnou problematikou daného tématu.
II. Praktická část
Představte společnost Vitar, s.r.o.
Charakterizujte nový produkt.
Proveďte marketingové komplexní analýzy.
Navrhněte vhodnou strategii k uvedení nového výrobku na trh.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, P. a PFOERTSCH, W. B2B brand management. 1. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 3-642-06470-1.
LEHMANN, D. R. Product management. 4th ed. Boston: McGraw-Hill, 2005. ISBN 0-07-286598-9.
TOMEK, G. a VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. 2. vyd. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80- 7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, P. a PFOERTSCH, W. B2B brand management. 1. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 3-642-06470-1.
LEHMANN, D. R. Product management. 4th ed. Boston: McGraw-Hill, 2005. ISBN 0-07-286598-9.
TOMEK, G. a VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. 2. vyd. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80- 7400-115-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 23 bodů
Oponent BP: 24 bodů (Práce nesplňuje kritéria pro obhajobu BP (minimálně jedno kritérium hodnoceno 0 body).)
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Co je konkurenční výhodou produktu Nomaad Artivit? Čím se liší? (odpověděla zcela)
2. Vysvětlete poslední odstavec na str. 46 - 10.5 Hrozba substitučních výrobků. (odpověděla zcela)
3. Jak si stojí produkt z hlediska ceny mezi ostatními konkurenty? Doplňte informace. (odpověděla zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Jaká srovnávací kritéria jste použila u analýzy konkurence? Analýza se jeví jako výčet vyráběných produktů nikoliv jejich srovnání. (odpověděla zcela)
2. Co je předmětem marketingové strategie, které analýzy by jí měly předcházet? (odpověděla zcela)
3. Z jakých podkladů jste čerpala při tvorbě marketingového mixu, když jednotlivé analýzy byly provedeny až následně? (odpověděla částečně)
doc. Ing. Roman Bobák Ph.D.:
1. Jak firma zajistí, aby byly nabízeny zákazníkům její výrobky? (odpověděla částečně)