Tato bakalářská práce se zaobírá analýzou potenciálu vstupu společnosti TON a.s. na zahraniční trh. Vstup na nové trhy je podmíněn kvalitní a správnou přípravou a samozřejmě je nutné splňovat určité podmínky. Pro úspěšnost je nutné pochopit, že každý trh je individuální a má svá specifika. V teoretické části jsou definovány pojmy, které se vážou ke vstupu na trh a k analýze vnitřního prostředí podniku. V praktické části se nejdříve tato práce zabývá informacemi o společnosti TON a.s., dále je zde analyzován trh Velké Británie a poté je klasifikována konkurence a zákazníci na daném trhu. Díky SWOT analýze je vyhodnocena společnost TON a.s. V druhé půli projektové části je řešena problematika zakládání pobočky. Na základě zjištěných informací je v závěru stanoveno, zda je pro společnost výhodné založit v této zemi pobočku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the potential entry of the company TON a. s. into the foreign market. Entering new markets is conditioned by quality and proper preparation and of course must meet certain conditions. For success it is important to understand that each market is individual and has its own specifics. The theoretical part defines terms that bind to the entry into the market and to analysis of the internal environment of the company. The practical part of this work firstly deals with the information about the company TON a. s., secondly there is analysed the UK market and then classified competitors and customers in the market. Thanks to SWOT analysis the company TON a. s. is evaluated. In the second half of the project it's dealt with the problem of establishing a branch. Based on the information found is at the end defined, whether it is advantageous for the company to establish a branch in this country.
Klíčová slova
Analýza, zahraniční trh, konkurence, pobočka.
Klíčová slova v angličtině
Analysis, foreign market, competition, branch.
Rozsah průvodní práce
71 s. (95 710 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaobírá analýzou potenciálu vstupu společnosti TON a.s. na zahraniční trh. Vstup na nové trhy je podmíněn kvalitní a správnou přípravou a samozřejmě je nutné splňovat určité podmínky. Pro úspěšnost je nutné pochopit, že každý trh je individuální a má svá specifika. V teoretické části jsou definovány pojmy, které se vážou ke vstupu na trh a k analýze vnitřního prostředí podniku. V praktické části se nejdříve tato práce zabývá informacemi o společnosti TON a.s., dále je zde analyzován trh Velké Británie a poté je klasifikována konkurence a zákazníci na daném trhu. Díky SWOT analýze je vyhodnocena společnost TON a.s. V druhé půli projektové části je řešena problematika zakládání pobočky. Na základě zjištěných informací je v závěru stanoveno, zda je pro společnost výhodné založit v této zemi pobočku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the potential entry of the company TON a. s. into the foreign market. Entering new markets is conditioned by quality and proper preparation and of course must meet certain conditions. For success it is important to understand that each market is individual and has its own specifics. The theoretical part defines terms that bind to the entry into the market and to analysis of the internal environment of the company. The practical part of this work firstly deals with the information about the company TON a. s., secondly there is analysed the UK market and then classified competitors and customers in the market. Thanks to SWOT analysis the company TON a. s. is evaluated. In the second half of the project it's dealt with the problem of establishing a branch. Based on the information found is at the end defined, whether it is advantageous for the company to establish a branch in this country.
Klíčová slova
Analýza, zahraniční trh, konkurence, pobočka.
Klíčová slova v angličtině
Analysis, foreign market, competition, branch.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte dostupné literární zdroje týkající se vstupu firem na zahraniční trh.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost TON a.s.
Zanalyzujte trh Velké Británie, vymezte konkurenci a zákazníky.
Na základě provedených analýz a získaných dat zpracujte konkrétní projekt na založení pobočky.
Stanovte finanční plán projektu.
Zhodnoťte přínosy a rizika založení pobočky.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte dostupné literární zdroje týkající se vstupu firem na zahraniční trh.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost TON a.s.
Zanalyzujte trh Velké Británie, vymezte konkurenci a zákazníky.
Na základě provedených analýz a získaných dat zpracujte konkrétní projekt na založení pobočky.
Stanovte finanční plán projektu.
Zhodnoťte přínosy a rizika založení pobočky.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 7th edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall. 2005. ISBN 0131424106.
BENEŠ, Vlastislav. Zahraniční obchod: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 328 s. ISBN 8024705583.
BUCHTA, Miroslav. Mezinárodní management a marketing: pro kombinovanou formu studia. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, 123 s. ISBN 9788073951092.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 200 s. ISBN 9788024729862.
MACHKOVÁ, Hana, Petr KRÁL a Markéta LHOTÁKOVÁ. International marketing: theory, practices and new trends.
1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010, 191 s. ISBN 9788024516431.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 272 s. ISBN 8024704226.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 7th edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall. 2005. ISBN 0131424106.
BENEŠ, Vlastislav. Zahraniční obchod: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 328 s. ISBN 8024705583.
BUCHTA, Miroslav. Mezinárodní management a marketing: pro kombinovanou formu studia. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, 123 s. ISBN 9788073951092.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 3. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009, 200 s. ISBN 9788024729862.
MACHKOVÁ, Hana, Petr KRÁL a Markéta LHOTÁKOVÁ. International marketing: theory, practices and new trends.
1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010, 191 s. ISBN 9788024516431.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 272 s. ISBN 8024704226.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 56 bodů
Oponent BP: 55 bodů
Mgr. Jan Juza:
Jaké jsou dle Vás možnosti motivace prodejců londýnské prodejny, vezmu-li v potaz, že by tito pobírali minimální mzdu, jak uvádí práce? (odpověděla zcela)
Ing. Jana Šilhánová:
1. K jakým změnám ve vztahu ke společnosti s ručením omezeným došlo v souvislosti s účinností zákona o obchodních korporacích? (odpověděla zcela)
2. Ve své práci uvádíte, že délka procesu založení Limited Company v Anglii je cca 12 dní a náklady činí v přepočtu cca Kč 6.500,--. Jaká je struktura těchto nákladů. Porovnejte oba tyto údaje s údaji při vzniku společnosti s ručením omezeným v ČR. (odpověděla zcela)
3. Na str. 52 uvádíte, že potenciální nově vzniklá pobočka v Londýně musí vypadat podle zvyklostí firmy TON a. s. Můžete blíže tyto zvyklosti popsat? (odpověděla zcela)
doc. Ing. Roman Bobák Ph.D.:
1. Jak dlouho je v GB zavedena konkurenční firma Tonet? (odpověděla zcela)