Tato bakalářská práce se zabývá nástroji propagace firem, což je důležité k tomu, aby se firma dostala do povědomí zákazníků. V teoretické části se zaměřuje na marketing a marketingovou komunikaci obecně a následně v praktické části zkoumá nástroje propagace ruční papírny Velké Losiny. Cílem této práce je zjistit jaké metody komunikace se zákazníky ruční papírna používá a popřípadě navrhnout zlepšení
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned with marketing communication which is important thing for companies to consider in order to reach public awareness which is essential if the company wants to be prosperous. Thesis is divided into two parts: theoretical and analytical. Theoretical part focuses on marketing and marketing communication theoretically and afterwards in analytical part is introduced handmade paper mill Velké Losiny and explored tools of marketing communication used by paper mill. The aim of the thesis is to suggest a proposal for improvement of the current situation in paper mill.
Klíčová slova
ruční papír, ruční papírna, marketingový komunikační mix, komunikace
Klíčová slova v angličtině
handmade paper, handmade paper mill, promotional mix, communication
Rozsah průvodní práce
74 442
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá nástroji propagace firem, což je důležité k tomu, aby se firma dostala do povědomí zákazníků. V teoretické části se zaměřuje na marketing a marketingovou komunikaci obecně a následně v praktické části zkoumá nástroje propagace ruční papírny Velké Losiny. Cílem této práce je zjistit jaké metody komunikace se zákazníky ruční papírna používá a popřípadě navrhnout zlepšení
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is concerned with marketing communication which is important thing for companies to consider in order to reach public awareness which is essential if the company wants to be prosperous. Thesis is divided into two parts: theoretical and analytical. Theoretical part focuses on marketing and marketing communication theoretically and afterwards in analytical part is introduced handmade paper mill Velké Losiny and explored tools of marketing communication used by paper mill. The aim of the thesis is to suggest a proposal for improvement of the current situation in paper mill.
Klíčová slova
ruční papír, ruční papírna, marketingový komunikační mix, komunikace
Klíčová slova v angličtině
handmade paper, handmade paper mill, promotional mix, communication
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu marketingové komunikace
Stanovení cílů práce
Vypracování teoretické části
Sběr dat
Analýza získaných dat
Diskuze výsledků a závěr
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu marketingové komunikace
Stanovení cílů práce
Vypracování teoretické části
Sběr dat
Analýza získaných dat
Diskuze výsledků a závěr
Seznam doporučené literatury
Ang, Lawrence. 2014. Principles of Integrated Marketing Communications. Port Melbourne: Cambridge University Press.
Armstrong, Gary and Philip Kotler. 2015. Marketing: An Introduction. Boston: Pearson.
Eagle, Lynne. 2015. Marketing Communications. Abingdon, Oxon: Routledge.
Jahodová, Hana, and Jana Přikrylová. 2010. Moderní makretingová komunikace. Praha: Grada.
Vaštíková, Miroslava. 2014. Marketing služeb: Efektivně a moderně. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Ang, Lawrence. 2014. Principles of Integrated Marketing Communications. Port Melbourne: Cambridge University Press.
Armstrong, Gary and Philip Kotler. 2015. Marketing: An Introduction. Boston: Pearson.
Eagle, Lynne. 2015. Marketing Communications. Abingdon, Oxon: Routledge.
Jahodová, Hana, and Jana Přikrylová. 2010. Moderní makretingová komunikace. Praha: Grada.
Vaštíková, Miroslava. 2014. Marketing služeb: Efektivně a moderně. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: Do you suggest any cooperation of Handmill and different interesting attraction in Velké Losiny area? A: With the aquapark. Q, review: What do you see as the most important weakness in communication with customers who comes to visit the Handmill? A: (The student answered well.) Q, review: What is the one year financial budget of the handmade paper mill spent on advertisement? A: 10 000 CZK; it is very little. Q, review: What is your source of the information that the most popular radio channel in Olomouc is Radio Haná? (page 47) A: (The student provided a chart downloaded from the Internet; no sources) Q, Fonfárová: Did you give them your suggestions and what was their response? A: (The student answered well.) Q, Bell: Do you know the history of the place? What happened to the paper mill during World War II. A: I researched the history but I don't remember this, I'm sorry. Q, Pálka : Is it a public or a private company? What is the yearly turnover of the company? A: It's private and I don't know the turnover.