Informace o kvalifikační práci Porovnání ziskovosti pay-to-play modelů na českém a britském trhu počítačových her s hodnocením vlivu free-to-play modelů a pirátství
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Porovnání ziskovosti pay-to-play modelů na českém a britském trhu počítačových her s hodnocením vlivu free-to-play modelů a pirátství
Hlavní téma v angličtině
Comparison of profitability of pay-to-play models between the United Kingdom and the Czech Republic computer games markets with evaluation of effect of free-to-play models and piracy
Název dle studenta
Porovnání ziskovosti pay-to-play modelů na českém a britském trhu počítačových her s hodnocením vlivu free-to-play modelů a pirátství
Název dle studenta v angličtině
Comparison of profitability of pay-to-play models between the United Kingdom and the Czech Republic computer games markets with evaluation of effect of free-to-play models and piracy
Cílem této práce je snaha zjistit, kde se jsou peníze vytvářeny a kde se ztrácí v počítačovém herním průmyslu, což je jeden z nejvýznamnějších sektorů masových medií. Za účelem dosažení cíle byl proveden v této práci výzkum, který porovnal ziskovost pay-to-play herních business modelů ve Velké Británii a České republice s vyhodnocením vlivu free-to-play modelů a pirátství. Výzkumnou metodou bylo zvoleno dotazovaní přes on-line dotazníky. Výsledky byly analyzovány pomocí statistických nástrojů jako korelace a deskriptivní statistika. Díky výzkumu bylo zjištěno, že v britský trh je v porovnání s českým trhem více atraktivní v ohledu pay-to-play obchodních modelů. Na druhou stranu, čeští hráči jsou ochotni utrácet více v systému free-to-play obchodních modelů. Pirátství bylo zhodnoceno jako určitý odliv peněz z tradičních pay-to-play modelů. Další výsledky poukázaly na vyšší zainteresovanost a zájem českých hráčů v oblasti elektronického sportu. Omezení studie jako genderový nepoměr a jiné musí být brány na zřetel.
Anotace v angličtině
The aim of this study is to find out where is money made and where is it lost in a computer gaming industry, which is one of the most significant sector of mass media. To achieve this aim, research made in this dissertation had compared profitability of pay-to-play models in the United Kingdom and the Czech Republic and evaluate effect of free-to-play models and piracy on these pay-to-play models. Research method was a survey through online questionnaires. Results were analyzed by statistical tools such as correlation and descriptive statistics. Study found that in terms of pay-to-play model, British market is more attractive compared to Czech. On the other hand, on field of free-to-play models, Czech players came out as more willing to pay for free-to-play models. Effect of piracy was also considered as outflow of money from more traditional pay-to-play models. Additional results showed higher interest and awareness of Czech gamers in Electronic Sport. However, due to limitations of study such as gender disproportion and others, the results should be taken carefully.
Cílem této práce je snaha zjistit, kde se jsou peníze vytvářeny a kde se ztrácí v počítačovém herním průmyslu, což je jeden z nejvýznamnějších sektorů masových medií. Za účelem dosažení cíle byl proveden v této práci výzkum, který porovnal ziskovost pay-to-play herních business modelů ve Velké Británii a České republice s vyhodnocením vlivu free-to-play modelů a pirátství. Výzkumnou metodou bylo zvoleno dotazovaní přes on-line dotazníky. Výsledky byly analyzovány pomocí statistických nástrojů jako korelace a deskriptivní statistika. Díky výzkumu bylo zjištěno, že v britský trh je v porovnání s českým trhem více atraktivní v ohledu pay-to-play obchodních modelů. Na druhou stranu, čeští hráči jsou ochotni utrácet více v systému free-to-play obchodních modelů. Pirátství bylo zhodnoceno jako určitý odliv peněz z tradičních pay-to-play modelů. Další výsledky poukázaly na vyšší zainteresovanost a zájem českých hráčů v oblasti elektronického sportu. Omezení studie jako genderový nepoměr a jiné musí být brány na zřetel.
Anotace v angličtině
The aim of this study is to find out where is money made and where is it lost in a computer gaming industry, which is one of the most significant sector of mass media. To achieve this aim, research made in this dissertation had compared profitability of pay-to-play models in the United Kingdom and the Czech Republic and evaluate effect of free-to-play models and piracy on these pay-to-play models. Research method was a survey through online questionnaires. Results were analyzed by statistical tools such as correlation and descriptive statistics. Study found that in terms of pay-to-play model, British market is more attractive compared to Czech. On the other hand, on field of free-to-play models, Czech players came out as more willing to pay for free-to-play models. Effect of piracy was also considered as outflow of money from more traditional pay-to-play models. Additional results showed higher interest and awareness of Czech gamers in Electronic Sport. However, due to limitations of study such as gender disproportion and others, the results should be taken carefully.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k problematice chování spotřebitelů a aplikujte tyto poznatky na videoherní průmyslu.
Praktická část
Zpracujte analýzu ziskovosti "pay-to-play" prodejních modelů na trhu počítačových her v České republice a Velké Británii.
Analyzujte vliv "free-to-play" prodejních modelů a pirátství na ziskovost "pay-to-play" prodejních modelů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k problematice chování spotřebitelů a aplikujte tyto poznatky na videoherní průmyslu.
Praktická část
Zpracujte analýzu ziskovosti "pay-to-play" prodejních modelů na trhu počítačových her v České republice a Velké Británii.
Analyzujte vliv "free-to-play" prodejních modelů a pirátství na ziskovost "pay-to-play" prodejních modelů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLACKWELL, Roger D., Paul W. MINIARD a James F. ENGEL. Consumer behavior. 9th ed. Ft. Worth, Tex.: Harcourt College Publishers, 2001, 570 s. ISBN 978-0-03-021108-9.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson, 2014, 720 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Consumer behavior. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall, 2007, 656 s. ISBN 978-0-13-186960-8.
SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having, and being. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall, 2009, 720 s. ISBN 978-0-13-515336-9.
Seznam doporučené literatury
BLACKWELL, Roger D., Paul W. MINIARD a James F. ENGEL. Consumer behavior. 9th ed. Ft. Worth, Tex.: Harcourt College Publishers, 2001, 570 s. ISBN 978-0-03-021108-9.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson, 2014, 720 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Consumer behavior. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall, 2007, 656 s. ISBN 978-0-13-186960-8.
SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having, and being. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall, 2009, 720 s. ISBN 978-0-13-515336-9.