Ve své bakalářské práci se zabývám tématy, která se svým způsobem dotýkají každého z nás a tím je problematika xenofobie a rasismu v České republice. Budu směřovat především k vysvětlení nejen toho, co dané pojmy znamenají, ale i to jak jej vnímají etnické či národnostní menšiny žijící v České republice. V praktické části budu začínat vysvětlením samotných termínů, propojením historie a současnosti či to jaké legislativní prvky zasahuje tato problematika. V praktické části pak budu provádět samotný výzkum, který bude zakončen analýzou, vyhodnocením rozhovorů, které povedu s jedinci různých národností či etnik. Ze stanoveného výzkumného vzorku se pokusím zjistit, jak konverzační partneři vnímají situaci xenofobie a rasismu v České republice.
Annotation in English
In my thesis I deal with issues that in their own way affect each of us and these are the issues of xenophobia and racism in the Czech Republic. I will primarily focus on explaining not only what the terms mean, but also on how they are perceived by ethnic or national minorities living in the Czech Republic. The practical part will begin with an explanation of the terms themselves, linking past and present, and how it affects the legislative elements of this issue. In the practical part I will conduct the research which will be concluded with an analysis, evaluation of interviews, which will be conducted with individuals of different nationalities or ethnic groups. From established research sample I will try to find out how the respondents perceive the situation of xenophobia and racism in the Czech Republic.
Ve své bakalářské práci se zabývám tématy, která se svým způsobem dotýkají každého z nás a tím je problematika xenofobie a rasismu v České republice. Budu směřovat především k vysvětlení nejen toho, co dané pojmy znamenají, ale i to jak jej vnímají etnické či národnostní menšiny žijící v České republice. V praktické části budu začínat vysvětlením samotných termínů, propojením historie a současnosti či to jaké legislativní prvky zasahuje tato problematika. V praktické části pak budu provádět samotný výzkum, který bude zakončen analýzou, vyhodnocením rozhovorů, které povedu s jedinci různých národností či etnik. Ze stanoveného výzkumného vzorku se pokusím zjistit, jak konverzační partneři vnímají situaci xenofobie a rasismu v České republice.
Annotation in English
In my thesis I deal with issues that in their own way affect each of us and these are the issues of xenophobia and racism in the Czech Republic. I will primarily focus on explaining not only what the terms mean, but also on how they are perceived by ethnic or national minorities living in the Czech Republic. The practical part will begin with an explanation of the terms themselves, linking past and present, and how it affects the legislative elements of this issue. In the practical part I will conduct the research which will be concluded with an analysis, evaluation of interviews, which will be conducted with individuals of different nationalities or ethnic groups. From established research sample I will try to find out how the respondents perceive the situation of xenophobia and racism in the Czech Republic.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na (zejména sociální) rizika pramenící z dnešního panského vztahu člověka k přírodě;
- na hledání odpovědi na otázku, proč dochází ve vztahu člověk příroda k selhání;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,smíšený) zaměřený na zjištění vztahu (věkové, vzdělaností...) sociální skupiny k ochraně životního prostředí.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na (zejména sociální) rizika pramenící z dnešního panského vztahu člověka k přírodě;
- na hledání odpovědi na otázku, proč dochází ve vztahu člověk příroda k selhání;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,smíšený) zaměřený na zjištění vztahu (věkové, vzdělaností...) sociální skupiny k ochraně životního prostředí.
Recommended resources
DEMJANČUK, N.; DROTÁROVÁ, L. Vzdělání a extremismus. Praha: Epocha, 2005.
RÁKOCZYOVÁ, M.; TRBOLA, R. Sociální integrace přistěhovalců. Praha: Slon, 2012.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998.
TESAŘ, F. Etnické konflikty. Praha: Portál, 2007.
TOLLAROVÁ, B.; HRADEČNÁ, M; ŠPÍRKOVÁ, A. Jsme lidé jedné země- metodika programu prevence xenofobie a rasismu. Praha: Portál, 2013.
Recommended resources
DEMJANČUK, N.; DROTÁROVÁ, L. Vzdělání a extremismus. Praha: Epocha, 2005.
RÁKOCZYOVÁ, M.; TRBOLA, R. Sociální integrace přistěhovalců. Praha: Slon, 2012.
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998.
TESAŘ, F. Etnické konflikty. Praha: Portál, 2007.
TOLLAROVÁ, B.; HRADEČNÁ, M; ŠPÍRKOVÁ, A. Jsme lidé jedné země- metodika programu prevence xenofobie a rasismu. Praha: Portál, 2013.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Jaký je rozdíl mezi ekonomickým a politickým imigrantem?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
doc. Jůzl: Jaký je Váš názor na inkluzi?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem