Bakalářská práce se zabývá srovnáním pracovní spokojenosti učitelů na veřejné a soukromé střední škole stejného zaměření. Práce je složena z dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je provedena rešerše literárních zdrojů, praktická část je stavěna na provedeném dotazníkovém šetření. Toto šetření proběhlo za pomoci standardizovaného dotazníku pracovní spokojenosti "Job Satisfaction Survey". Jako průzkumný soubor je využito 30 pedagogů z veřejné střední školy a 27 pedagogů ze soukromé střední školy stejného zaměření. Ze získaných dat je patrné, že učitelé na veřejné střední škole jsou více spokojeni, než učitelé na škole soukromé.
Anotace v angličtině
The subject of the dissertation is a comparison of job satisfaction of state secondary and private secondary school teachers. Both schools have the same specialisation. This piece of work comprises of two parts. One is theoretical and the other one is practical. The theoretical part includes literature search and the practical part is based on conducted questionnaire survey. This survey was carried out via standardised questionnaire - that is " Job Satisfactory Survey". As a survey sample 30 teachers from state secondary school and 27 teachers from private secondary school both of the same specialisation were used. It's clear from the results that teachers from state school expressed more job satisfaction than the ones from private school.
Klíčová slova
učitel, soukromá škola, veřejná škola, pracovní spokojenost, pracovní nespokojenost
Klíčová slova v angličtině
teacher, private school, state school, job satisfaction, job dissatisfaction
Rozsah průvodní práce
66 s. (91 313 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá srovnáním pracovní spokojenosti učitelů na veřejné a soukromé střední škole stejného zaměření. Práce je složena z dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je provedena rešerše literárních zdrojů, praktická část je stavěna na provedeném dotazníkovém šetření. Toto šetření proběhlo za pomoci standardizovaného dotazníku pracovní spokojenosti "Job Satisfaction Survey". Jako průzkumný soubor je využito 30 pedagogů z veřejné střední školy a 27 pedagogů ze soukromé střední školy stejného zaměření. Ze získaných dat je patrné, že učitelé na veřejné střední škole jsou více spokojeni, než učitelé na škole soukromé.
Anotace v angličtině
The subject of the dissertation is a comparison of job satisfaction of state secondary and private secondary school teachers. Both schools have the same specialisation. This piece of work comprises of two parts. One is theoretical and the other one is practical. The theoretical part includes literature search and the practical part is based on conducted questionnaire survey. This survey was carried out via standardised questionnaire - that is " Job Satisfactory Survey". As a survey sample 30 teachers from state secondary school and 27 teachers from private secondary school both of the same specialisation were used. It's clear from the results that teachers from state school expressed more job satisfaction than the ones from private school.
Klíčová slova
učitel, soukromá škola, veřejná škola, pracovní spokojenost, pracovní nespokojenost
Klíčová slova v angličtině
teacher, private school, state school, job satisfaction, job dissatisfaction
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů k problematice pracovní spokojenosti učitelů.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek k problematice rozdílů v práci ve státních a soukromých školách.
Příprava metodiky empirické části práce.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek, problémů a hypotéz.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a diskuse.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše informačních zdrojů k problematice pracovní spokojenosti učitelů.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek k problematice rozdílů v práci ve státních a soukromých školách.
Příprava metodiky empirické části práce.
Formulace cíle výzkumu a z něj vyplývajících výzkumných otázek, problémů a hypotéz.
Sběr, zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace a diskuse.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6.
FRITZ, Hannelore. Spokojeně v zaměstnání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-113-1.
HAYES, Bob E. Measuring customer satisfaction and loyalty: survey design, use, and statistical analysis methods. 3rd ed. Milwaukee: ASQ Quality Press, 2008. ISBN 978-0-87389-743-3.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2014. ISBN 978-80-7454-420-0.
TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-656-3.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6.
FRITZ, Hannelore. Spokojeně v zaměstnání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-113-1.
HAYES, Bob E. Measuring customer satisfaction and loyalty: survey design, use, and statistical analysis methods. 3rd ed. Milwaukee: ASQ Quality Press, 2008. ISBN 978-0-87389-743-3.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní design v pedagogických výzkumech začínajících akademických pracovníků. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2014. ISBN 978-80-7454-420-0.
TROJANOVÁ, Irena. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-656-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou bakalářskou práci.
Vedoucí práce upozornila na některé nedostatky v práci, zejména v jazykové úpravě, vyhodnocení dat a doporučení pro praxi. Student v obecné rovině odpověděl na připravené otázky z posudků. Proběhla diskuse s komisí k výzkumné části práce.