Záměrem bakalářské práce je připravit a ověřit aktivity v rámci programu podpory zdraví v mateřské škole. Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter.
Strukturu teoretické části tvoří tři kapitoly a podkapitoly, které vnáší osvětlení do struktury školního kurikula podpory zdraví. Teoretická část popisuje jednotlivá dělení školního kuri-kula. Dále se snaží přiblížit podstatu programu podpory zdraví v mateřské škole. Za důleži-té jsem však považovala také vystihnout vznik programu podpory zdraví v České republice.
Aplikační část bakalářské práce spočívá v přípravě a následné realizaci navrženého školního kurikula. Jeho součástí jsou zpracované projekty a část třídního kurikula podpory zdraví. V závislosti na realizaci těchto zpracovaných dokumentů je součástí praktické části evaluace. Díky tomuto vyhodnocení bylo možno identifikovat a blíže specifikovat kvalitu navrženého školního kurikula. To mělo za cíl stimulovat nedostatky, se kterými se daná mateřská škola potýkala v předchozích letech.
Anotace v angličtině
The thesis is focused od the preparation and verification of the activities in the programme of support to perich in the kindergarten. The thesis has the character of a theoreticaly-application.
The structure of the theoretical part consists of free chapters and subchapters. These chapters characterize the structure of the school curriculum, health promotion. The theore-tical part describes the division of school curriculum and lays the essence of a program to promote health in nursery school. I considered it important to capture the emergence of health promotion program in the Czech Republic.
The application part of the Bachelor thesis consists in the preparation and implementation of the proposed school curriculum. The part od the school curriculum are processed and projects, said the class curriculum of health promotion. On the basis of the implementation of these documents is part of the application part evaluations. Thanks evaluation I could identify and bring the quality of the proposed school curriculum. The school curriculum should aim to stimulate the schortcomings which the nursery school was in previous years.
Klíčová slova
škola podporující zdraví, zdravotní výchova, kurikulum podpory zdraví
Klíčová slova v angličtině
health promoting School, health education, curriculum for health promotion
Rozsah průvodní práce
92 s. (148 282)
Jazyk
CZ
Anotace
Záměrem bakalářské práce je připravit a ověřit aktivity v rámci programu podpory zdraví v mateřské škole. Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter.
Strukturu teoretické části tvoří tři kapitoly a podkapitoly, které vnáší osvětlení do struktury školního kurikula podpory zdraví. Teoretická část popisuje jednotlivá dělení školního kuri-kula. Dále se snaží přiblížit podstatu programu podpory zdraví v mateřské škole. Za důleži-té jsem však považovala také vystihnout vznik programu podpory zdraví v České republice.
Aplikační část bakalářské práce spočívá v přípravě a následné realizaci navrženého školního kurikula. Jeho součástí jsou zpracované projekty a část třídního kurikula podpory zdraví. V závislosti na realizaci těchto zpracovaných dokumentů je součástí praktické části evaluace. Díky tomuto vyhodnocení bylo možno identifikovat a blíže specifikovat kvalitu navrženého školního kurikula. To mělo za cíl stimulovat nedostatky, se kterými se daná mateřská škola potýkala v předchozích letech.
Anotace v angličtině
The thesis is focused od the preparation and verification of the activities in the programme of support to perich in the kindergarten. The thesis has the character of a theoreticaly-application.
The structure of the theoretical part consists of free chapters and subchapters. These chapters characterize the structure of the school curriculum, health promotion. The theore-tical part describes the division of school curriculum and lays the essence of a program to promote health in nursery school. I considered it important to capture the emergence of health promotion program in the Czech Republic.
The application part of the Bachelor thesis consists in the preparation and implementation of the proposed school curriculum. The part od the school curriculum are processed and projects, said the class curriculum of health promotion. On the basis of the implementation of these documents is part of the application part evaluations. Thanks evaluation I could identify and bring the quality of the proposed school curriculum. The school curriculum should aim to stimulate the schortcomings which the nursery school was in previous years.
Klíčová slova
škola podporující zdraví, zdravotní výchova, kurikulum podpory zdraví
Klíčová slova v angličtině
health promoting School, health education, curriculum for health promotion
Zásady pro vypracování
Zpracování školního vzdělávacího programu s prvky zdravé mateřské školy.
Studium odborné literatury zaměřené na program Zdravá mateřská škola a jeho ukotvení v rámcovém vzdělávacím programu.
Ověření části projektu Zdravé mateřské školy v praxi.
Evaluace projektu.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování školního vzdělávacího programu s prvky zdravé mateřské školy.
Studium odborné literatury zaměřené na program Zdravá mateřská škola a jeho ukotvení v rámcovém vzdělávacím programu.
Ověření části projektu Zdravé mateřské školy v praxi.
Evaluace projektu.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍNOVÁ, Miluše a kolektiv. Zdravá mateřská škola. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-048-0.
HAVLÍNOVÁ, Miluše a Eliška VENCÁLKOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. 224 s. ISBN 80-7178-383-8.
HAVLÍNOVÁ, Miluše a Eliška VENCÁLKOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 224 s. ISBN 978-80-7367-487-8.
BRUCEOVÁ, Tina. Předškolní výchova. České vyd. Praha 8: Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina a kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný pedagogický ústav, 2006. ISBN 80-87000-00-5.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍNOVÁ, Miluše a kolektiv. Zdravá mateřská škola. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-048-0.
HAVLÍNOVÁ, Miluše a Eliška VENCÁLKOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. 224 s. ISBN 80-7178-383-8.
HAVLÍNOVÁ, Miluše a Eliška VENCÁLKOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 224 s. ISBN 978-80-7367-487-8.
BRUCEOVÁ, Tina. Předškolní výchova. České vyd. Praha 8: Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina a kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný pedagogický ústav, 2006. ISBN 80-87000-00-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci a zodpověděla otázky položené komisí.
Vedoucí práce doc. Wiegerová ocenila spolupráci a didaktickou stránku práce. Vedoucí práce zhodnotila spolupráci se studentkou, zpracování výsledků. Jak na úrovni kraje probíhá evaluace projektu ŠKPZ?, Rozvíjela byste i nějaká jiná témata? (doc. Wiegerová). Studentka otázku zodpověděla. Je tam kompetence osobnostně-sociálního rozvoje? (prof. Lukášová). Studentka odpověděla a proběhla diskuse s komisí k tématu diagnostických listů v mateřské škole.