Bakalářská práce se zabývá tématem pohybových her pro děti předškolního věku. Teore-tická část vymezuje východiska z oblasti vývoje dítěte předškolního věku a dále se zamě-řuje na oblast tělesné výchovy v předškolních zařízeních se zaměřením na pohybové hry. Porovnávám zde také různé předškolní zařízení se zaměřením na důležitost pohybu. Hlav-ním cílem bylo vytvořit projekt pohybových her pro děti předškolního věku. Projekt byl realizován v různých předškolních zařízeních. Byly to jak běžné mateřské školy, tak alter-nativní montessori mateřské školy nebo mateřské školy zařazené do programu škola podporující zdraví. Projekt byl po realizaci evaluován.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with theme physical game for preschoolers. Teoretical part defines background of development of children in preschool age. It is focused on physical educati-on in preschools focusing on motion games. There is comparison of various preschools with focusing on motion. The main aim was created project of motoric games for preschoolers. Project was realized in various preschools. There were common kindergarten and alternative kindergarten too - montessori kindergarten or kindergarten involved in the pro-ject school promoting health. The project was after the realization evaluated.
Klíčová slova
pohybová hra, předškolní věk, mateřská škola, pohybové dovednosti, vývoj dítěte
Klíčová slova v angličtině
physical game, preschool, kindergarten, motor skills, child development
Rozsah průvodní práce
92 str. (119 537 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem pohybových her pro děti předškolního věku. Teore-tická část vymezuje východiska z oblasti vývoje dítěte předškolního věku a dále se zamě-řuje na oblast tělesné výchovy v předškolních zařízeních se zaměřením na pohybové hry. Porovnávám zde také různé předškolní zařízení se zaměřením na důležitost pohybu. Hlav-ním cílem bylo vytvořit projekt pohybových her pro děti předškolního věku. Projekt byl realizován v různých předškolních zařízeních. Byly to jak běžné mateřské školy, tak alter-nativní montessori mateřské školy nebo mateřské školy zařazené do programu škola podporující zdraví. Projekt byl po realizaci evaluován.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with theme physical game for preschoolers. Teoretical part defines background of development of children in preschool age. It is focused on physical educati-on in preschools focusing on motion games. There is comparison of various preschools with focusing on motion. The main aim was created project of motoric games for preschoolers. Project was realized in various preschools. There were common kindergarten and alternative kindergarten too - montessori kindergarten or kindergarten involved in the pro-ject school promoting health. The project was after the realization evaluated.
Klíčová slova
pohybová hra, předškolní věk, mateřská škola, pohybové dovednosti, vývoj dítěte
Klíčová slova v angličtině
physical game, preschool, kindergarten, motor skills, child development
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k problematice významu pohybu u dětí předškolního věku.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti tělesné výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na pohybové hry.
Vytvoření souboru pohybových her pro děti předškolního věku.
Realizace pohybových her v praxi a jejich ověření.
Evaluace navržených pohybových her pro mateřské školy.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k problematice významu pohybu u dětí předškolního věku.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti tělesné výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na pohybové hry.
Vytvoření souboru pohybových her pro děti předškolního věku.
Realizace pohybových her v praxi a jejich ověření.
Evaluace navržených pohybových her pro mateřské školy.
Seznam doporučené literatury
BYL, John, KLOET VanGills Bettie. Physical education for homeschool, classroom and recreation settings: 102 games with variations. Champaign, III: Human Kinetics, 2014. 218 s. ISBN 978-1-4504-6777-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi: význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vydání 1. Praha: Grada, 2005. 184 s. Pedagogika. ISBN 80-247-0852-3.
MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. 296 s. ISBN 80-85783-29-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. vydání, Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. 343s. ISBN 80-7169-195-X.
Seznam doporučené literatury
BYL, John, KLOET VanGills Bettie. Physical education for homeschool, classroom and recreation settings: 102 games with variations. Champaign, III: Human Kinetics, 2014. 218 s. ISBN 978-1-4504-6777-3.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi: význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vydání 1. Praha: Grada, 2005. 184 s. Pedagogika. ISBN 80-247-0852-3.
MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. 296 s. ISBN 80-85783-29-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. vydání, Praha: Karolinum, 2012. 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. 343s. ISBN 80-7169-195-X.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci.
Komise upozornila na nesprávné uchopení aplikačního typu práce, chybí didaktické ukotvení tématu, využívání pojmů (projekt, program) v prezentaci práce. Oponent práce upozornil na nedostatky v teoretické části práce. Proběhla diskuse k cílům aplikace pohybových her v mateřské škole.