Cílem bakalářské práce je zhodnotit, do jaké míry jsou středoškolští pedagogové ve Zlínském kraji spokojeni se svým zaměstnáním a také zjistit, zda jejich pracovní spokojenost souvisí s pohlavím, délkou praxe či druhem školy, na které vyučují. V teoretické části práce byly vymezeny pojmy týkající se především pracovní spokojenosti, ale také pracovní motivace či pracovních nároků souvisejících s učitelskou profesí. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum pracovní spokojenosti středoškolských pedagogů. Pro toto šetření byl zvolen standardizovaný dotazník Paula Spectora Job Satisfaction Survey.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to evaluate job satisfaction of secondary school teachers with their employment in Zlinsky kraj and find out if their satisfaction depends on sex, length of practise or type of school they are teaching at. The theoretical part of the thesis works with definition related especially to satisfaction but also motivation and claims at work as a secondary school teacher. The practical part is focused on quantitative research on job satisfaction of secondary school teachers. For this investigation was elected Paul Spector´s standardized questionnaire Job Satisfaction Survey.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, pracovní motivace, učitelská profese, syndrom vyhoření
Cílem bakalářské práce je zhodnotit, do jaké míry jsou středoškolští pedagogové ve Zlínském kraji spokojeni se svým zaměstnáním a také zjistit, zda jejich pracovní spokojenost souvisí s pohlavím, délkou praxe či druhem školy, na které vyučují. V teoretické části práce byly vymezeny pojmy týkající se především pracovní spokojenosti, ale také pracovní motivace či pracovních nároků souvisejících s učitelskou profesí. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum pracovní spokojenosti středoškolských pedagogů. Pro toto šetření byl zvolen standardizovaný dotazník Paula Spectora Job Satisfaction Survey.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to evaluate job satisfaction of secondary school teachers with their employment in Zlinsky kraj and find out if their satisfaction depends on sex, length of practise or type of school they are teaching at. The theoretical part of the thesis works with definition related especially to satisfaction but also motivation and claims at work as a secondary school teacher. The practical part is focused on quantitative research on job satisfaction of secondary school teachers. For this investigation was elected Paul Spector´s standardized questionnaire Job Satisfaction Survey.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, pracovní motivace, učitelská profese, syndrom vyhoření
Vymezení teoretických východisek z oblasti pracovní spokojenosti pedagogických pracovníků na úrovní vyššího sekundárního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení
výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti pracovní spokojenosti pedagogických pracovníků na úrovní vyššího sekundárního vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení
výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FRITZ, Hannelore. Spokojeně v zaměstnání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7113-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie práce a řízení. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-214-1552-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-856-0301-2.
PAULÍK, Karel. Psychologické aspekty pracovní spokojenosti učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 1999. ISBN 80-704-2550-4.
RUHL, Jerry M a Robert A JOHNSON. Kniha o spokojenosti: o cestách k nalezení vnitřní pohody a radosti. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8380-3.
Seznam doporučené literatury
FRITZ, Hannelore. Spokojeně v zaměstnání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7113-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie práce a řízení. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-214-1552-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-856-0301-2.
PAULÍK, Karel. Psychologické aspekty pracovní spokojenosti učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 1999. ISBN 80-704-2550-4.
RUHL, Jerry M a Robert A JOHNSON. Kniha o spokojenosti: o cestách k nalezení vnitřní pohody a radosti. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8380-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka si připravila precizní prezentaci své bakalářské práce. Hovořila samostatně. Dr. Kočvarová vyzdvihla samostatnost a pečlivost studentky u zpracování empirické části. Dr. Pacholík upozornil a doporučil práci s kvalitnějšími literárními zdroji. Otázky, kladené vedoucím a oponentem, studentka zodpověděla věcně.